Wie volgt hier nog meer de beschuldigingen en rechtszaken?
En wat is jullie kijk hierop?

Samenvatting van wat er is gebeurd:

https://www.bbc.com/news/articles/cewxj0qw2p9o

In het super kort:
Blake Lively is een actrice (A list) en Justin Baldoni is een opkomende regisseur en acteur.
Ze hebben samen in een film gespeeld die heet 'This ends with us', wat gaat over huiselijk geweld. Blake en Justin speelde de hoofdrollen, en Justin was ook de regisseur. Blake was een producent.
De film kwam afgelopen zomer uit.

Tijdens het filmen van de film, en tijdens de premiere gingen er geruchten in de ronde dat er conflict was tussen Blake en Justin.
Tijdens de promotie campagne van de film kwam er op een gegeven moment een interview naar boven uit 20-nog wat, waarin Blake - die al een reputatie van mean girl / moeilijk mee samen te werken heeft voor deze film - gemeen was naar de interviewer. Dit zorgde voor een trial by social media en Blake werd zo ongeveer gecanceld. Alle geruchten van problemen tijdens het filmen achtte men waar en Blake zal de schuldige wel zijn geweest.
Totdat Blake (en team) een paar weken geleden opeens naar buiten kwam met een heel boekwerk aan beschuldigen en bewijs van framing, pesten, intimidatie, seksueel overschrijdend gedrag, enz., aan de kant van Justin. Deze beschuldigen maakte ze oa bekend in samenwerking met The New York Times.

https://www.nytimes.com/2024/12/21/business/media/blake-lively-justin-baldoni-it-ends-with-us.html

Dat volgde ze op met een legal complaint waarin ze Justin beschuldig van seksuele intimidatie en het starten van een lastercampagne (smear campaign) tegen haar.
De publieke opinie leek te draaien en opeens was Blake het slachtoffer en Justin de booddoener.

Tot afgelopen week.
Justin Baloni klaagt de New York Times aan voor 250 miljoen dollar wegens smaad.
En een week later klaagt hij Blake Lively (en anderen waaronder haar man Ryan Reynolds) aan voor een schadevergoeding van 400 miljoen dollar voor claims van civiele afpersing, smaad en schending van de privacy.

Daarop reageerde de advocaat van Blake dat Justins reactie een typische reactie is van een abuser.

Sinds diens wordt er vanuit kant Justin Baloni bewijs van leugens gedeeld:
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-14308745/Blake-Lively-Justin-Baldoni-bombshell-clip-reveals-truth-abusee.html

Waar Blakes team dan weer op reageert natuurlijk:
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-14311143/Blake-Lively-breaks-silence-Justin-Baldoni-video.html

Enz enz.

Popcorn gehalte is groot! Maar daarnaast is het denk ik een hele interessante gebeurtenis mbt de Me Too, sinds Johnny Depp en Amber Heard.

Ik volg het niet, het interesseert me ookniet. Maar ik hoop wel dat zij gelijk krijgt. Maar ik heb dus geen idee of die kans er is. 🙈

LilyMilie ik volg het niet en het interesseert me ook niet. Daarbij zijn er altijd twee kanten aan een verhaal en geen idee of je die nu goed kan volgen met al die advocaten en andere mensen eromheen.

Ik krijg er zijdelings wel wat van mee en ik vind ze momenteel allebei niet ontzettend sympathiek over komen. Maar eigenlijk zou het me ook worst wezen, ruzie komt overal voor, ook op de werkvloer.

LilyMilie Ik heb het niet helemaal tot in detail gevolgd. Ik was op de hand van Blake. Totdat ik de bewijzen van Justin zag. En ik vind het heel kwalijk als zo’n bekend persoon valse aantijgingen gaat doen. Ik ben dus eigenlijk ook vooral wat teleurgesteld in Blake.

Liekje81 haar kans om gelijk te krijgen is er als ze gelijk heeft denk ik.

