Tantetil Ik weet ook niet wat de oplossing is...denk dat vooral veel contact met je kinderen erg belangrijk is. En dan niet alleen bij avondeten vragen hoe het op school was. Maar soms denk ik ook dat ik wel ongezond veel contact met Nora heb.
Ik weet niet wat je van mijn verhaal over mijn dochter hebt meegekregen in het verleden, maar je hebt zeker niet ongezond veel contact met Nora. Het is juist goed dat ze dit uitgebreid met jou bespreekt.
Ik wist dus niet dat mijn dochter deze filmpjes keek en daardoor zichzelf ging snijden (gepest, omdat ze niet binnen de ‘norm’ viel, suïcidaal, zelfbeschadigend en uiteindelijk de diagnose depressie en autisme en dat allemaal tijdens de eerste Corona-periode). Ik neem het mijzelf nog altijd kwalijk dat ik alle signalen in deze periode heb gemist.
En vergis je ook niet in de krachtige algoritmes van met name TikTok en Instagram. 1 keer zo’n heftig filmpje bekijken en voor je het weet staat je hele tijdlijn vol.
Gelukkig heeft mijn dochter heel snel de juiste hulp gekregen en is het nu een leuke en lieve, niet-depressieve tiener, die zin heeft in het leven en haar weg begint te vinden binnen haar ASS-diagnose