1986Lynn onze kalender en heeeeel veeel knutsels en tekeningen van de kinderen (al hebben we hem net gisteren helemaal leeggehaald, voor nieuwe kunstwerken komende tijd, dus nu alleen de kalender)
Wat vraag jij je af? 2
Leuk dat kurk! Ik had vroeger een hele slaapkamermuur met kurk. Hing altijd een hoop op.
- Bijgewerkt
Ik wil deze tas maken van suède (imitatie suède). Ik twijfel welke kleur het moet worden en kan echt niet kiezen. Voor welke kleur zouden jullie gaan?
- Bijgewerkt
Donkergroen vind ik heel erg tof, maar past niet bij mijn winterjas. Petrol heb ik ook laten vallen, omdat ik al een tas in die kleur heb.
Nu twijfel ik nog steeds. Luxe probleem dit. Groen is wel gaaf, maar de andere kleuren zijn neutraler. Ik ga denk ik 3 kleurenstaaltjes bestellen en in het ‘ergste’ geval naai ik nog een ander model tas. Zag nog ergens een leuk patroon voorbij komen en het zijn goedkope stoffen .
[verwijderd] hij heeft heimwee naar je oude huis
- Bijgewerkt
[verwijderd] is dit dezelfde? Ook ooit gekocht bij Ikea.
Bij mij hangt deze als er sprake is van watertekort. Maar hij kan volgens mij ook niet goed tegen directe zon.
Er lijken bij jou ook bruin/ gele plekken op sommige bladeren te zitten of zie ik dit verkeerd? Dat zou een schimmel kunnen zijn. Zo ja de aangetaste bladeren verwijderen en eventueel sproeien met een antischimmel middel als het ernstig is.
[verwijderd] bij mij zijn ze deze zomer dood gegaan. Denk verzopen voor vertrek
[verwijderd] ik heb deze 12 jaar geleden tijdens onze verhuizing bij de Ikea gekocht en ik behandel hem eigenlijk vrij slecht. Zelfs nog nooit aarde vervangen of bijgevuld .
Ik heb jouw plant door mijn app gegooid en in kreeg het volgende.
Heeft iemand misschien nog tips voor deze situatie? Mijn bonusmoeder heeft alzheimer en gaat hard achteruit. Ze had vorig jaar dagbesteding voor ‘jonge’ mensen met dementie , maar weigert daar nog heen te gaan. Ze kan niet meer alleen gelaten worden, poept oa in kasten en in haar broek, maakt spullen/ apparaten per ongeluk kapot, is continue erg boos, zeer slechte zelfverzorging etc. Mijn vader trekt het niet meer en daar komt bij dat zijn gezondheid ook slecht is. Hij heeft mogelijk longkanker, er wordt binnenkort weer een teen bij hem geamputeerd, heeft een hernia en zijn suikerwaardes zijn gevaarlijk hoog of laag. Ik hoorde gisteren van een vriend van mijn vader dat hij tijdens de vakantie urenlang hypo’s heeft gehad met waardes rond de 2.5. Terwijl mijn vader tegen mij beweerde dat zijn suiker perfect is. Wat ik hoor is dat hij nu nog slechter voor zichzelf zorgt dan voorheen.
Gisteren is er ook een gesprek geweest met haar casemanager, waar mijn zus ook bij was, maar bonusmoeder weigert nog steeds naar dagbesteding te gaan. Ze stapt gewoon niet in de bus als ze opgehaald wordt en draait de voordeur op slot. Ze ziet de noodzaak er ook niet van in.
Is er nog iets wat we kunnen doen. Ik had het idee dat de casemanager het ook niet goed weet. Mijn bonusmoeder zal vast niet de enige zijn met alzheimer en een beperkt ziekte inzicht. Er moet toch iets van een oplossing zijn? Ik ben helemaal niet thuis in dit type zorg en ik ken hun regio ook niet (Utrecht).
- Bijgewerkt
Trees wij zitten hier nu ook middenin, met de kanttekening dat bijna iedereen werkzaam is -geweest- in veel takken van de zorg wat de situatie op een ander gebied schrijnend maakt. (We hadden het namelijk allemaal kunnen incalculeren, daar van te voren over kunnen praten en alvast dingen vast kunnen laten leggen. Maar we hebben het niet gedaan. Ondanks dat dingen heus niet allemaal gaan zoals je zou willen dat het gaat. Maar een richtlijn is in dit soort situaties denk ik wel fijn.)
Het ding is dat dit soort situaties, opeens een crisis situatie wordt en dat je dan ergens waar er plek is word geplaatst in een tehuis waar je eigenlijk helemaal niet wilt zitten.
Als ik dit zo lees -denk ik- dat jullie als familie eens om de tafel moeten gaan zitten. En misschien eens om je heen moet gaan kijken voor een tehuis naar keus en de vrouw van je man gaan inschrijven, want eerlijk gezegd denk ik wel dat dit de volgende stap gaat zijn… Ik weet niet of jullie daar al klaar voor zijn als familie en of dat überhaupt bespreekbaar is?