Marshmallow dat denk ik ook. Een verhaal heeft 3 kanten; die van hem, die van haar, en dan de waarheid.

Rietjesbeker dat dacht ik ook idd. Een ruzie, een misverstand. Ik denk dat heel veel misinterpretatie is. Bewust of onbewust, dat moet nog maar blijken.
            Echter nu er honderden miljoenen euro’s aan rechtszaken is aangespannen is het geen werk issue meer denk ik.
            Ik denk wat heel erg meespeelt is de gevolgen van de publieke opinie.
            Bijv Johnny Depp en Amber Heard. Johnny werd gecanceld maar zijn onschuld is bewezen. Hij speelt weer in films en zijn reputatie is zo goed als hersteld. Amber daarentegen is compleet gecanceld. Terecht (vind ik) maar stel ze was wel onschuldig. (Is ze niet want dat is bewezen, maar stel).

Ik kan me daarom wel voorstellen dat beide - zowel Justin als Blake - hard tegen hard gaan want het gaat niet zozeer om gelijk maar om hun reputatie, hun brand, en hun inkomen / toekomstig werk.

Het interesseert me niet.

Ik ben alleen benieuwd wat Coleen Hoover van dit gezeur vindt. Het is haar verhaal maar daar is het weinig over gegaan.

iMoeder Same. Ik sta nu aan Justins kant eigenlijk.
              Ik kan me ergens wel inbeelden wat Blake bedoelt soms, en hoe iets mogelijk op haar overkwam, maar dat maakt het nog geen (strafbaar) feit. Justins verklaringen en context, en soms zelfs feitelijk tegenbewijs halen best wat claims onderuit en zetten haar op bepaalde dingen in echt wel een kwaad daglicht.

June Ik weet niet wat zij ervan vindt. Ik geloof dat ze zich bewust heel stil houdt nu.

Sneeuwvlok Als het waar is dan hoop ik ook dat hij eruit geknikkerd wordt. Maar andersom zou dan hetzelfde moeten gaan gelden. Als het waar is dat hij gelijk heeft, dan hoop ik dat zij eruit geknikkerd wordt. Gelijke monniken gelijke kappen.

LilyMilie Justins verklaringen en context, en soms zelfs feitelijk tegenbewijs halen best wat claims onderuit en zetten haar op bepaalde dingen in echt wel een kwaad daglicht.

Precies. Dat vind ik dus ook. En dat vind ik echt super kwalijk want het is al zo moeilijk om als vrouw dit soort klachten aanhangig te maken. En dan is er weer zo’n bekende zaak waarin de dame de feiten verdraait.

Wat ik ook niet zo goed begrijp is waarom je, als in Blake, dan doorgaat met het hele filmproject als er schijnbaar zulkr dingen gebeurden.

Ik volg het wel een beetje, mis alleen de laatste updates van de afgelopen week. Mijn mening is dus gebaseerd op alles wat er tot dat moment heeft plaatsgevonden. Ik zal straks bij gaan lezen, nu alvast even dit:

