Koffiepraat... Kletsen over van alles wat je bezighoudt 🔒
Heel veel sterkte
Uilenmama Sterkte de komende tijd.
Uilenmama
Bedankt allemaal .
We hopen dat schoonvader vannacht een beetje slaapt.
Hij durft niet te slapen omdat zijn been dan trekt en dat doet zeer. Dat komt door zijn slechte nierfunctie.
Morgen, na het plukken van de appels , gaan we langs. Hij wil graag nog Naomi zien...
Mocht het zo ver komen dat hij palliatieve sedatie krijgt, wil hij van iedereen afscheid nemen, ook van de kleinkinderen.
Maar ik weet niet zo goed wat ik Naomi dan moet vertellen. Dat opa gaat slapen en nooit meer wakker wordt? Straks durft zij niet te slapen, of ze is bang dat wij niet meer wakker worden.
Uilenmama ik weet niet hoe oud ze is?
Ik zou iig niet zeggen dat hij gaat slapen! Precies om die reden dat ze dan bang kunnen worden om te gaan slapen.
Ik zou 'gewoon' zeggen dat hij zo ziek is dat hij niet meer beter kan worden. En dat ze hem iets gaan geven waardoor hij geen pijn meer zal hebben en dood zal gaan.
Wij hebben bonusopa een tijdje terug verloren en zo heb ik het aan mijn 5jarige verteld. Hij was heel erg ziek en is dood gegaan. Nu heeft hij geen pijn meer en nu is hij er niet meer, zijn lichaam is gecremeerd en komt binnenkort weer terug bij bonusoma, maar dan in een potje.. Wij voeden ze christelijk op dus voor ons is hij nu zelf in de hemel. Alleen zijn lichaam is verbrand en zit in de urn strakjes.
Hij had zelf een hele mooie tekening gemaakt met bonusopa die zijn benen weer had (die waren geamputeerd) en hij was boven de regenboog met God. Bonusoma was onderaan de regenboog met heel veel hartjes en een trap zodat ze straks ook naar bonusopa kan.
(tekening heeft hij zelf in de kist gelegd) ik vond het erg mooi om te zien hoe hij er mee om ging/gaat.
- Bijgewerkt
Uilenmama Mocht het zo ver komen dat hij palliatieve sedatie krijgt, wil hij van iedereen afscheid nemen, ook van de kleinkinderen.
Maar ik weet niet zo goed wat ik Naomi dan moet vertellen. Dat opa gaat slapen en nooit meer wakker wordt? Straks durft zij niet te slapen, of ze is bang dat wij niet meer wakker worden.
Ja dat is lastig hè? Wij hadden dat ook met m'n oma, echt benadrukt dat dit een speciale slaap is waarbij je doodgaat en dus niet meer wakker wordt. Mijn oma was ontzettend oud dus dat hebben we ook steeds erbij gezegd, jullie kunnen het meer op de ziektes gooien. Sterkte!
Uilenmama
Ik vond dat ook heel lastig.
De laatste keer dat de kinderen mijn oma in leven hebben gezien heb ik eigenlijk niks gezegd over wat er zou gebeuren. Alleen dat oma erg ziek is.
Toen ze overleden was heb ik geprobeerd het begrip dood uit te leggen. Idd niet slapen.
Ik heb verteld dat ze niet meer kon ademen en niks meer voelde, geen pijn meer had.
Ik zou er ook bij zeggen dat hij niet meer terugkomt. Daar had ik niet over nagedacht, maar na een paar maanden vroegen de kinderen opeens wanneer oma weer terug kwam.
Uilenmama ik zou het wel een beetje van de kinderen laten afhangen of ze hier wel behoefte aan hebben (versieren)
Ik zou benadrukken dat hij strakjes dood is, en hij naar God gaat. Zijn lichaam blijft over en gaat naar de begraafplaats waar jullie nog langs kunnen komen.
Niet te ingewikkeld iig.
Hij is wel echt weg, wij hadden dat ook wat @Mamabeertje zegt. Laatst vroeg D wanneer bonusopa weer uit het ziekenhuis kwam. En dat terwijl hij hem de dag na overlijden nog opgebaard heeft gezien (wilde hij zelf, toen heeft hij ook zelf tekening in de kist gedaan)
Oudste heeft jeuk... heel veel jeuk. Net zat ze huilend op de grond omdat de jeuk ook pijn doet. Ik zeg tegen haar dat als ze er echt zoveel last van heeft ondanks schimmelzalf smeren, ze naar de ha moet. Dat wil ze niet want je denkt toch zeker niet dat ze haar broek laat zakken voor de ha? Misschien dat ik haar naar de vrouwelijke ha kan krijgen...
[verwijderd]
Cactusje heeft ze jeuk aan haar vagina? Ja dan zou ik een vrouwelijke arts zoeken hoor als ze dat liever heeft!
[verwijderd]
Ik heb het er met haar erover gehad en ze wil wel naar de vrouwelijke ha gelukkig.
Toch6
Ze voelt zich er tegenwoordig ongemakkelijk bij als ik haar naakt zie. Ik ga haar dan ook niet dwingen om mij te laten kijken. Ga morgen meteen even bellen of ze bij de vrouw terecht kan.
Hoe oud is ze? Je hebt ook van die capsules bij de drogist.
Softbasegaming
13, maar ze wil er niks in stoppen.. zat daar ook al aan te denken, misschien dat ze een orale kuur kan krijgen. Ik ga eerst vragen of ze medicijnen kan krijgen zonder dat ze heen hoeft, ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het een schimmel is.