Zonnebloem En misschien eens om je heen moet gaan kijken voor een tehuis naar keus en de vrouw van je man gaan inschrijven, want eerlijk gezegd denk ik wel dat dit de volgende stap gaat zijn… Ik weet niet of jullie daar al klaar voor zijn als familie en of dat überhaupt bespreekbaar is?
Ik heb gisteren hetzelfde benoemd. Mijn vader vindt dit lastig, maar ik denk toch dat we moeten gaan doorpakken. Ik ga je nog pb-en, want ik wil wel graag tips.
Zonnebloem mijn oma wilt geen eens huishoudelijke hulp en mijn opa gaat daar in mee. Pure angst.
Hier exact hetzelfde en het huis vervuilt gewoon. Mijn vader probeert het wel, maar het lukt hem ivm zijn gezondheid ook niet goed, hij heeft geen gevoel meer in zijn voeten door afgestorven zenuwen en hij mist ook nog 1 arm. Fysiek is het huishouden ook een uitdaging voor hem.
Ze wil echt niks en dat maakt het zo lastig. We kunnen haar niet onder dwang naar dagbesteding laten gaan, maar mijn vader heeft ademruimte nodig. Hij houdt het niet vol. Ze heeft in de buurt wel veel familie, maar al haar zussen werken nog. Ze is de oudste van 9 kinderen, maar zelf ook nog maar 68 jaar. Mijn vader is nu gedwongen met pensioen gegaan hierdoor, maar wilde graag nog doorwerken. Hij kan niet stilzitten, voelt zich enorm opgesloten thuis.
Zou er misschien 1-op-1 zorg mogelijk zijn? Iemand die met haar een boodschapje doet of gaat wandelen. Misschien dat we haar hiervoor wel kunnen motiveren, maar ik weet niet of dit mogelijk is.