Afgelopen zomer toen iedereen ineens anti-Blake werd omdat ze de promotie te luchtig hield, te veel gericht op romantiek en bloemen, en niet op het werkelijke onderwerp van de film, heb ik echt op mijn handen gezeten.
                  Ik was 'erbij' toen het boek uitkwam, de promotie etc. (Dit speelde zich allemaal af voordat booktok haar kapot maakte trouwens)
                  Ik was een mega Colleen Hoover fan, zat in een besloten Facebookgroep met een select aantal members en heb ook persoonlijk contact gehad met haar, en een groot deel daarvan ging ook over de promotie, en wáárom zij er zelf voor koos om het onderwerp expres vaag te houden. Er werd enorm gehamerd op het vermijden van spoilers, er blind in gaan, en waarom de achterflap vaag gehouden werd, en een nadrukkelijk verzoek aan de lezers om dit geheim te houden.
                  Ik denk dat zeker het eerste jaar nadat het boek verscheen, iedereen dit ook respecteerde, en níemand vermeldde dat het over huiselijk geweld ging.
                  Waarom?
                  Het was het doel van CH om de leeservaring zo authentiek mogelijk te houden. Niemand stapt in een relatie met de wetenschap dat er huiselijk geweld gaat plaatsvinden. Het doel was om de lezer in het eerste deel van het boek verliefd te laten worden op Ryle, zodat de emotionele klap hard aan kwam.
                  Net zoals dat bij echte slachtoffers het geval is. Het komt altijd onverwacht. Het gebeurd altijd op een punt dat er al een emotionele connectie is, daarom is de vraag "waarom ging ze niet gewoon weg?" Ook zo complex. De manier waarop het boek werd gepromoot, als een luchtig bloemenboekje, was ook bewust om de lezer zelf die complexiteit te laten ervaren, en zo dicht mogelijk bij de realiteit te blijven.
                  En daarnaast, en dat geldt voor alle heftige onderwerpen waar CH over schrijft: er zit bewust geen triggerwarning op haar boeken, zodat mensen (zoals ik) het niet gaan vermijden, maar het juist ook een helende ervaring kan zijn om erover te lezen. (Zoals voor mij het geval was)

Maar goed, dit speelde zich dus allemaal af in 2016, voordat er booktokkers die deze context niet kenden ermee aan de haal gingen, CH als toxic hebben bestempeld en haar zo hard hebben aangevallen dat ze is gestopt met schrijven. Net als het nu dus dezelfde kant op gaat met Rebecca Yarros. Dankjewel 🙄

Anyway, afgelopen zomer laaide dat weer allemaal op, richting Blake, terwijl het in haar contract stond dat dit de manier was waarop ze verplicht was om de promotie te doen.
                  Dus op dat punt was ik al niet overtuigd van dat Blake de slechterik is.
                  Dat vervolgens de hele cast zich tegen Baldoni keerde was voor mij ook al wel een red flag eigenlijk.

En tja. Blake schijnt een moeilijke vrouw te zijn om mee samen te werken.
                  Misschien is ze dat. Misschien is ze een gigantische bitch, geen idee. Daar kan ik niet over oordelen, want ik ken haar niet persoonlijk.
                  Wat ik wel weet, is dat we in een wereld leven waarin vrouwen die opkomen voor hun rechten, heel snel bestempeld worden als 'moeilijk om mee te werken', en vervolgens keihard gecanceld worden. Het is een patroon wat al decennia lang terug komt, niet alleen in Hollywood, maar het is algemeen bekend hoe die cultuur daar is.
                  Het feit dat ook oud collega's die geen enkele verantwoordelijkheid meer naar Blake hadden (oa sisterhood of the travelling pants) zich hebben uitgesproken in support naar Blake, geeft mij ook het idee dat ze lang niet zo'n bitch is als dat de media ons wil laten geloven.
                  Zolang er dus niks bewezen is, ben ik team women supporting women en sta ik achter Blake.

Ps ik vind Johnny Depp nog steeds een kwal.

Liekje81 Wat ik ook niet zo goed begrijp is waarom je, als in Blake, dan doorgaat met het hele filmproject als er schijnbaar zulkr dingen gebeurden.

Is dit niet dezelfde vraag als 'waarom verbreekt iemand niet gewoon de relatie als er sprake is van geweld?' 😬
                    Het zal gewoon heel erg complex zijn. Ze zit vast aan een contract. Zeker als een deel van de film al is opgenomen en ze op zoek moeten gaan naar een vervanger, dan praat je over miljoenen.
                    En als het zo is dat Blake slachtoffer is, moet zij dan opdraaien voor die kosten? Moet zij haar werk opgeven, reputatieschade oplopen door contractbreuk te plegen, omdat iemand anders fout zit?

Ik denk dat Blake gelijk heeft.

