Misschien niet helemaal in dit topic, maar ik ben bezig met een interne sollicitatie naar een hogere functie. Een mooie stap die me heel veel voldoening zou geven, maar waar ook stevige verantwoordelijkheden bij komen kijken.
Iets dat me doet aarzelen is dat je je echt moet presenteren als leiderfiguur en dat je veel moet sparren met directie. Mijn sterkte is presentatie/communicatie maar wel als ik goed voorbereid ben. Als ik zelf 100 procent overtuigd ben van mijn verhaal, kan ik er voor staan en durf ik het te verdedigen.
Maar in zulke situaties heb je natuurlijk ook veel momenten waarop je met iets inhoudelijks moet komen zonder voorbereiding. Dat je tegen haantjes moet durven ingaan. Dat je gechallenged wordt. Ik heb nu de neiging niets te zeggen of te gaan ratelen. Heel vervelend en ik raak daar pas vanaf als ik mensen beter ken en ik me op mijn gemak voel in de groep. Maar zulke situaties zijn niet bedoeld om je op je gemak te voelen. En toch moet je dan een helder verhaal kunnen vertellen.
Aan de andere kant wil ik juist groeien in dit opzicht en mezelf bewijzen. Ik wil af van dat lage zelfbeeld en 'ik ben het meisje dat altijd over het hoofd gezien wordt, woe to me'. Ik wil daardoorheen breken. Hoe zou ik dit aanpakken?