Trees ik hoop het, ze zijn toen ook gegaan toen ik zei dat ze zo uit haar bekkie stonk.

Sevenof9 wij vinden het ook niet normaal, onze hond spuugt ook zelden en als ze spuugt is te herleiden waarom.

Mijn ouders komen straks hier eten dan gaan we het aankaarten. Ze weten het al wel want we hebben ze natuurlijk wel gesproken de afgelopen weken toen ze op vakantie waren.
Het kleine spugenbeestje πŸ₯°

Huggybird pepper spuugt regelmatig, maar dat komt dat ze alles eet wat ze tegenkomt 🫣.

Bibi had het pas ook een paar dagen. Ze was verder nog wel fit, maar we waren wel van plan om naar de dierenarts te gaan. Plotseling was het klaar en hoefde het niet meer, maar anders zou ik ook geen risico’s nemen.

11 dagen later

CrazyCatLady ze had eerder in de ren al een gat gegraven, maar deze was dus volgelopen met water. Volgens het bewijsmateriaal aan haar voorpoten en kop: is ze verder gegaan met graven en heeft ze haar snuit in het modderwater gestoken voor een slokje 🫣.

Trees hahaha het is ook een echte lab πŸ™ˆ smeerpoets en zo lief πŸ₯° en β€˜onschuldig’ 🫣🀭

Ik heb vanmorgen een nieuwe bult bij Binta ontdekt.
        Net de dierenarts gebeld en kan maandag om 15:00 terecht. Hopen dat het gewoon een vetbult is πŸ™πŸΌπŸ€πŸ™πŸΌ

CrazyCatLady ik moest later stiekem ook wel een beetje lachen. Ik heb het gat weer dicht gegooid en eenmaal raden wat ze twee uur later aan het doen was? Op dezelfde plek weer een nieuw gat graven. Hopeloos πŸ«£πŸ˜…

Huggybird succes vandaag!

β€”β€”
          Er staat een grote en een kleine mand in de bijkeuken, dus waar gaan we met zijn 2-en in liggen/zitten?!? Logisch toch πŸ˜…

Net terug van de dierenarts.
          De bult zit tussen/onder de spierlagen die over de ribben lopen. Je kan hem ook niet zo beet pakken als de andere bult die ze heeft, die zit duidelijk vlak onder de huid. Doordat het tussen/ onder de spierlagen zit kan ze hem ook niet zo aanprikken om er vloeistof uit te halen omdat ze niet kan voelen in welke laag ze prikt. Als we ons heel ongerust maken en we willen weten wat het is moeten ze mbv een echo kijken of ze in de goede laag zitten met de naald. We kunnen ook afwachten of de bult groeit en tussen de spieren uit plopt, dan kan ze hem zo aanprikken. Als de bult breder wordt, een groter oppervlak gaat innemen moeten we ook terug komen.
          Haar andere (vet)bult had twee jaar geleden de grote van een 10 eurocent en is nu zeker 5 cm in doorsnee.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Huggybird weet jullie al wat jullie willen doen? Afwachten of toch een echo?

Trees ik weet het nog niet, wil het er straks eerst met A even over hebben.

Huggybird zijn gewoon hele lastige dingen 😟.

Bij pepper mochten we ook kiezen of we een biopsie wilde. De dierenarts raadde het ons af, vanwege de hoge kosten en een tumor in de blaas was bijna altijd kwaadaardig (gezwel hadden ze al op de echo gezien). Ik was eigenwijs en wilde toch een biopsie en toen bleek het geen tumor te zijn. Ik vind afwachten dus ook heel moeilijk. Ik wil het liefst zsm duidelijkheid 😬

Trees we gaan het even aankijken hebben we besloten.
                  We hebben de bult net opgemeten. Het mag wel naar buiten groeien dus dat het meer zichtbaar wordt, maar niet qua oppervlakte groeien. Dat is op zich iets wat we in de gaten kunnen houden.
                  En dat in de gaten houden gaan we zeker doen. Bij de minst of geringste twijfel gaan we terug.

Het was bij pepper dus een vetbult?
                  Ze zei tegen mij dat ze op een echo wel kunnen zien of het een tumor is of vet, want dat ziet er anders uit.
                  Ik snap wat ze bedoelde want (en dat klinkt misschien gekπŸ™ˆ) maar voordat A teelbal kanker bleek te hebben kreeg hij een echo en de zieke teelbal was ovaal met allemaal rondjes met witte randjes erin en de niet zieke was helemaal egaal grijs van kleur.
                  We zagen meteen dat dat verschil heel overduidelijk was en hadden meteen door dat het foute boel was…. Dus zo iets moeten ze haast wel zien dan…
                  Al zullen vast niet alle tumoren er het zelfde uit zien…

• Trees vindt dit leuk