Pimpelmeesje Wees trots op je tranen en je walrusarm want die betekenen dat je niet opgeeft ๐Ÿฉท

๐Ÿ˜˜

Pimpelmeesje Waarom zou jij je moeten schamen voor iets waar je nul controle over hebt?

Ik doe zo ontzettend weinig en nog is het teveel. Ik lees hier verhalen van vrouwen die het echt druk hebben. Die het leven leiden zoals ik vroeger ook had. Ik doe 3 uurtje per dag wat productiefs en ik zit er al volledig doorheen en daar schaam ik mij voor. Het is zo weinig. Ik kan het gewoon niet rijmen met hoe ik ooit was. Ondertussen werkt mijn man 40 uur, doet driekwart van het huishouden, speelt voor taxichauffeur en is papa en mama ineen. Ik voel mij echt schuldig. Ik weet niet eens hoe ik dit vol moet houden. Het is nog geen half 9 en ik wil nu al huilen van vermoeidheid en de hoofdpijn. Ik ga deze ochtend ook nog voorlichting geven aan de cva verpleegkundigen van de stroke service. Mooi voorbeeld ben ik - het huilende wrak ๐Ÿซฃ. Het is ook gewoon te lang geleden dat ik een goede dag had. Die heb ik denk ik af en toe ook gewoon nodig om even op te laden.

Trees ik snap je gevoel, vooral als je man zo hard moet lopen en jij kan niks. Maar realiseer je je wel dat dit gevoel niet realistisch is? Als je beide benen was verloren en je man was om je heen aan het rennen dan had je ook niet van jezelf verwacht dat je ook kon rennen.

Is er iets wat je kan doen om de kans op een goede dag te vergroten? Misschien een nachtje weg alleen ofzo? Of kijken of man en dochters een leuk uitje kunnen doen samen zodat jij alleen thuis bent wat langer?

• Trees hebben hierop gereageerd.
    • Bloem vindt dit leuk

Trees ik sla over. Ik wil geen hond รฉn niet in de tuin werken

(eigenlijk wil ik gewoon niks. Alleen bakken met geld uitgeven dus ik ben aan het online shoppen)

Marshmallow Ja zou ik ook denken! Maar kan me voorstellen dat het even wennen is...

Marshmallow liever beide niet te๐Ÿคญ

Het is ook gewoon een kwestie van wennen hoor. Maar soms praten we wel eens door de schutting heen en vind ik het fijn als je elkaar enigszins kan zien

De wasmachine pompt niet meer af, lekker dan zit er natuurlijk net de bekleding er in van de bank. ๐Ÿคฏ๐Ÿคฏ๐Ÿคฏ๐Ÿคฏ๐Ÿคฏ Deurtje gaat na-Tuur-lijk niet meer open. Er zit nog weet ik veel hoeveel water in de wasmachine. Leuk joh. ๐Ÿคจ

Iemand een idee? Deze foutmelding krijg ik.

Zonnebloem te zwaar beladen?
        Kan je die foutcode ergens terug vinden, dan weet je wat er is

edit: even snel googlen zegt alleen wat met afpompen. Dan lijkt mij de eerste stap om handmatig water af te tappen en die filter schoon te maken. Of als uit/aan lukt proberen of hij dan wel weer gaat pompen (en dan daarna alsnog de filter controlern)

Zonnebloem Je kan dan handmatig via dat ene klepje het water afvoeren. Houd vele emmers en handdoeken paraat. Ik zou het niet alleen doen maar iemand om hulp vragen.

Ik had volgens mij exact dezelfde melding toen jongste op de ic lag. Ik denk dat je bankbekleding vuiler was dan je wasmachine aan kon...

Sterkte!

Vulpen ik heb inderdaad (in mijn eentje๐Ÿ˜œ) 8 liter water via het slangetje afgepompt. Ik heb een deel van de bekleding eruit gehaald in de hoop dat het allemaal bij elkaar te zwaar is.๐Ÿ™ƒ

En ja hoor de wasmachine centrifugeert weer. ๐Ÿ˜Ž

Toch6 de wasmachine was te zwaar beladen. ๐Ÿ™„๐Ÿซฃ wasmachines zijn vast door een man uitgevonden.

Pimpelmeesje Maar realiseer je je wel dat dit gevoel niet realistisch is?

Ik realiseer mij dat wel, maar kan het denk ik nog steeds niet accepteren. Ik wil meer dan hoe mijn leven nu is. Ik wil meer dan een halve huisvrouw en moeder zijn. Voor mij is dat leven echt te beperkend. Ik denk dat het hier toch elke keer weer op neerkomt en dat daar ook mijn worsteling zit. Ik doe daardoor teveel en boem daar ga ik weer onderuit. Alleen als ik dat niet doe, word ik weer hartstikke somber door het gebrek aan mentale uitdaging en een voor mij te kleine wereld. Ik kan hier nog niet de balans in vinden. Als het al mogelijk is.

Pimpelmeesje Of kijken of man en dochters een leuk uitje kunnen doen samen zodat jij alleen thuis bent wat langer?

Mijn man was deze week wat grieperig en werkte de hele week thuis. Dat was ook gewoon niet helpend. Daar gaat ook een deel van mijn energie naar toe. Ik heb alleen vandaag nog 2 afspraken staan voor de kinderen en dan heb ik zaterdag en zondag helemaal niks. Ik denk dat ik mij deels even ergens ga opsluiten, zodat ik kan opladen zonder prikkels om mij heen.

Trees Ik kan hier nog niet de balans in vinden.

Misschien kan je dat proberen los te laten, de balans vinden lukt nu niet. Laat dat vinden en zoeken even gaan.

• Trees hebben hierop gereageerd.