N zegt gewoon heel brutaal tegen mij terwijl ik hem terecht wijs ; kappen nou.
Van wie heeft hij dat nou weer?!
N zegt gewoon heel brutaal tegen mij terwijl ik hem terecht wijs ; kappen nou.
Van wie heeft hij dat nou weer?!
Ysabella Haha! Weet je, kinderen zeggen gewoon dingen na die ze volwassenen hebben horen zeggen. Ze snappen nog niet dat je sommige dingen wel tegen "je gelijke" zegt, maar niet tegen iemand met een gezagspositie. R. zei als peuter en kleuter ook wel eens tegen mij: "kom onmiddellijk hier!"
[verwijderd] hahaha lekker commanderen. Ik vind het alleen heel lastig om een gesprekje erover te hebben. N doet dan net alsof hij niks hoort.
Ysabella hij is toch ook te jong voor een gesprekje?
mijn nichtje van anderhalf houdt ook erg van commanderen. Vooral Robbie op vakantie: โNee, niet doen!โ โNee Kom hier!โ โHey ophouden!โ โhey! Nee hรจ?โ
[verwijderd] nou hij snapt -bijna- alles. Als ik zeg wat wil ik dat jij graag probeert? โ proberen niet gillen.โ
Ik vind dat als ik iets tegen hem zeg dat hij best wel even rustig op de bank mag zitten en mij aan mag kijken. Dat noem ik een gesprekje. En hij kan ook al heel goed vertellen wat hij voelt. Dus in die zin is er wel een bepaalde communicatie, dus โgesprekโ.
Ysabella ah zo , dan snap ik het. Ik dacht een soort van lange evaluatie wat er was gebeurd, het klonk zo zwaar Maar zoโn kort momentje na een time-out doen wij ook idd
Ysabella Gewoon hem even "stilzetten" en in twee of drie zinnen zeggen wat je ervan vindt. Hij hoort het heus wel en slaat het dan heus ook ergens op, zelfs als hij naar jou toe niet bevestigt dat hij het gehoord heeft. (Als hij zijn handen op zijn oren doet haal je die er even van af en begin je opnieuw.) Daarna zand erover.
Gisterenavond kregen wij als ouders een berichtje dat we toegevoegd zijn aan een Ouders TOP groepje.... volgens mij wordt L. dus toegevoegd aan de TOP klas ? Dat zou voor haar heeeeeel leuk zijn!
Maar verder geen enkele info erbij, dus we wachten nog maar even af
(Als je TOP klas googlet, krijg je alleen maar suggesties over kinderen die dreigen uit het regulier onderwijs te vallen , dat is hier gelukkig niet aan de orde)
Zebrapad schuin voor het huis... Nieuwste spel: automobilisten pesten. Telkens oversteken als er wat aan komt.
Gelukkig een rustige straat en rijdt het meeste zachtjes overdag
Pietje1987 wat houdt de topklas in? Extra/moeilijker werk?
Toch6 dat hoop ik Maar het is dus echt alleen een uitnodiging en geen enkel berichtje of toelichting erbij
Dochter heeft de hele nacht in bed liggen hoesten. Straks maar het zkh bellen of zij wel mag komen. Zoon gelukkig nergens last van. Ze hebben hun jaarlijkse check bij de oogarts (voor dochter de eerste keer).
Hoelang duurt een gemiddelde verkoudheid?
We zijn nooit verkouden hier, dit is de eerste keer. Rรฉmy begon donderdag, Robbie vrijdag. Robbie heeft sinds vandaag er ook een hoest bij. Hij moet vrijdag weer naar school, kan ik er vanuit gaan dat het dan wel zo goed als voorbij is?
toevoeging: Ik had maandag de vaccinaties verplaatst naar as. vrijdag want Rรฉmy was verkouden en niet zo lekker. Maar nu is hij nog steeds verkouden. Kan je vaccineren tijdens een verkoudheid?
[verwijderd]
Volgens mij verschilt dat wel behoorlijk. Kan een paar dagen zijn,, maar ook een week of langer.
Vaccinatie kan wel gewoon, maar als je je er niet prettig bij voelt kan je het ook uitstellen. Ligt denk ik ook aan hoe erg verkouden hij is.
Marshmallow ik heb nu al 2x gebeld naar het zkh om de afspraak af te zeggen en na een half uur in de wacht te hebben gestaan geef ik het op hoor, ik zeg het straks wel in het zkh dan.
[verwijderd]
Verkoudheid duurt over het algemeen ongeveer een week. Kan wat langer of korter zijn. Hier mag dan gewoon gevaccineerd worden, maar ik stelde het dan altijd uit omdat ze dan al niet zo lekker waren en dan ook nog de vaccinatie er bovenop...
Marshmallow
Oh dat schiet ook niet op.. Als ik meer de afdeling bel waar ik moet zijn moet ik mijn vraag inspreken en word ik even later terug gebeld.
Cactusje ja net aan de balie de afspraak afgezegd. Dan maar zo, kan er ook niets aan doen.
[verwijderd] ik ben echt wel een week of 3 verkouden geweest