- Bijgewerkt
LilyMilie Een terugval kan door van alles komen denk ik trouwens.
Ik weet zeker dat het door werk komt. Ik kan tegenwoordig bijna altijd wel duiden waar iets door veroorzaakt wordt, omdat de reactie ook snel optreedt in een bepaald patroon na de trigger. Natuurlijk spelen andere factoren zeker ook een rol. Minder sporten, minder fysio en kou. Aan de temperatuur kan ik weinig doen, maar minder sporten en fysio is bewust om ook weer energie te sparen en dat is weer het gevolg van werk. De moeilijkste maand komt nog. December met al die stomme lichtjes.
LilyMilie Bijvoorbeeld om de kleine / simpele zaken die je in de knoop leggen meer uit handen te geven?
Hier zit ik ook continue over na te denken. Ik heb al ambulante begeleiding, huishoudelijke hulp en mijn man neemt natuurlijk ook veel over. Ik heb al zitten overwegen om de ambulante begeleiding te schrappen om meer tijd te creëren, maar dat is misschien helemaal niet handig.
Er zijn best wel wat taken die je niet of lastig uit handen kan geven. Mijn man wil ik ook niet verder belasten. Ik moet misschien maar eens gaan opschrijven waar ik tegenaan loop in de loop van de dag. Misschien dat dit toch anders kan of wel uit handen kan geven? Geeft misschien ook wat overzicht, want ben het nu even kwijt. Ik doe nu maar wat voor mijn gevoel.
Pimpelmeesje Wat het eerst in mij opkomt; je doet zowel werk als vrijwilligerswerk, is het niet een optie om die laatste (voor nu) te stoppen?
Ik heb het de afgelopen maand tijdelijk stil gezet. Nu heb ik wel de vrijwilligersdag gedaan en nog een workshop gegeven. Ik vind het dan zo leuk om te doen en zeg dan toch ‘ja’ . Dat is wel een leerpuntje. In november ga ik dus echt proberen niks te doen qua vrijwilligerswerk. Al heb ik afgelopen week alweer ja gezegd om eenmalig een lotgenotengroep te leiden in november, omdat degene die het normaal doet ziek is.
Edit: ik zie net in mijn agenda dat ik ook nog ja heb gezegd voor een overleg met de cva verpleegkundigen in de regio voor volgende week. Niet handig.
Uhm conclusie: Eigenlijk wil ik dus alles doen wat ik leuk vind en zeg te snel ‘ja’ .