Heeft iemand misschien nog tips voor deze situatie? Mijn bonusmoeder heeft alzheimer en gaat hard achteruit. Ze had vorig jaar dagbesteding voor ‘jonge’ mensen met dementie , maar weigert daar nog heen te gaan. Ze kan niet meer alleen gelaten worden, poept oa in kasten en in haar broek, maakt spullen/ apparaten per ongeluk kapot, is continue erg boos, zeer slechte zelfverzorging etc. Mijn vader trekt het niet meer en daar komt bij dat zijn gezondheid ook slecht is. Hij heeft mogelijk longkanker, er wordt binnenkort weer een teen bij hem geamputeerd, heeft een hernia en zijn suikerwaardes zijn gevaarlijk hoog of laag. Ik hoorde gisteren van een vriend van mijn vader dat hij tijdens de vakantie urenlang hypo’s heeft gehad met waardes rond de 2.5. Terwijl mijn vader tegen mij beweerde dat zijn suiker perfect is. Wat ik hoor is dat hij nu nog slechter voor zichzelf zorgt dan voorheen.
Gisteren is er ook een gesprek geweest met haar casemanager, waar mijn zus ook bij was, maar bonusmoeder weigert nog steeds naar dagbesteding te gaan. Ze stapt gewoon niet in de bus als ze opgehaald wordt en draait de voordeur op slot. Ze ziet de noodzaak er ook niet van in.
Is er nog iets wat we kunnen doen. Ik had het idee dat de casemanager het ook niet goed weet. Mijn bonusmoeder zal vast niet de enige zijn met alzheimer en een beperkt ziekte inzicht. Er moet toch iets van een oplossing zijn? Ik ben helemaal niet thuis in dit type zorg en ik ken hun regio ook niet (Utrecht).