Hier gaat het heel erg moeizaam, mijn oma wilt geen eens huishoudelijke hulp en mijn opa gaat daar in mee. Pure angst.
Als ik het hier met mensen over heb zeg ik tegenwoordig dus ook altijd ‘denk er -ondanks dat het nog lang duurt- over na’
Wij zijn (behalve mijn opa en oma) allemaal dicht bij elkaar gaan wonen. Ik weet dat dit niet voor iedereen werkt/kan/wilt/haalbaar is. Maar schrijf op wat je later wilt. Ik merk dat het -net als misschien voor jullie- zo moeilijk is als je op dit punt onbedoeld vastloopt en je machteloos voelt en vooral opeens verantwoordelijk wordt.
Als je op het punt bent dat je advies wilt voor een tehuis kun je mij een pb sturen (of hier) mijn oom en tante zijn werkzaam in de regio Utrecht en hebben contacten.
Zonnebloem En misschien eens om je heen moet gaan kijken voor een tehuis naar keus en de vrouw van je man gaan inschrijven, want eerlijk gezegd denk ik wel dat dit de volgende stap gaat zijn… Ik weet niet of jullie daar al klaar voor zijn als familie en of dat überhaupt bespreekbaar is?
Ik heb gisteren hetzelfde benoemd. Mijn vader vindt dit lastig, maar ik denk toch dat we moeten gaan doorpakken. Ik ga je nog pb-en, want ik wil wel graag tips.
Zonnebloem mijn oma wilt geen eens huishoudelijke hulp en mijn opa gaat daar in mee. Pure angst.
Hier exact hetzelfde en het huis vervuilt gewoon. Mijn vader probeert het wel, maar het lukt hem ivm zijn gezondheid ook niet goed, hij heeft geen gevoel meer in zijn voeten door afgestorven zenuwen en hij mist ook nog 1 arm. Fysiek is het huishouden ook een uitdaging voor hem.
Ze wil echt niks en dat maakt het zo lastig. We kunnen haar niet onder dwang naar dagbesteding laten gaan, maar mijn vader heeft ademruimte nodig. Hij houdt het niet vol. Ze heeft in de buurt wel veel familie, maar al haar zussen werken nog. Ze is de oudste van 9 kinderen, maar zelf ook nog maar 68 jaar. Mijn vader is nu gedwongen met pensioen gegaan hierdoor, maar wilde graag nog doorwerken. Hij kan niet stilzitten, voelt zich enorm opgesloten thuis.
Zou er misschien 1-op-1 zorg mogelijk zijn? Iemand die met haar een boodschapje doet of gaat wandelen. Misschien dat we haar hiervoor wel kunnen motiveren, maar ik weet niet of dit mogelijk is.
- Bijgewerkt
Trees k heb gisteren hetzelfde benoemd. Mijn vader vindt dit lastig, maar ik denk toch dat we moeten gaan doorpakken. Ik ga je nog pb-en, want ik wil wel graag tips.
Natuurlijk is dit heel lastig! Je hoeft geen antwoord te geven, maar bekijk eens samen de financiën met je vader (mits hij dat wilt) en misschien is een aanleunwoning met 24/7 zorg wel haalbaar? Als ze een koopwoning hebben en die verkopen is dat misschien ook nog een optie. Mijn oma wilt dat niet, dus mijn opa ook niet terwijl mijn opa het echt niet meer in zijn eentje red, maar ze het financieel wel kunnen betalen.
Kijk maar wanneer je mij een pb stuurt.
Trees Hier exact hetzelfde en het huis vervuilt gewoon. Mijn vader probeert het wel, maar het lukt hem ivm zijn gezondheid ook niet goed, hij heeft geen gevoel meer in zijn voeten door afgestorven zenuwen en hij mist ook nog 1 arm. Fysiek is het huishouden ook een uitdaging voor hem.
Wat ontzettend naar voor je vader, deze fase brengt zoveel meer met zich mee dan alleen fysiek kunnen zorgen voor je partner er gaat ook zoveel verdriet en acceptatie mee gemoeid.
Trees Zou er misschien 1-op-1 zorg mogelijk zijn? Iemand die met haar een boodschapje doet of gaat wandelen. Misschien dat we haar hiervoor wel kunnen motiveren, maar ik weet niet of dit mogelijk is.
Ja dat bestaat, in Utrecht heet(te) dat oa het maatjes project! Ik zal dit morgen eens aan mijn moeder vragen. In elke gemeente heb je zoiets, misschien dat het nu bij naam weer anders heet of dat de doelgroep bij dit project veranderd is, maar er is zeker voor dit soort doelgroepen iets.
Zal ik 1 maand of 3 maanden doen bij een datingsite? 6 maanden valt af want dat vind ik te lang (en het bedrag in 1x te hoog).
[verwijderd] ja ik heb 1 maand gedaan. Vond het toch wat veel geld
[verwijderd] ja in principe valt het wel mee hoor, maar voor deze maand komt 1 maand financieel gezien beter uit en idd ook een goede manier om te kijken of ik het verleng of niet.