Heb gelukkig nog wel even tijd. Maar wat geef je vrienden die 40 worden (is een stel) en een feest geven? Welk bedrag? Ideeën?
Wat vraag jij je af? 2
Hoe zorg je ervoor dat buurtkatten niet steeds op je tuinmeubelen liggen?
Hopsatee niet.
- Bijgewerkt
Zonnebloem balen haha. Wij hebben er echt 5-6 in de buurt en ik weet niet waarom maar ze kiezen steeds onze tuin uit en gaan op de tuinsets liggen . Maar nu zat dus mijn hele tuinset onder katten kak en nagelkrasjes. En ze gebruiken 1 plantenbak als kattenbak.
En dan impopulaire opmerking: ik houd dus niet van katten maar ze zitten dus wel in grote getale in mijn tuin en we laten het wel tot nu toe omdat de kids het ook wel gezellig vinden maar ik begin me er nogal aan te storen
- Bijgewerkt
Hopsatee er is een keep off spray van bayphar, dat werkt bij ons goed. In de tuin koffieprut of sierkooltjes neerzetten, daar houden katten ook niet van.
Of wat een van mijn gastouders in Californië deed: chilipoeder strooien maar dat vind ik persoonlijk een beetje zielig
Hopsatee kartonnen doos ernaast zetten?
Hopsatee je hebt volgens mij van die piep apparaatjes ook. En kattenkruid planten?
Ik gooi er een emmer water/tuinslang over heen als ze bij ons in de tuin zitten. Maar ja, je moet het ook net zien dan wel.
Weet je de eigenaren van de katten? Valt daar mee te praten?
Toch6 ik zou niet zozeer naar het bedrag kijken maar meer naar iets wat je echt bij die vrienden vind passen en waarvan je weet dat ze dat leuk vinden. Dat hangt natuurlijk heel erg af van wat voor mensen het zijn hoe oud ze worden vind ik niet zo relevant, ik zou voor 40 niet meer geven dan voor 39 ofzo.
Toch6 Is er iets dat ze leuk vindt om te doen (evt met jou?) Ik vind zelf uitje/belevenis geven het leukst.
CrazyCatLady haha die staat er wel eens maar daar gaan ze dan niet in
Honkeytonk Nou ja, die zeggen meer zo van ja zijn katten en die gaan op onderzoek. Ja weet ik ook wel en ik heb ook niet perse last van ze als ze zich gedragen in mijn tuin maar wel als ze mijn spullen slopen
Wat wel een keer gedaan omdat ik er eerst ook een had die steeds naar binnen kwam.
Maar ik zoek idd zoiets als planten of geuren…
Rietjesbeker goede tips, bedankt!
Nee, dat vind ik ook zielig. Dat wil ik niet…
Hopsatee je weet zeker dat het katten zijn???
Toch6 ligt er een beetje aan wie, maar bv een avondje/dagje oppassen op hun kinderen en ze uit eten laten gaan, of bioscoop oid. Of ik heb een vriendin laatst een dagje sauna gegeven en haar man een dagje quality time met de kinderen (met al geplande datum) (en ik ga met haar mee naar de sauna ). (haar man werkt veel en vind een hele dag met de kinderen altijd ingewikkeld, is een altijd een leuke grap in de groep, dus hij kon het ook wel waarderen)
Ik ben opnieuw begonnen met de ASITT therapie bij de ergotherapeut (sensorische integratie therapie om overprikkeling te verminderen). Voor mij is overprikkeling koorts, duizelig, misselijk, overgeven etc. Heel fysiek, maar er zitten natuurlijk nog meerdere fases voor. Nu zag ze gisteren in de sessie de overprikkeling bij mij toenemen, terwijl ik bleef aangeven dat het prima ging. Zo voelde het ook. Ik herken de fases daarvoor gewoon niet, omdat ik eraan gewend ben. Ik herken wel de fase voor de fysieke klachten, namelijk dat alles te fel, te hard is en je weinig kan verdragen, maar niet de aanloop daarvoor.
Ik moet dit nu in kaart gaan brengen van haar. Ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten. Ik kom niet verder dan continue boertjes laten en ik krijg rode wangen, maar ja rode wangen voel je weer niet. Er moet natuurlijk veel meer zijn. Wat zijn voor jullie heel concreet subtiele tekenen van naderende (zintuiglijke) overprikkeling. Hoe merken jullie het?