Mijn man zegt al heel lang dat we wat meer voorraad in huis moeten hebben. Want stel dat…
Hij benoemt dan allerlei senario’s die ik eerst heel maf vond. Hij doet dit al jaren. Hij heeft gelijk gekregen over meerdere relatief kleine dingen die hij voorspelde.
Nu ben ik eens gaan kijken over wat je eigenlijk in huis moet hebben. Geadviseerd wordt een noodpakket, dat hebben we dus nog niet. Toen ik hier laatst met iemand als een soort van grapje over begon was die heel serieus en vertelde wat zij in huis hebben voor als er iets gebeurd. Wij hebben geen voorraadkast dus we kunnen niet gewoon die kast volstoppen.
Het hoeven dus geen grote dingen te zijn die kunnen gebeuren, maar bv een pinstoring, of zoals laatst ergens in Nederland dat er geen water was en dat al het water in de winkels op was.
We hebben een tijdje contant geld gehad voor het geval dat, maar dat is langzaam opgegaan. Dus dat ben ik weer aan het opbouwen. En aan het kijken voor een noodpakket.
Hoe staan jullie hierin? En wat hebben jullie in huis? Of wat willen jullie in huis hebben?