[verwijderd]
- Bijgewerkt
En een nieuwe!
Hier kun je de oude vinden. Klik
En een nieuwe!
Hier kun je de oude vinden. Klik
Hopsatee ik denk voornamelijk omdat het zo fijn is om op vakantie in de bubbel te zitten zonder verplichtingen, agendaβs, stress en deadlines.
Dat was het bij mij denk ik ook. Gewoon doen waar je zin in hebt, geen huishouden of andere verplichtingen. Daarnaast vond ik heerlijk om nieuwe dingen te doen en te zien. Ik hield niet van elke dag hetzelfde.
We gaan morgen naar prinsessen dag in Paleis het Loo en ik ben als een kind zo blij. Zit er zelfs aan te denken om zelf ook een 'prinsessenjurk' aan te doen.
Softbasegaming doen! Samen met je dochter. Wanneer krijg je anders de kans?
Ik denk dat het een beetje warm is
Softbasegaming Wat houdt dat in, Prinsessendag? Leuk zeg, veel plezier! Wij waren vorige week naar Noordeinde, ook superleuk. Het Loo staat ook nog op m'n lijstje
Vulpen weet ik niet precies . Maar had gezegd dat we met zoon naar het treinen museum zouden gaan en toen wilde dochter naar het prinsessen museum. Dus toen gezocht op internet en kwam ik dit tegen
Biecht: ik ben een hoarder.
Opruimen i is nooit mijn sterkste kant geweest. Ik heb geen goed beeld waar ik spullen moet laten waardoor er niet echt een systeem is.
Nu, een groter huis en 3 kinderen later, ben ik het overzicht gewoon kwijt ik ben vandaag de speelkamer aan het opruimen en word gewoon ongelukkig. Waar laat ik al die zooi? De kast puilt al uit. Hoe bepaal je wat weg moet en wat blijft? Want ja, al die tekeningen, schoolwerk, rapporten... dat wil je toch bewaren? En dat babyspeelgoed is zo schattig... help! Ik zie het niet meer..
Nescio Ja, ik zat ook laatst te denken, eigenlijk is een kleiner huis veel beter. Dan word je veel meer gedwongen om continu op te ruimen en is er geen mogelijkheid om iets gedachteloos in een kast of lade te stouwen tot nooit meer ziens Aan de andere kant is het natuurlijk ook pure luxe als je dat kunt doen...
Maar tekeningen zo veel mogelijk meteen weggooien hoor, of op de deur hangen. En schoolwerk ook, tenzij ze er nog schooltje mee kunnen spelen.
Nescio babyspeelgoed is zo schattig.
Maar ga je het thuis nog gebruiken? Ik heb heel veel zulke bakken gekocht in verschillende maten . Ik heb 1 bak met babyspeelgoed nog, voor visite/oppassen op neefjes etc. De rest weg, afhankelijk van wat container, kringloop, verkopen, weggeven.
Al het speelgoed is zo gesorteerd op soort. En die bakken staan in een gewone kast achter deuren. Kostte even een dag om alles goed uit te zoeken maar nu is het per kwartaal ofzo per bak nakijken
Nescio tekeningen, schoolwerk, rapporten.
Tekeningen: alleen de allermooiste/speciaalste bewaar ik. De rest gaat echt de container in, al dan niet na ophangen in de keuken.
Schoolwerk: ook weg. Klinkt leuk, bewaren voor schooltje maar ze pakkrn het nauwelijks.
Rapporten: die bewaar ik wel
Nescio ik bewaar 1-3 tekeningen/ knutselwerkjes per jaar. Schoolboekjes etc gooi ik weg. Behalve wat ik leer net lezen en schrijven dingen uit groep 3 want dat vind ik schattig.
Speelgoed waar niet mee gespeeld wordt, gaat weg. Ik bewaar ook niks, omdat het schattig of leuk voor visite is. Niet teveel over nadenken, maar hup weg ermee. Het zijn maar spullen. Dan nog verbaas ik mij elke keer weer over hoeveel vuilniszakken /dozen er bij elke opruimbeurt weer gevuld worden. Hoe komt al die troep toch elk jaar mijn huis in?
