CrazyCatLady ik heb het nagevraagd. Inderdaad in Duitsland en ik hoor dat wij net op de grens zitten.
Wist ik dus niet .
CrazyCatLady ik heb het nagevraagd. Inderdaad in Duitsland en ik hoor dat wij net op de grens zitten.
Wist ik dus niet .
Elk jaar neem ik me voor om zo'n noodpakket te maken. Maar nog niet gemaakt.
Jodiumtabletten heb ik opgestuurd gekregen voor dochter ( kerncentrale Borsele).
Water zou ik kunnen "hamsteren"...
Ik ben er al wel eens mee bezig geweest toen corona net opkwam, maar ik vond het lastig te bedenken wat er in zou moeten. Rijst, pasta, tomatensaus, maar daarna... Ik heb toen ook wel soep in huis gehaald, maar dat is ondertussen over de datum. Net als het water. Dat vind ik ook zo zonde om te kopen.
Maar binnenkort misschien toch maar weer eens naar kijken als ik toch de voorraadkast opruim. Die is momenteel een behoorlijke puinhoop.
Puzzelstukje Ik ben zelf geen enorme prepper, mijn vriend wel wat meer. Ik heb zelf alleen veel water, blik eten, rijst, en een doos met knijpkat, wereldradio, kaarsen, lucifers, antibiotica, jodium pillen. Dat soort dingen. Mijn vriend heeft een hele kist met allerlei spullen er in, echt met tentjes en weet ik veel. Hij heeft ook een rugzak klaar liggen voor als je onverwachts ineens snel weg moet. Met dingen als chloor tabletten, nood rantsoenen (van dat astronauten eten), radio, prepaid telefoon, kaarten, contant geld, wat zelfverdediging dingen etc. Hij weet er ook veel van en controleert het elke zoveel maanden. Dat vind ik dan op zich wel een fijn idee.
Edit, ik heb trouwens wel ook in mijn auto wat nood dingen liggen. EHBO tasje, water, touw, kaarten. Dat soort dingen.
Ik ben helemaal niet voorbereid. Wel wat aangelegd toen met corona, maar dit is allemaal wel weer weg..
Sowieso kan ik niet koken zonder stroom. En de deur niet door. En m'n man kan dan niets meer maar ik heb wel veel kaarsjes in huis..
M'n koelkast en vriezer leeg eten voor het voedsel zal ons wel even bezighouden en ik heb sowieso altijd wel veel voorraad van het eea. Maar wij zijn echt wel hulpeloos als er een flinke ramp gebeurd.
Medicijnen heb ik wel op zo veel mogelijk voorraad, op dat gebied is momenteel al een ramp gaande. Als zijn medicatie ineens degene is die moeilijk leverbaar is dan wil ik dat ik genoeg in huis heb.
Pimpelmeesje Sowieso kan ik niet koken zonder stroom
Dat vind ik ook wel een dingetje. Dan kun je wel eten in huis hebben, maar zonder stroom kun je nog niet veel.
Gelukkig heb ik meestal genoeg koeken in huis
Mamabeertje wij hebben nog een gas bbq staan dus daar kan ik ook dingen op maken.
Mamabeertje Gelukkig heb ik meestal genoeg koeken in huis
En chocolade
Ik heb ten tijde van corona wel een tas aangelegd met noodeten maar niet echt meer bijgehouden dus het zal nu wel allemaal over datum zijn. Ik heb wel zo'n doos met radio en dergelijke, niet heel uitgebreid verder, en ook jodiumtabletten.
Als er echt een ramp komt ben ik reddeloos verloren maar een dag geen water of een week geen eten kunnen kopen zou normaal gesproken moeten lukken.
Elsie89 wij hebben een open haard, misschien toch meer hout in huis zien te krijgen..
(We hadden hout, maar kan zelf niet slepen en buiten geen opslagplaats. Na een aantal avondjes gezellig vuurtje dus op, en ik wil niet weer mensen om hulp vragen)
Hopsatee En aqua-tabs maar misschien zijn die ook al over datum.
Ik heb deze nav dit topic ook maar besteld, maar wat voor water gebruik je dan? Want je moet al beginnen met redelijk schoon, in ieder geval helder water, dus je kan het niet even uit het kanaal vissen zeg maar
CrazyCatLady ik filterde mijn water altijd. Ik heb een kleintje van sawyer voor in mijn rugzak, maar ze zijn er ook wel van goedkopere merken. Bij echt vies water gebruikte ik nog wel aquatabs voor de zekerheid, maar hoeft niet perse. Ik vind die chloorsmaak vies van aquatabs. Ik geef zelf de voorkeur aan water koken als het al gefilterd is met de sawyer en ik geen risico wilde nemen.
Je kan ook zelf een filter maken mbv zand, norrit (actieve kool) en een koffiefilter. Dan moet je daarna nog wel aquatabs gebruiken, want dit houdt volgens mij niet alle bacteriën tegen zoals bij een sawyer. Het water wordt er wel veel meer helder van en ik kan uit ervaring vertellen dat spaghetti zonder kiezels en zand tussen je tanden ook gewoon beter smaakt .
Trees maar waar haal je je water vandaan?
