Zonnebloem Word vast hartstikke leuk! Onze eerste film in de bios was Nijntje de film. De oudste was 3 en de jongste was 1. Ze vonden het geweldig (en nee ze bleven net zoals de helft van de zaal niet netjes op hun stoel zitten ).
Wat vraag jij je af? 2
Ik word echt knetter van mijn vader. Hij was gisteren voor geloof ik een 4e second opinion naar de neurochirurg geweest. Ook deze wil hem niet opereren. Te gevaarlijk ivm zijn overgewicht. Ze gaan nog een zenuwbehandeling doen, maar als dat niet helpt, wil hij euthanasie gaf hij aan (hij noemt dit een gezellige familie bijeenkomst). Dat was gisteren.
Vandaag had hij uitslag van de longarts van zijn nieuwste scan. Een van de plekjes op zijn long is gegroeid naar 9mm en volgens hem gaan ze bestralen en chemo als het boven de 1cm is. Hij geeft aan dat hij nooit chemo wil. Alles wordt weer vergezeld met meerdere lachende smileys en duimpjes omhoog. Afgelopen maandag was het ook al ‘dikke pret’ bij de cardioloog.
Ik vind het dus helemaal niet grappig en het voelt alsof hij bij mij continue een grens over gaat met zijn ‘haha ik ga /wil dood’. Ik wil dit aangeven, maar ik weet echt even niet hoe.
Ik wil nog wel het contact behouden voor de meiden zodat ze afscheid kunnen nemen tzt. Ik
moet het tactisch zeggen, maar ook duidelijk. Hoe kan ik dit verwoorden?
Trees hey pap, ik raak een beetje in de war van alle vrolijke emoji die je bij jouw berichten plaatst. Het lijkt daardoor namelijk alsof je het allemaal heel grappig en leuk vindt. Voor mij voelt het allemaal helemaal niet grappig en leuk want ik maak me juist zorgen over alles wat er qua gezondheid speelt.
Zo iets misschien?
- Bijgewerkt
Huggybird dank je! Ik heb nu inderdaad zo iets gezegd (maar dan in mijn eigen woorden). Ik heb nog wel toegevoegd dat hij zich moet realiseren dat ik zijn dochter ben en dat dit mij pijn doet en of hij hierin meer rekening wilt houden met mijn gevoelens. Verder dat ik zijn wens mbt euthanasie /weigering behandeling respecteer, maar dit voor mij heel moeilijk is, dat dit continue wordt benoemd en de manier waarop het benoemd wordt voor mij pijnlijk is.
Hij is nu al 10 minuten heftig aan het typen.
Heb gelukkig nog wel even tijd. Maar wat geef je vrienden die 40 worden (is een stel) en een feest geven? Welk bedrag? Ideeën?
Hoe zorg je ervoor dat buurtkatten niet steeds op je tuinmeubelen liggen?
Hopsatee niet.
- Bijgewerkt
Zonnebloem balen haha. Wij hebben er echt 5-6 in de buurt en ik weet niet waarom maar ze kiezen steeds onze tuin uit en gaan op de tuinsets liggen . Maar nu zat dus mijn hele tuinset onder katten kak en nagelkrasjes. En ze gebruiken 1 plantenbak als kattenbak.
En dan impopulaire opmerking: ik houd dus niet van katten maar ze zitten dus wel in grote getale in mijn tuin en we laten het wel tot nu toe omdat de kids het ook wel gezellig vinden maar ik begin me er nogal aan te storen
- Bijgewerkt
Hopsatee er is een keep off spray van bayphar, dat werkt bij ons goed. In de tuin koffieprut of sierkooltjes neerzetten, daar houden katten ook niet van.
Of wat een van mijn gastouders in Californië deed: chilipoeder strooien maar dat vind ik persoonlijk een beetje zielig
Hopsatee kartonnen doos ernaast zetten?
Hopsatee je hebt volgens mij van die piep apparaatjes ook. En kattenkruid planten?
Ik gooi er een emmer water/tuinslang over heen als ze bij ons in de tuin zitten. Maar ja, je moet het ook net zien dan wel.
Weet je de eigenaren van de katten? Valt daar mee te praten?
Toch6 ik zou niet zozeer naar het bedrag kijken maar meer naar iets wat je echt bij die vrienden vind passen en waarvan je weet dat ze dat leuk vinden. Dat hangt natuurlijk heel erg af van wat voor mensen het zijn hoe oud ze worden vind ik niet zo relevant, ik zou voor 40 niet meer geven dan voor 39 ofzo.