LilyMilie Maar dan is het ook meer praktisch dan cultuur.
Oh zo! Ik dacht dat je βneeβ schreef, omdat het niet regiogebonden zou zijn. Het is hier wel regiogebonden, maar niet zo zeer cultureel (afhankelijk van je definitie van cultuur). Er zitten hier iig geen diepe spirituele betekenis achter. Ze zijn hier vooral erg praktisch π
.
LilyMilie Brr.. dat ge-focus op mogelijke oordelen van je naasten, buren (kerkgenoten) ... ik snap daar niets van.
Ik ook niet. Heb je al geheurd (dialect) dat de buren van die dochter van grietje hun gras al 2 weken niet gemaaid hebben? En die ramen hebben ook al heel lang geen zeem gezien enz. Het gaat er nu nog steeds zo daar aan toe in dat dorp. Een vriendin van mij heeft nep garagedeuren in haar gevel, zodat er niet teveel geroddeld zou worden over haar extreem grote huis. Nu lijkt de helft garage, maar achter die reusachtige garagedeuren zit gewoon een kleine bijkeuken π€¦π»ββοΈ.
Mijn moeder was ook zo extreem in poetsen. Ik voel mij nog steeds niet op mijn gemak in super gestylde en brandschone huizen, waar elk grassprietje in de tuin gemanicuurd is. Ik ben altijd bang dat ik een kruimel laat vallen en iemand gaat schreeuwen. Geef mij maar een huis waarin geleefd wordt, zodat ik normaal kan adem halen. Voelt voor mij veel gezelliger.