Want het enige wat ik nog zou kunnen bedenken als mijn kraan weg valt is regenwater, wat we sowieso niet hebben omdat ik in een flat woon, of een sloot/kanaal/vijver.
Dus ik ben sowieso de lul als het zo ver komt en heb die dingen voor niks besteld omdat ik überhaupt geen waterbron heb die ik kan filteren?
CrazyCatLady nergens een vijver of kanaal in de buurt? Dit water eerst filteren met een zelfgemaakte koolstoffilter of een speciaal daarvoor bedoelde (uv)filter, zodat het helder is (heeft dan vaak nog wel de kleur van pis) en dan die vieze aquatabs erin of minimaal 10 minuten koken.
Je wilt niet weten uit wat voor vieze bronnen ik mijn water in het verleden heb gehaald. Zolang ik het maar filterde en minimaal 10 minuten kookte ging dat prima. Er zit alleen vaak een ‘bijzonder’ smaakje aan. De smaak van stinkend kanaal bijvoorbeeld. Echt heerlijk .
Het gaat erom dat je schadelijke bacteriën, parasieten etc eruit haalt, zodat het veilig is. Voor de smaak en de kleur drink je het iig niet.
Trees ja ik woon langs een kanaal, dus dat kan prima, maar dan heb ik nog wel een tussenstap nodig. Met alleen die tabletten ben ik er nog niet.
Dan weet ik niet of ze wel zinvol zijn, want ik ga echt geen preppakket aanschaffen alsof ik ga survivallen, als ik naar buiten moet dan wordt ik opgevreten door de eerste zombie die ik tegen kom
Ik denk dat het in dit geval dus een beetje een overhaaste, domme aanschaf was.
CrazyCatLady als je een potje actieve kool haalt, dan kun je met wat zand en een koffiefilter zelf nog goedkoop filteren.
Zit je alleen nog met het zombieprobleem. Eventueel zou je hiervoor een samoerai zwaard kunnen aanschaffen? Ik denk dat ik zelf voor een houten staak ga, terwijl ik mijzelf eerst even door de mesthoop rol om mijn menselijke geur te maskeren. Ik gok dat je geen mesthoop hebt op je balkon, dus een zwaard is misschien effectiever? Of een vlammenwerper bouwen mbv een bus deo. Ik weet alleen niet hoe handig bent, want waarschijnlijk zet ik mijzelf of mijn huis in de fik ipv de zombie.
Trees als je een potje actieve kool haalt, dan kun je met wat zand en een koffiefilter zelf nog goedkoop filteren.
Ik heb in principe wel genoeg drinkwater (25-30 liter als reserve, in totaal 50) in huis om een paar dagen vooruit te kunnen, maar die tabletten leken me handig voor dingen als wassen, afwas, tanden poetsen etc.. maar ik denk niet dat ik echt zin heb om een emmer kanaalwater door een koffiefilter heen te filteren en vervolgens alsnog naar kanaal te ruiken
Ik heb dit niet goed doordacht blijkt wel!
Wanneer het gaat om zombies... Ik heb alleen deodorant-rollers in huis, dus dat valt af. ik was eigenlijk gewoon van plan om er een kat op af te sturen
Als ik echt een wapen moet kiezen heb ik hooguit een paraplu tot mijn beschikking, of ik kan ze bekogelen met paaseitjes?
Oh heel dit topic vergeten… wel goed dat we ons er in ieder geval bewust van zijn.
Wij hebben een noodradio gekocht en wat extra eten en water. Oh ja en een gas stelletje.
CrazyCatLady Ik heb dit niet goed doordacht blijkt wel!
Ja sorry, het klinkt als iets wat ik had kunnen bedenken en dat is geen compliment
CrazyCatLady of ik kan ze bekogelen met paaseitjes?
Heiligschennis! Sowieso in het geval van een zombie apocalyps moet je heel zuinig zijn met houdbaar voedsel.
——
Ondanks dat wij nooit iets doen aan voorbereiding, zijn wij trouwens best goed voorbereid. Wij hebben zo beetje alles standaard wel in huis met dank aan mijn primitieve wandelavonturen. Wij zijn klaar voor zombies
Trees sorry, het klinkt als iets wat ik had kunnen bedenken en dat is geen compliment
Haha! Vriend vroeg gisteren ook wat ik dan in vredesnaam verwacht had.
Het punt was, dat ik dus zo'n noodradio besteld had, en ik een impulsaankoop pop up kreeg of ik die erbij wilde hebben. En ik had ze hier voorbij zien komen, dus ik dacht dat het wel nuttig zou zijn.
Maar na verder onderzoek in de raadselen van mijn brein, kwam ik tot de conclusie dat ik een heel levendig beeld voor me had van een emmer vies water, en iemand die met iets heel simpels die emmer blinkend schoon kreeg. Wist ik veel dat mijn brein daarmee Rhys uit Hof van Doorns en Rozen bedoelde, en ik geen fae ben
Essentieel tussenstapje.. maar om ze terug te sturen vind ik ook stom, dus ja, pech.
Trees Sowieso in het geval van een zombie apocalyps moet je heel zuinig zijn met houdbaar voedsel.
Ze zijn al op