CrazyCatLady Nou, ik zit in een appgroep met collega's en daar is het ook wel de standaard om last te hebben van allerlei angsten 🙃 Gewoon angstig zijn kan je natuurlijk ook veel brengen, enige voorzichtigheid waardoor je voorkomt dat er ongelukken gebeuren, en misschien zijn angstige mensen ook gemiddeld organisatiessensitiever, wat handig is bij een grote onderwijsinstelling. Te angstig zijn is niks natuurlijk, als het alles gaat overheersen.
Zonnebloem Maar goed, als iemand mij vraagt groente te snijden krijg ik per direct de angst dat ze vinden dat ik het verkeerd gesneden heb en dat heb ik dus ook met tafeldekken of verzin het maar. Ik praat mezelf het ook allemaal aan en het zal vast groot en deels met mijn eigen zelfbeeld te maken hebben.
Dit is wel herkenbaar voor mij. Dat zijn geen concrete heftig belemmerende angsten, maar gewoon die algemene angst het fout te doen. Ik vind dat ook wel echt doodvermoeiend en ben ook wel blij dat ik daar tegenwoordig veel minder last van heb dan vroeger. Als ik goed in m'n vel zit, haal ik m'n schouders erover op. Als ik slecht in m'n vel zit, dan kan ik zulke dingen totaal niet relativeren.