5 dagen later
7 dagen later

Ik was met Binta naar de dierenarts van de week voor de jaarlijkse controle en inentingen.
Ze begint echt een oude dame te worden…. Vetbult, staar, prachtigste tanden nog voor haar leeftijd met alleen op de achterste kies een beetje tandsteen. Toen de dierenarts daar naar keek kreeg ze een β€˜lekkere’ lik over haar gezicht 🀭
En ze vond haar iets te mager. Sinds vorig jaar is ze een kilo lichter. Ze vond dat ze haar ruggengraat net te makkelijk kon voelen. Dus onze bofkont krijgt iets meer voer.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Huggybird Dus onze bofkont krijgt iets meer voer.

Dat zal ze vast niet erg vinden πŸ€ͺ.

Wij kregen op onze kop dat pepper weer was aangekomen. Ze krijgt nu dus nog minder, maar we zijn ook gestopt met de hormoon behandeling voor haar slaapincontinentie. Daardoor was ze aangekomen en hopelijk is stoppen daarmee icm iets minder eten al voldoende om weer netjes op gewicht te komen. Hoeveel weegt binta?

Trees Binta zat altijd rond de 25,5 ongeveer en nu dus 24,5.

Ik kan me voorstellen dat Pepper aan komt van hormonen. Hebben ze wel geholpen?

Huggybird in het begin hielpen de hormonen wel, maar nu ze is gestopt is merk ik geen verschil. Pepper weegt nu 31 a 32 kilo (iig op de laatste meting). Ze was altijd rond de 28 kilo. Ze heeft ook ooit 35 kilo gewogen 🫣. Toen zijn we het voer maar gaan afwegen. We hebben dit nooit hoeven doen bij eerdere honden en katten, dus dat ging in het begin niet helemaal goed.

Binta is wel een kleine lab in vergelijking met veel andere die we tegen komen. Iets korter op de poten zeg maar.
        Hopelijk helpt het peper zonder de hormonen.

• Trees vindt dit leuk

Huggybird Bibi is ook een kleintje. Ze weegt β€˜maar’ 22 kilo. Ik heb vorig jaar aan de dierenarts gevraagd of het geen dwerggroei was, maar ze is gewoon klein.

Trees aaaah 😍 Bibi ook een kleine meid ☺️ vaak zeggen mensen β€˜ze is nog jong hΓ¨?’ Tot ze haar van dichtbij bekijken en zien hoe grijs ze is πŸ˜‚ denk dat dat kleine haar jonger laat ogen.

• Trees vindt dit leuk

Huggybird we krijgen ook zo vaak de opmerking dat ze nog jong is. Ze is ook nog jong, maar niet zo jong als mensen denken. Ik hoor vaak 4-6 maanden, maar ze is nu ruim 1.5 jaar. Het is gewoon een ukkie. Ze was de grootste (van de teefjes) en dikste (van alle pups πŸ˜‚) van het nest, maar dat zegt dus ook niks.

Trees Binta was ook de Buddha van het nest haha en ondeugend! trok de planten daar uit de tuin! Wij dachten πŸ™ˆ wat krijgen we mee naar huis πŸ˜‚ nooit kunnen denken dat ze zo braaf en lief zou zijn. πŸ₯°

Gelukkig liggen ze nooit in de weg πŸ™„. En als ze in de weg liggen, gaan ze ook zo makkelijk aan de kant als je een deurtje open wilt doen. Ik moet ze gewoon met deur en al aan de kant duwen.

Trees hahaha Binta staat wel snel op als ik een lade of deur open doe waar ze voor ligt.

Huggybird hier dus beiden niet. Ik wordt wel eens opgesloten in de badkamer of de wc, omdat er twee honden tegen de deur aan liggen. Ik maar duwen en gewoon niet opstaan πŸ˜‚.

Trees wahahaha wat een luie beesten dan haha opgesloten in de badkamer πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
                      Binta blijft wel vaak liggen als ze rond 22:00 uit haar mand moet om nog een plas te doen. En dat hebben we al terug gebracht van een rondje wandelen naar een snelle plas voor de deur. Moet haar soms echt omhoog duwen πŸ˜‚

Eigenlijk mogen we geen trek spelletjes meer doen, maar dan komt hij bij je met zijn krokodil, donut of kussen en kijkt je aan... πŸ‘οΈπŸ‘οΈ

Rietjesbeker hij vindt het gewoon te leuk! Bibi probeert het ook altijd. Het liefst wil ze dat je achter haar aan gaat rennen als ze rondjes rent met een van haar knuffels.

Trees ja, hij komt ook echt naar je toe en gaat bij je opstaan zo van 'spelen?' gelukkig vind hij weggooien en ophalen ook leuk om te doen

10 dagen later

Ze heeft een emmer gejat en nu is het de bedoeling dat ik achter haar aan ga rennen. Dat gaan we dus niet doen. Pepper heeft ook nog een mislukte poging gedaan. Ze ligt mij nu echt uit te dagen met haar emmer. Lol dat ze heeft πŸ™„