Ik heb dit net zitten kijken, maar dit is toch geen bewijs? 🤔
                      Ze zijn semi- in character. BL zegt dat het romantischer overkomt wanneer ze praten. Ze zijn bezig met de energie over te brengen van Lily en Ryle, dus de conversatie luchtig/flirtend/romantisch houden zodat die 'connectie' op beeld zichtbaar is. Het is het ondersteunen van het non verbale acteerwerk lijkt me? De camera draait..
                      Als JB zou zeggen: je hebt zo'n goede tieten zie je die reactie terug in BL/Lily's ogen/gezichtsuitdrukkingen. Als BL zou zeggen je bent zo'n vuiler klootzak evengoed bij JB. Daarnaast, het internet zit vol liplezers die iedere scheet analyseren. Wat had ze dan moeten doen, hem een klap geven, mid-scene? 🤷‍♀️
                      Het hele bewijs speelt zich onscreen af, het gaat om Lily & Ryle die in character zitten, niet BL&JB. Het is toch gewoon method acting?

CrazyCatLady

Ik begrijp niet helemaal waar je het over hebt 😅

Deze video is een tegenbewijs voor tegen claims die Blake Lively maakte over de gebeurtenissen tijdens deze opnames.

Blake claimt in haar rechtszaak over dit incident :

Maar dat is dus niet wat er is gebeurd. De uitspraken waarvan zij claimt dat hij ze heeft gemaakt zijn uit de context gehaald of heeft hij niet eens gezegd, en er was wel degelijk geluidsopnames (de cast en crew luistert gewoon mee met wat ze zeggen en reageren).
                        Daarop heeft hij de opname openbaar gemaakt om zo te bewijzen dat wat zij claimt niet klopt.

Dat is denk ik het lastige. Ze zijn beide professioneel acteurs. Ze moeten lovers spelen terwijl ze geen lovers zijn. Ze kletsen wat over vanalles, ook over hun partners en grapjes en complimentjes over en weer. Tegelijkertijd moeten ze ook verliefd spelen dus het is een mengelmoes. Maar als professionele acteurs zou ik verwachten dat ze dit beide kunnen scheiden. Hij komt met ideeën, zij komt met ideeën.
                        En dan kan één van de twee zich achteraf onprettig voelen. Maar ik begrijp niet hoe ze Justin Beldoni kan beschuldigen van seksuele intimidatie en ongepast gedrag terwijl niets daar op lijkt. Ze kan zich onprettig voelen, maar dat is heel wat anders dan de ander beschuldigen van ongepast gedrag.

Justin beschuldig haar ook niet van ongepast gedrag door opmerkingen te maken over de grote van zijn neus, bijv. Het was allemaal vriendschappelijk en werk gerelateerd. Althans, als ik de opnames zie en daar haar claims en zijn claims naast leg dan neig ik meer naar Justins kant dan die van Blake.

LilyMilie ah, ik vermoed dat daar dan het euvel zit, ik kan dat niet lezen 🤣🤣🤣
                          (Zie klaagtopic, ik heb ruzie met mijn bril)
                          Ik ga er vanuit dat dit, of iets soortgelijks ook in het begin van het filmpje stond? Dat heb ik dus ook moeiten skippen.
                          Ik had het dus meer geïnterpreteerd als een: als BL zo veel moeite had met JB, waarom doet ze dan aardig hier zeg maar. Maar dat klopt dus niet 🙈
                          Ik ging er niet vanuit dat die squigly streepjes de hele context zouden veranderen.

