Is het een kwaliteit, en wat houdt dat in?
Nee, het is geen kwaliteit voor mij. Het is een gegeven, maar ik onderscheid het niet als kwaliteit. Eigenlijk hecht ik er niet zoveel waarde aan.
Is het een kracht?
Ook niet. Ik denk dat punten en eigenschappen die ik in een persoon als kracht of kwaliteit waardeer niet gender gerelateerd zijn.
Wat ziet de ander van jouw vrouw-zijn en hoe voelt het van binnen?
Hmm ik ben niet typisch vrouwelijk. Draag nooit hakken, make up, of jurken om het maar even over stereotypisch vrouwelijk eruit zien te hebben. Ik kan overigens mijn/een vrouwelijk lichaam wel waarderen als in dat ik vrouwen mooier vind dan mannen. Wat dan weer lastig is met religie.
Maar ook bij het wat een ander vind van mijn vrouw zijn voel ik niks van binnen, ik heb daar ook nog nooit over nagedacht. Lekker confronteerde vragen want ik weet niet wat dat dan over mij zegt 😅.
Wat is biologisch en wat is mentaal?
Biologisch de hormonen, uiterlijk, geslacht.
Mentaal dus eigenlijk niks.
Enige wat ik kan bedenken is dat hedendaags bepaalde posities voor vrouwen nog lastig zijn en dat een bepaalde mentaliteit eraan bijdraagt iets wel te kunnen bereiken, en dan niet in de positieve zin.
Wat waardeer je in jouw vrouw-zijn?
Dankbaar voor de zwangerschappen, ik vind het heel bijzonder dat er een mensje in mij groeide en daarin ben ik wel blij dat ik de vrouw ben in de relatie die dat heeft mogen meemaken.
Wat maakt je boos, verdrietig of blij over jouw vrouw-zijn?
Eigenlijk niks.
Heb je twijfels of ambivalentie over jouw vrouw-zijn?
Daar denk ik nu voor t eerst diep over na, ik voel en vind vrij weinig van geslacht en alles wat erbij komt kijken. Als kind was ik ook een echt jongens meisje. Ridder spelen aan de dijk, bomen klimmen, altijd met jongens spelen, heb nooit poppen of babies gehad. Ik weet dat ik me als kind weleens heb afgevraagd of ik niet in een verkeerd lichaam zat. Later is dit weggegaan en het was ook nadenken niet transgender zeg maar. Ik denk dat ik een persoon zie om de persoon, en heel eerlijk ben ik ook niet in vriendschappen erg aangetrokken tot girly girl vrouwen of testosteron mannen, daar vind ik weinig aansluiting mee. Misschien omdat ik er zo neuteaal in sta(?). Maar ik ben tegelijk wel blij dat ik vrouw ben, lastig hoor...
Het is iig niet iets wat mij bewust bezig houdt, ik vind het wel een leuk topic! Het trekt me een beetje uit m'n comfort zone, de eerste gedachte bij de titel is namelijk toch wel wat een bullshit om over na te denken. En dat bedoel ik niet negatief, maar vanuit een visie dat ik er zelf zo weinig mee bezig ben dat ik ook niet bij het onderwerp stilsta. En ik vind het leuk om dan juist dat om te draaien en wel een bewuste gedachtegang te laten zijn.