- Bijgewerkt
Eenmalig. Ik wil het niet weten. Laat hem maar lekker helemaal alleen met die last rondlopen. Ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij hier kapot aan zou gaan. Mooi zo! Eigen schuld, dikke bult, maar maak mijn leven ook niet kapot door het op te biechten, omdat je deze last alleen niet kan dragen.
Affaire vind ik anders, want dat is naar mijn idee ook emotioneel en dan zit er ook echt iets flinks mis in onze relatie. Dat wil ik weten.
[verwijderd] Zou jij vreemdgaan kunnen accepteren ?
Accepteren nooit, maar of ik er mee zou kunnen leren leven? Weet ik niet.
[verwijderd] Waarom zou je wel of niet willen blijven ?
Ik zou dit nu niet kunnen zeggen. Is van zoveel afhankelijk. Hoe is de situatie? Hoe is onze relatie op dat moment, wie, wat hoe etc. We hebben een goede relatie en in onze huidige situatie zou het ook niet gebeuren. We zijn bijna 20 jaren samen en dat waren ook 20 gelukkige jaren. De keren dat we elkaar zat waren, duurden nooit langer dan een paar uur. Hij is echt de perfecte man voor mij en ik zou daar vanuit onze huidige positie nu geen definitieve uitspraken over kunnen doen.
Overigens zou ik nooit voor kinderen bij elkaar blijven als het voor een langere tijd gewoon echt niet goed gaat. Kinderen zijn niet achterlijk en voelen dit haarscherp aan en je maakt hier niemand gelukkig mee. Genoeg ongelukkige relaties van mijn moeder meegemaakt om te ervaren dat bij elkaar blijven als het niet meer gaat, voor kinderen net zo naar is. Is gewoon niet te verbergen voor kinderen. Liever gelukkig apart, dan ongelukkig samen. Kinderen verdienen gelukkig ouders en een thuissituatie zonder spanning. Een scheiding is voor kinderen ook niet het einde van de wereld (vind ik als kind van gescheiden ouders).