[verwijderd] geurzakjes in de kledingkasten? Weet alleen niet of dat genoeg helpt

• [verwijderd]

[verwijderd] welk wasmiddel heb je? Ik gebruik klok. Dan ruikt het muf als het nat is en neutraal als het droog is. Gewoon prima.

[verwijderd] ik gebruik altijd een scheutje schoonmaakazijn als wasverzachter. Die heb je ook met een licht geurtje. Wellicht is dat wat?

Ik moet naar bed, maar ik wil niet

Vorige week verkouden geweest, nu nogal hoesterig. Dezelfde hoest als ik steeds tijdens en een tijdje na m'n zwangerschap had. Pufje helpt niet erg om er weer vanaf te komen. Nu twijfel ik of ik het nog even aan moet kijken met het hoesten of morgen de ha moet bellen voor medicatie.

Nou ik heb dan nu voor het eerst een mondkapje op. Niemand heeft het erover dat je daarmee haast geen boek kunt lezen. Op de telefoon is al lastig, je kan alleen naar voren kijken want verder zie je alleen mondkapjeπŸ€” En hij zakt af. Maar het ademen lukt en dat is ook wat waard.

Home alone 😭 nou ja, bijna dan. C is er wel maar die slaapt. En weten dat man tot zeker vrijdag weg is is toch anders dan voor een paar uurtjes.
    Straks even rondje lopen met de buurvrouw

Softbasegaming
    Ik heb idd maar even gebeld. Assistente deed eerst een beetje moeilijk want ik was niet getest dus mocht niet komen. Ik wil ook niet komen, ik wil weten wat de ha zegt over hoe lang het mag duren ivm astma. En ik heb geen zin om weer maandenlang maar wat aan te modderen met het hoesten. Later vandaag kan ik terug bellen.

Cactusje
      Weer gebeld met de ha. De nasleep kan wel 6 weken duren. Zolang het niet veel erger wordt of ik benauwd raak aankijken, anders weer bellen.

Oudste heeft make-up gekocht, alleen voor de ogen, ben benieuwd naar het resultaat.

• [verwijderd]

Ysabella Haha! Weet je, kinderen zeggen gewoon dingen na die ze volwassenen hebben horen zeggen. Ze snappen nog niet dat je sommige dingen wel tegen "je gelijke" zegt, maar niet tegen iemand met een gezagspositie. R. zei als peuter en kleuter ook wel eens tegen mij: "kom onmiddellijk hier!" 🀣

[verwijderd] hahaha lekker commanderen. Ik vind het alleen heel lastig om een gesprekje erover te hebben. N doet dan net alsof hij niks hoort. πŸ€¦πŸΌβ€β™€οΈ

• [verwijderd]

Ysabella hij is toch ook te jong voor een gesprekje?
            mijn nichtje van anderhalf houdt ook erg van commanderen. Vooral Robbie op vakantie: β€œNee, niet doen!β€œ β€œNee Kom hier!” β€œHey ophouden!β€œ β€œhey! Nee hΓ¨?” πŸ˜‚

[verwijderd] nou hij snapt -bijna- alles. Als ik zeg wat wil ik dat jij graag probeert? β€˜ proberen niet gillen.’

Ik vind dat als ik iets tegen hem zeg dat hij best wel even rustig op de bank mag zitten en mij aan mag kijken. Dat noem ik een gesprekje. En hij kan ook al heel goed vertellen wat hij voelt. Dus in die zin is er wel een bepaalde communicatie, dus β€˜gesprek’.

• [verwijderd]

Ysabella ah zo , dan snap ik het. Ik dacht een soort van lange evaluatie wat er was gebeurd, het klonk zo zwaar πŸ˜› Maar zo’n kort momentje na een time-out doen wij ook idd πŸ™‚

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ysabella Gewoon hem even "stilzetten" en in twee of drie zinnen zeggen wat je ervan vindt. Hij hoort het heus wel en slaat het dan heus ook ergens op, zelfs als hij naar jou toe niet bevestigt dat hij het gehoord heeft. (Als hij zijn handen op zijn oren doet haal je die er even van af en begin je opnieuw.) Daarna zand erover.

Cactusje
                Gistermiddag een beetje geholpen en vanmorgen heeft ze het zelf gedaan. Het zag er best goed uit! Zelfs de eyeliner was vrij goed gelukt. Ik heb gewoon een kind dat al make-up draagt..

Gisterenavond kregen wij als ouders een berichtje dat we toegevoegd zijn aan een Ouders TOP groepje.... volgens mij wordt L. dus toegevoegd aan de TOP klas ? Dat zou voor haar heeeeeel leuk zijn!

Maar verder geen enkele info erbij, dus we wachten nog maar even af

(Als je TOP klas googlet, krijg je alleen maar suggesties over kinderen die dreigen uit het regulier onderwijs te vallen 🀨, dat is hier gelukkig niet aan de orde)

• Toch6 hebben hierop gereageerd.