Lovely83 Ik vind het zoals ik op Femke reageerde vooral belangrijk dat het gezond blijft.
Ik vermoed dat jij haar welzijn heel goed in de gaten houdt. Je bent niet zo ouder die haar gaat zitten pushen dat ze moet als het voor haar niet goed blijkt te zijn. Als jij denkt dat het toch teveel is of dat het anders moet, onderneem je wel actie. Je zou dit topic niet hebben geopend als je niet bewust was geweest van mogelijke risico’s. Er zijn genoeg ouders die alleen maar het positieve zien van een carrière als topsporter, maar ik denk dat juist jouw kritische houding heel belangrijk is om het ‘gezond’ te houden voor haar.
Lovely83 Knap dat je de beslissing aan haar overlaat, ik denk ook dat dit het beste is.
Gezien haar leeftijd en karakter, past dit bij haar ook het beste. Als ik keihard zeg A, dan wil zij zeker weten juist B. Ik stuur natuurlijk wel, maar niet te opvallend. Ze beseft zelf ook wel dat als ze het wel haalt, dat ze volgend jaar na schooltijd bijna elke dag naar Groningen moet en dat dit wel heftig is als je ook net gestart bent met de middelbare school. Ik bespeur bij haar ook niet echt de ambitie om er iets professionals in de toekomst mee te willen doen.