Vulpen is een kleiner huis veel beter.
Dat denk ik ook vaak. Op vakantie leven we 3 weken in een caravan. Onze caravan heeft weinig kastruimte en toch missen we nooit wat aan spullen.
Ik heb voor elk kind een box en wat mappen en rapporten of belangrijke dingen bewaar ik. Rest gaat weg of maak ik foto van. Speelgoed ruim ik een keer per zoveel tijd op. Plastic zooi wat kapot is gooi ik weg rest gaat naar marktplaats of kringloop. Ik ben alleen wel het tegenovergestelde van jou: ik kan echt niet tegen al die troep dus ik gooi heel gemakkelijk weg.
Je geeft aan dat je het vooral lastig vindt dus ik denk dat het dan ook moeilijk is om zo alles weg te gooien toch?
@Nescio dit herken ik, wat voor mij goed werkt , ik heb 1 doos waarin ik tekeningen etc bewaar, hier gooi ik veel in. Maar als hij vol is, ga ik er, vaak samen met de kinderen voor zitten, want na een jaar a 2 jaar zijn die eerste 50 kris kras tekeningen toch minder van waarde en kies ik er 1 of 2.
Mijn oudste wil ook alles bewaren en hij heeft een laatje en vol, moet hij dus kiezen, wat gaat in de doos en wat weg en dan dus na een jaar die doos weer door.
Voor speelgoed, heb precies hetzelfde, heb dan ook nog 4 verschillende leeftijden, dus echt wegdoen lukt zo slecht. Wel geef ik de derde kados opnieuw. o staat er al een jaar ene little tikes auto op zolder, deze krijgt hij voor zn 2de verjaardag (de oudste had hem voor zn 1ste gehad). Maar ja dat werkt straks niet meer, want de oudste 2 weten precies alles wat we hebben
Opruimen is ook moeilijk! Aan sommige dingen zitten zulke leuke herinneringen.
Als je spullen wegdoet, gooi je die herinneringen niet weg. Sterker nog: je maakt ruimte voor nieuwe herinneringen. En daarmee maak je het leven alleen maar leuker.
Honkeytonk Wel geef ik de derde kados opnieuw. o staat er al een jaar ene little tikes auto op zolder, deze krijgt hij voor zn 2de verjaardag (de oudste had hem voor zn 1ste gehad).
Dat vind ik echt leuk!
Op ZP komen vaak van die vragen βmijn kind van 1-2-3 heeft alles al, wat kan geven?β Dan wil ik altijd als advies geven om iets opnieuw te geven, waarschijnlijk zijn ze het toch al vergeten dat ze het hebben
Toch6 Schoolwerk: ook weg. Klinkt leuk, bewaren voor schooltje maar ze pakkrn het nauwelijks.
Niet? Ik had daar hoge verwachtingen van. Nu gebruiken ze er vooral de Bobo voor, omdat jongste nog niet kan lezen. Maar ik dacht, als ze dat straks wel kan... Ze houden wel erg van schooltje spelen, dus voor de zekerheid bewaar ik het nog even. Het hele kiesbord hebben ze nagemaakt en er woont een klas vol imaginaire kinderen bij ons
Bedankt voor de reacties!
Honkeytonk dit klinkt als iets dat bij ons ook gaat werken. Ik heb nu, na uitzoeken, 1 verhuisdoos met mooie tekeningen en knutsels, rapporten en de eerste schrijfboekjes. En 2 grote dozen vol met oud papier
De kamers van de meisjes vallen goed mee, we zorgen dat er niet te veel zooi in komt en oudste is echt minimalistisch.
Nu de rest van de speelkamer nog... wat een hel. Waarom zie ik dit niet?? Hoe is het zo geworden? Ik ruim deze kamer regelmatig op (ok niet grondig) en nu is er gewoon nergens plaats meer... my god. Ik snap echt niet hoe anderen dit doen. Heb ik ook als ik andere interieurs zie waar alles klopt. Ik zie het gewoon niet, ofzo. Ik blijf de mentaliteit hebben dat ik van boeken alleen kan leven.