Trees Oh zo! Ik dacht dat je βneeβ schreef, omdat het niet regiogebonden zou zijn. Het is hier wel regiogebonden, maar niet zo zeer cultureel (afhankelijk van je definitie van cultuur). Er zitten hier iig geen diepe spirituele betekenis achter. Ze zijn hier vooral erg praktisch π
.
Ah, ik vatte de 'regiogebonden?' op als vraag of mijn kennissen uit 1 regio kwamen, haha.
Trees Een vriendin van mij heeft nep garagedeuren in haar gevel, zodat er niet teveel geroddeld zou worden over haar extreem grote huis. Nu lijkt de helft garage, maar achter die reusachtige garagedeuren zit gewoon een kleine bijkeuken π€¦π»ββοΈ.
Jeetje zeg, dat is toch niet normaal, ik zou me ontzettend onprettig voelen om daar te wonen! π
Trees Mijn moeder was ook zo extreem in poetsen. Ik voel mij nog steeds niet op mijn gemak in super gestylde en brandschone huizen, waar elk grassprietje in de tuin gemanicuurd is. Ik ben altijd bang dat ik een kruimel laat vallen en iemand gaat schreeuwen. Geef mij maar een huis waarin geleefd wordt, zodat ik normaal kan adem halen. Voelt voor mij veel gezelliger.
Mee eens! Het is in mijn huis wel schoon, maar eigenlijk altijd wel rommelig. Tja, 3 kleine kinderen, een man die voltijds werkt en ik heb adhd. Bedoel, dat is ook wel beetje dweilen met de kraan open π
Gelukkig geen omgeving die op mij neer kijkt daarom, en ook geen familie die dat doet. (of wel, maar dan houden ze de roddel goed van mij vandaan en dat is ook goed, haha)
Mijn buren (waar we een goede relatie mee hebben) komen uit een Indische cultuur. Zij (maar ook hij) zijn suuuuuper netjes en schoon. Echt alles is altijd schoon, van de oprit tot de bovenste plank in de opbergkast. Ik vind dat wel heel knap hoor, maar ik voel me al ongemakkelijk als ik mijn lege glas op het aanrecht zet daar. Ik ga spontaan afwassen π
Ik krijg niet de indruk dat ze mijn huis vies of rommelig vinden, of iig oordelen ze daar niet over. Hun kinderen komen hier regelmatig over de vloer dus het zal wel schoon genoeg zijn voor ze π