- Bijgewerkt
Trees zo, die vrouw heeft gekregen wat ze verdiende!
ik had 5 jaar een relatie met hem en we hadden een jaar daarvoor een huis gekocht… een half jaar voor ik er achter kwam dat hij mij besodemieterde merkte ik dat er iets was en gaf hij uiteindelijk toe dat hij niet zeker was van onze relatie heb ik me heel kwetsbaar opgesteld door te zeggen ‘als ik het niet voor jou ben hak dan een knoop door maar wees alsjeblieft eerlijk tegen mij, ik gun jou je geluk ook als dat niet met mij is.’ Dikke tranen, dat vond hij zo lief van mij…..
jammer dat hij dat stukje ‘wees eerlijk’ niet opgeslagen heeft en in plaats daarvan vervanging voor mij is gaan zoeken(als die meid er toen niet al was……)
Toen ik de knoop door had gehakt om weg te gaan raakte hij in paniek en zei ‘jij neemt deze beslissing omdat je niet gedumpt wilt worden!’ en ‘jij gaat het nooit redden zonder mij!’ Ik heb hem uitgelachen.
Hij was in het huis toen ik mijn spullen kwam ophalen, zat te huilen op zolder want hij kon het niet aanzien….. snap ik, ik nam de halve inboedel mee want die had ik jaren voor we gingen samenwonen bij elkaar gesprokkeld. Hij had geen servies of bestek meer in huis
ik raakte alleen maar nog meer geïrriteerd door zijn gejank en zijn ‘ik weet niet hoe de wasmachine werkt
‘ terwijl er een briefje van zijn moeder bij lag met hoe het werkt. Ik had helemaal geen respect meer voor hem. Zijn moeder was trouwens ook echt een vals kreng!
Twee maanden later had ik mijn eigen plekje en wilde hij mijn post langs komen brengen…. Hij vroeg wanneer ik thuis was. Die gek wilde het even persoonlijk komen overhandigen. Hij wilde gewoon checken hoe ik er bij zat. Ik heb gezegd dat het hem geen zak aan ging wanneer ik thuis was en hij de post gewoon in de brievenbus kon gooien. Mafkees haha.
Ik ben hem 10 jaar terug ook eens tegen gekomen met mijn hele familie erbij toen wij het pannenkoeken huis uit gingen en hij binnen kwam met zijn dochter. Ik had de neiging om dat kind te vertellen wat voor een zak hij was maar heb het niet gedaan. Dat kind kan er ook niets aan doen…..
Je raakt als mens gewoon beschadigd door gebeurtenissen als dit, maar achteraf gezien is het ook heel leerzaam geweest. Ik wist een stuk beter wat ik wel en niet in een man zocht en wat mijn grenzen zijn en heb leren herkennen wanneer ik me gekwetst voel. Dat is letterlijk een gevoel in mijn hart, alsof er een blauwe plek op komt. Klinkt misschien een beetje gek