- Bijgewerkt
Super bedankt voor het meedenken allemaal. Het heeft mij enorm geholpen om het allemaal op een rijtje te zetten. Ik heb voor mijzelf even de volgende punten eruit gefilterd.
Meer overzicht creëeren door op te schrijven wat moeizaam gaat, veel energie kost etc. De ‘grotere’ taken en bijna onmogelijke taken onthou ik wel, maar het zijn door de dag ook veel wat kleinere taken. Ik kom er uiteindelijk wel uit, maar kost veel energie. Zodra ik meer overzicht hebben, kijken wat er anders kan.
De apraxie concreet bespreekbaar maken op mijn werk en overleggen op welke manier we dit kunnen tackelen. Hier zit bij mij een stuk schaamte (compleet onnodig, maar het zit er wel), waar ik overheen moet stappen.
Mijn eigen gedachtes minder serieus nemen. Bij heel veel wat jullie schrijven denk ik ‘ja maar’. Gaat die 2x minder vrijwilligerswerk per maand nu echt het verschil uitmaken? Mij doel is opbouwen tot minimaal 12 uur per week (is nodig voor de big-registratie). Als ik dit nu al niet kan, hoe denk ik dan op te bouwen? Willen ze nog wel verder met mij als ik ze ga vragen om mijn declaraties in te vullen. Zullen ze geen spijt hebben dat ze dit traject zijn aangegaan als ik niet snel meer uren ga draaien enz. Met dit soort gedachtes saboteer ik mijzelf alleen maar. Ik heb geen glazen bol en ik kan ook geen gedachten lezen. Ik moet het gewoon doen, per dag bekijken en vooral niet teveel luisteren naar mijn eigen negatieve gedachtes.
Vandaag ook met mijn man besproken. Hij kwam nog met het volgende. Ik moet wat gaan doen met de pijn. 11 nov staat mijn nieuwe looptest voor de orthese. Daarna ga ik weer beginnen met Shockwave. En toch proberen weer wat meer te sporten. Daardoor krijg ik minder pijn. Minder pijn, is meer energie en beter slapen. Al is het maar 10 minuten per dag. Ik moet hierop niet beknibbelen. Ik denk dat het qua ‘energie investering’ netto wel uit kan. Het levert mij meer op dat het kost.
Mis ik nog wat? Ik ga bovenstaande ook meenemen naar de jobcoach maandag.
Wat ik nog lastig vind is de balans vinden in alle ontspannende /leuke activiteiten die ik ernaast heb. Ik wil af en toe wel naar een feestje kunnen, met zijn 4-en wat doen of uit eten gaan. Ik heb met mijn man afgesproken dat als het teveel ten kosten gaat van mijn privé leven het niet waard is. Ik doe helemaal geen rare dingen, maar afgelopen weekend bijna 3 uur op een feestje geweest (te lang, maar het was buiten met kacheltjes en echt zo gezellig) en ik vind dat dit af en toe ook gewoon moet kunnen. Ik sla best wel veel uitnodigingen af en ben heel kritisch in afspreken en hoe lang ik ergens heen ga, maar ik wil niet als een kluizenaar leven. Ik moet daar een balans in vinden en ook blijven monitoren of ik mij niet steeds meer ga terugtrekken. Deze neiging had ik de afgelopen periode, maar van zo feestje kan ik echt heel erg genieten. Dat moet ik gewoon zo nu en dan blijven doen.