- Bijgewerkt
Zoals jullie weten hebben wij meiden die gek zijn op basketballen, ontzettend leuk en ze zijn er ook nog eens goed in.
N. word over twee weken 8 jaar en het is bizar hoe goed zij is voor haar leeftijd. Ze speelt en traint niet met haar leeftijdsgenoten omdat ze daar te “goed” voor is. Dit geld ook voor de basketbal school waar ze op zondag heen gaat, daar traint ze ook met oudere kinderen mee. Ook dit begint ze haast te ontgroeien, maar dat zou betekenen dat ze bij kinderen vanaf 12 jaar mee zou gaan trainen en daar vind ik haar echt nog te jong voor.
Nu zien ze in haar dus talent, en dat zien wij ook. Ze voorspellen dan ook dat ze ver gaat komen en willen eigenlijk dat ze extra gaat trainen. Maar we lopen hier wel tegen een dilemma aan. Want hoe ver willen wij hier in gaan? Ze vind de sport geweldig, als je haar met de bal ziet zie je ook dat ze geniet en helemaal in haar element is. Ze maakt er enorm veel vrienden/vriendinnen wat ze helemaal geweldig vind wat ze is enorm sociaal en houdt gewoon van kletsen. Maar wij vragen ons af of we haar in de topsport wereld wil hebben. Onze oudste dochter speelt ook op hoog niveau, maar zij heeft een totaal ander karakter ( ze is wat harder) waardoor we hier niet mee zaten. Zij heeft zelf ook besloten dat ze er haar werk ook niet van wil maken.
N. is een enorm gevoelig meisje, enorm perfectionistisch en wil nooit fouten maken. Ik vraag mij af of ze de druk wel gaat aan kunnen. Ze roept zelf dat het haar grote droom is om in de WNBA te spelen, wie ben ik om haar deze droom af te pakken. Maar het liefst wil ik haar ook beschermen tegen de keiharde wereld van topsport.
Hoe ver zouden jullie gaan met je kind en sport?