Tantetil nee, wij werden door een docent van school gebeld dat we onmiddellijk die middag moesten komen. Nou dan schrik je wel even. Via een meisje uit haar klas was het snijden bij haar docent terecht gekomen en dat gingen ze (met iemand van leerlingondersteuning) aan ons vertellen. Nou ja onze dochter vertelde het met horten en stoten. Later thuis vertelde ze ook nog dat ze niet meer wilde leven π’.
Gelijk de volgende dag zat ik met haar bij de huisarts en omdat zij de twee belangrijkste hokjes aanvinkte (suΓ―cidaal en automutilatie) zaten we binnen twee weken bij de GGZ-psycholoog.
Voor mij is dan, nu achteraf gezien het feit dat ze altijd lange mouwen droeg al vielen de mussen van de dakgoot van de hitte of van die nethandschoenen, een enorme trigger.
Wat mij enorm geholpen heeft in deze periode is samen met haar wandelen, zitten of winkelen en uitgebreid met elkaar praten. Over haar gevoelens en angsten en vaak bleek dat zij de Himalaya voor zich zag als er wat was en het uiteindelijk de Utrechtse Heuvelrug bleek na het besproken te hebben.