Toch6 ik ben 3 dagen na Sinterklaas jarig en kerst vierden we niet met cadeaus, dus het was vaak sowieso maar 1 cadeau met nog iets kleins voor Sinterklaas. Mijn moeder moest het doen van een bijstandsuitkering en kreeg geen alimentatie. Zij roeide ook gewoon met de riemen die ze had. Toen waren er nog geen toeslagen, kind gebonden budgetten etc. om alleenstaande ouders te ondersteunen.
Ik kreeg soms wat nieuws en soms wat van mijn zus. Bijv haar oude fiets, maar dan met een mooie nieuwe toeter erop of haar horloge met een nieuw bandje. Ik was daar gewoon blij mee als kind. Cadeautjes vond ik altijd bijzonder en leuk of het nu nieuw was of niet. Mijn zus is bijna 5 jaar ouder, dus ik vond haar spullen ook echt super stoer. Alleen de papiertjes en de strikjes om het cadeautje maakte het al speciaal.
In het geval van @Honkeytonk zal het gok ik niet om financiële redenen zijn, maar omdat het onzin is om weer dezelfde puzzel te kopen, waar er al zoveel van op zolder liggen. Ook nog een heel jong kind, dat waarschijnlijk net zo blij is met deze puzzel als eentje waar nog de folie omheen zit. Het gaat er mijn inziens om dat een kind er blij mee is en het komt uit een goed hart met de juiste intenties.
(en door te recyclen steun je ook nog het milieu , je portemonnee, geef je een mooi voorbeeld aan je kinderen en voorkom je een dicht geslibd huis - ik zeg win-win 🤪).