Zonnebloem Als ze een koopwoning hebben en die verkopen is dat misschien ook nog een optie.
Dat willen ze hier dus ook niet. Ze hebben een koopwoning met enorm veel overwaarde, waarvan veel zou moeten kunnen. Het niet willen is super frustrerend 😖. Particulier 24/7 zou wat mij betreft een prima oplossing zijn. Mijn vader heeft deze zorg eigenlijk ook nodig. Helemaal als hij ook nog kanker heeft. Ik woon 200km verderop en mijn mogelijkheden zijn ook beperkt als mantelzorger.
iMoeder Aan de casemanager vragen of ze in elk geval de WLZ aanvraag alvast in gang zet.
Dat is zeker een goeie. Dit gaan we maandag vragen. Mijn schoonzusje werkt bij het ciz en ik begreep dat daar ook achterstanden waren.
iMoeder En huishoudelijke hulp aanvragen via de WMO.
De wachttijd in hun regio is een jaar hoorde ik vanochtend. Ze heeft al aangegeven dat ze niet wil, want dat kan ze prima zelf (vindt zij dan hè ). Ik had nu bedacht dat mijn vader particulier hopelijk wat kan regelen en haar de deur uit nemen als deze langs komt. Via de wmo mag dit niet, want dan moet je thuis zijn.
iMoeder Inco broekjes regelen. En dan de onderbroeken weg leggen en inco broekjes voor in de plaats.
Ook een fijne tip. Gaan we proberen. Hopelijk dat ze hier niet teveel tegen in de weerstand gaat. Mogelijk heeft ze het niet eens door. Mijn zus heeft alle flessen wijn in huis vervangen door alcoholvrij. Heeft ze ook niet door. Ze dronk namelijk wijn alsof het limonade was.
iMoeder en partner van vader als psychosomatisch.
Ik denk dat mijn vader zo kan worden beoordeeld als somatisch voorliggend. Zijn medisch dossier is echt bizar dik en hij mist behoorlijk wat bruikbare ledematen plus een deel van zijn hersenen (niet eens figuurlijk, maar er is echt letterlijk een deel verwijderd na een ongeval).
iMoeder Heeft de casemanager beetje een beeld gegeven al wat er allemaal beschikbaar is in jullie regio aan opname plekken?
Dat was het plan dinsdag, maar zijn vrouw zat erbij. Haar zus zou haar ophalen, maar ze weigerde mee te gaan. Het hele gesprek viel dus in duigen. Ze werd woest toen er alleen maar gesproken werd over dagbesteding, want dat heeft ze niet nodig en ze snapt niet waarom. Er komt as maandag dus een nieuwe poging. Hoe we haar gaan motiveren voor dagbesteding?!?
iMoeder Kortom, er kan best een heleboel
Het grootste probleem, blijft dat zij echt niks wil. Ze heeft nu minimaal 9 jaar
Zonnebloem Dus we zijn nu op het punt beland dat we moeten wachten totdat het echt helemaal fout gaat. En dat breekt echt mijn hart.
Daar heb ik dus ook bang voor. Vreselijk.