Ik moet nu gaan, maar ik ga vanavond aan de slag met mijn Hello Kitty eyepads, ik kom er nog op terug 😆😆

CrazyCatLady Anyway, afgelopen zomer laaide dat weer allemaal op, richting Blake, terwijl het in haar contract stond dat dit de manier was waarop ze verplicht was om de promotie te doen.
                            Dus op dat punt was ik al niet overtuigd van dat Blake de slechterik is.
                            Dat vervolgens de hele cast zich tegen Baldoni keerde was voor mij ook al wel een red flag eigenlijk

Ik geloof dat dat inderdaad een gemaakte afspraak was tussen alle partijen. Ook Justin liep in zijn roze pak bloemstukken te maken. Het was niet Blake die er een Sex and the City feestje van wilde maken of zo.
                            Het verschil wat ik alleen wel merkte (en wat mij een beetje een onprettig gevoel gaf al lang voordat het allemaal opblies. Toen ik Blake gewoon nog leuk vond, zeg maar) is dat Blake op sommige momenten leek te vergeten dat de film over huiselijk geweld gaat en lichte grappen maakte over 'mij niet bellen' als een interviewer vroeg wat voor advies ze vrouwen in soortgelijke situaties zou aanraden om te doen. Icm dat interview waarin ze een bully is naar de interviewster. Tja..
                            Je kan dan 2 dingen doen denk ik. Erkennen en uitleggen (en excuses maken waar nodig) of een ander de schuld geven. Ze koos voor het laatste gezien haar aanklacht naar Beldoni.

Elke bully heeft supporters en elk slachtoffer heeft haters. Daaraan kan je denk ik niet zeggen of iemand schuldig of onschuldig is. Zeker niet bij zoiets als Hollywood waar iedereen het moet hebben van reputatie en onderlinge contacten.
                            Ik begon zelf pas een mening te vormen nadat er feiten boven tafel kwamen. Eerst de aanklacht van Blake naar Justin waarin Justin heel slecht naar boven komt. Maar nu is het andersom en lijkt Blake niet een onschuldig slachtoffer.

Wat de waarheid is kunnen we denk ik vinden in de feiten. En feiten zijn video opnames, sms'jes, emails, geluidsopnames. En allemaal in de volledige context. Iedereen kan knippen en plakken (dat is ook waar Justin de New York Times over aanklaagt) maar dus volledig zoals de 3 volledige opnames van de beruchte scene inclusief geluid.

CrazyCatLady Ik had het dus meer geïnterpreteerd als een: als BL zo veel moeite had met JB, waarom doet ze dan aardig hier zeg maar. Maar dat klopt dus niet 🙈

oh!! ik snap! Ja nee, dat is inderdaad niet waar het om gaat.

Het gaat er hier juist om dat Blake zegt dat er geen sprake was van acteren in karakter maar dat Beloni uit karakter ging en namens zichzelf haar ging zoenen en strelen. Zou dat het geval zijn dan eh.. ja duh seksuele intimidatie en shit. Maar ze waren beide zowel in als uit karakter. Op de video zie ik beide acteurs zich gedragen als acteurs. Ze praten over hun parters en hoe gelukkig ze zijn (uit karakter) Justin Beldoni zegt nog dat hij Ryan en Blake cute en awesome vindt samen. Ja, ondertussen zoenen ze (in karakter) en dat is super weird voor ons om te zien. Maar dat is acteren. Zeker op dat niveau zouden ze dat prima moeten kunnen scheiden. En ik geloof dat dat hier ook zo was.
                              Waar haar claims over deze scene vandaan komen vind ik dus wel apart.

LilyMilie mij niet bellen' als een interviewer vroeg wat voor advies ze vrouwen in soortgelijke situaties zou aanraden om te doen.

Ik denk dat je dat ook op verschillende manieren kan opvatten?
                              Want stel je voor dat zij het slachtoffer is, is het dan ook geen kwestie van "mij niet bellen, want ik zit in eenzelfde situatie en ik heb ook geen idee hoe ik het moet aanpakken?"
                              En nouja, ik heb zelf ook de ervaring om nare situaties weg te wuiven met humor, dus voor mij is dat nog geen teken dat zij fout zit. Het is op meerdere manieren op te vatten.. vind ik dan 😆

Ik ga later nog op de rest in, mijn eten brandt aan 😝