Bloem Is het dan toch dat je als je jonger bent een soort jeugdige overmoed hebt? Ik weet niet zo goed wat het is.
Ik herken dit ook wel. Terwijl ik mezelf toch niet bepaald als overmoedig zou beschouwen. Maar het werk wat ik een paar jaar geleden deed, toen ik net als functioneel beheerder ging werken, ik zou daar nu niet op durven solliciteren, als ik denk aan de impact op mensen als het niet goed gaat, dat je potentieel echt levens van mensen kunt verruïneren... Ik had dat in eerste instantie echt niet zo door, lekker naïef 🙂 Maar het werkt wel prettig als je je daar niet zo bewust van bent.
Verder is het imposter syndrome ruimschoots in mij aanwezig, of misschien ook wel niet, want het imposter syndrome impliceert dat je dingen eigenlijk wel kunt maar dat je onterecht onzeker bent daarover, en ik wéét gewoon ik veel dingen helemaal niet goed doe terwijl iedereen denkt dat ik dat wel doe. Dus misschien ben ik eerder vooral lui en snel afgeleid, want ik werk helemaal niet hard. Ik neem me altijd voor om dat te doen, maar het lukt me maar heel zelden, en nadenken over de ingewikkelde onderwerpen waar ik over na zou moeten denken lukt me überhaupt niet echt, ik kom nooit verder dan: 'ja, ingewikkeld' en herhalen wat anderen al zeiden. En dan ondertussen krijg ik te horen dat ik te bescheiden ben, ik vind dat heel vreemd. Anderzijds, als ik eerlijk ben, ben ik ook niet zo heel erg onder de indruk van het werk dat de meeste collega's leveren, dus misschien is de standaard die ik bedacht heb gewoon niet heel reëel.
Anyways, veel succes morgen @iMoeder! Ik denk dat de combinatie het moeilijkst wordt, de functie zelf ga jij heus kunnen!