Mamabeertje hoop dat hij zich al iets beter voelt? Anders pcm en toch mee? Ik had met die griep ook van die koorts waardoor ik me zo ellendig voelde. Met pcm was het nog steeds ellendig, maar had ik het iig snikheet ipv ijskoud en dat was toch fijner.

Hopsatee dat doet gewoon pijn aan je portemonnee 😫

Wij hebben sinds een paar jaar een apart spaarpotje voor de auto. Er gaat elke maand automatisch 250 euro naar toe. Heel stom, maar sindsdien doet het minder zeer als we geld kwijt zijn aan de auto. Uiteindeljk maakt het natuurlijk geen bal uit, maar het voelt toch anders. Het is alleen schokkend om te merken hoeveel het onderhoud van een auto uiteindelijk kost.

Ik dacht dat 250 euro echt veel te ruim was, maar mijn idee was dat we dan automatisch ook sparen als we een nieuwe auto willen kopen ipv dat dit dan van de gewone spaarrekening moet. Na een paar jaar kunnen we er net een fiets van kopen 😬 Veel van het onderhoud doen we ook nog zelf, zoals kleine en grote beurt, banden wisselen, zekeringen vervangen etc. Auto’s zijn duur.

Trees ja ik wil ook niet zeuren hoor want het is niet dat we niet voldoende sparen. We sparren zat want we hebben voor onze inkomens echt enorm lage hypotheek en vaste lasten. Dus het is niet zielig of zo, we kunnen dit gewoon betalen en we hoeven er ook geen boterham minder om te eten.

En het moet want het is de gezinsauto en die hebben we gewoon nodig. En we willen ook graag in Frankrijk aankomen in de zomer. En inruilen kan niet met dit gebrek dus het is gunstiger om hem nog 1-2 jaar te rijden en dan is de jongste ook groter en kunnen we weer naar een slag kleiner.

Dus het is oké maar ik vind een auto zo’n stom ding om geld aan uit te geven. Haha ik geef het liever uit aan een vakantie…

Honkeytonk Ik zou voor die plek dan een kunst sanseveria halen. Blijft altijd mooi en je ziet het toch niet echt omdat hij hoog staat .

Ik zou die dode plant laten staan om mijn moeder te narren, er nog één naast zetten die vast ook dood gaat.

Hopsatee Oef dat is een smak geld. Misschien nog even rond shoppen voor een andere garage?

Jules Ja hebben we ook gedaan eeen vriend van ons is ook automonteur maar die gaven aan dat dit wel een goede prijs is en het ook wel echt gedaan moet worden. Als we niet binnenkort stil willen staan 🤣

Hopsatee Dus het is oké maar ik vind een auto zo’n stom ding om geld aan uit te geven. Haha ik geef het liever uit aan een vakantie…

Dit inderdaad. Wij hebben vorige week net twee reusachtige bomen moeten kappen. Geen keus, want er zat wortelrot in en je wilt tijdens een storm geen 2 bomen van totaal 10.000 kilo op je huis hebben. Vind ons dak denk ik niet grappig. Kostte ook een paar duizend euro en ik vond het zo zonde. Je krijgt er gewoon niks leuks voor terug en in mijn hoofd bedenk ik dan welke leuke dingen ik daarvoor had kunnen doen. Echt heel veel leuke dingen 😅.

Trees haha ja dat exact. Het is beter als je er iets voor terug krijgt of in elk geval de herinnering hè?

• Trees hebben hierop gereageerd.
            • Trees vindt dit leuk

Marshmallow
              Hij voelt zich vandaag gelukkig wel wat beter. Vanmorgen was hij uit bed, maar is er vanmiddag toch weer in gaan liggen.
              Hij vind het lastig om mee te gaan, omdat hij zich heeft ziek gemeld op het werk. Dat voelt dan een beetje raar.

Hopsatee of in elk geval de herinnering hè?

Daar geef ik dan weer heel makkelijk geld aan uit 😂

Ons huis is iig weer veilig (nu nog hopen dat de kapvergunning ook wordt afgegeven, want die procedure loopt nog 🤐)

We hebben feestje van mini bij een trampolinepark en de kinderen aan de tafel achter ons zijn inmiddels van de trampoline weggestuurd ivm hun gedrag en zijn nu aan tafel nog steeds ontzettend aan het etteren. En de moeder die erbij zit corrigeert gewoon niks! Dus dan is hun gedrag wel weer begrijpelijk, maar echt, als mijn kind zich zo zou gedragen zouden ze de rest van de week alle vrijheid kwijt zijn en de gasten hoeven echt niet meer te komen, ik zou ze stante pede thuis afleveren.

Femkes ja , zo gaat dat wel vaak. Ik zie dat op veel plekken zo gebeuren. Echt bizar.

Heb terug naar huis 3x file gehad en nu dus echt kapot moe 😩

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Marshmallow Oh dat is zo vermoeiend hè. Sowieso kan autorijden best vermoeiend zijn maar met file helemaal.

Bloem ja ik had ook de hele terugweg de zon zo laag. En sowieso was ik al doodmoe door de hele dag haha.

Femkes erg is dat he? Vooral dat de ouder die erbij is er niets van zegt of er niets aan doet! Ik heb dan altijd moeite om mijn mond te houden 🙊 en ze niet zelf aan te spreken op hun gedrag.
                    Als het de vriendjes van T waren geweest had ik ze ook bij kop en kont gepakt en thuis gebracht.

Huggybird het was echt idioot. Die jongens gingen elke keer weer terug naar de ingang om daar weer weggestuurd te worden door de medewerkers. Echt meerdere keren zitten treiteren bij de trappen totdat de grootste van de medewerkers echt heel boos werd.
                      Maar dat je dan als ouder niet tegen ze zegt dat het gewoon klaar is. Dat je toestaat dat ze telkens teruggaan. Echt idioot gedrag van allemaal.

Hoe oud zijn die kinderen?
                      Veel ouders spreken hun eigen kinderen al niet aan, laat staan de vriendjes van hun kinderen….
                      Soms bang om niet leuk gevonden te worden misschien….

Ik maakte mijn verwachtingen van te voren al duidelijk als ik met een groepje kinderen ergens naartoe ging. Je gedraagt je, gebruikt gezellige taal en je doet je best om het voor iedereen leuk te maken. Dat werkte best goed. En zo niet dan sprak ik ze daar zéker op aan. En ook dat wisten ze.
                      Van de zomer op de camping nog een vriendin van T (16) aangesproken op haar taalgebruik, de geslachtsdelen vlogen in het rond…. Wat ze thuis doet moet ze zelf weten maar als je bij mij te gast bent, en je bent ook nog buiten waar iedereen je kan horen dan krijg je op je kop van mij….. 🙈
                      (Op je kop is dan ( eeh N, denk even aan je taalgebruik meisje, we zitten op een camping en iedereen kan je horen…’
                      De tweede keer was het ‘N, kom, let even op…’
                      De derde keer ‘N!!! Kom op!!!!’ )

Huggybird ik denk een jaar of 12.
                        Als ik verantwoordelijk ben voor de kinderen moeten ze zich aan mijn regels houden. En ik ben daar heel duidelijk in. En eigenlijk iedereen accepteert dat ook gewoon. Ik verwacht dat mijn kinderen dat bij anderen ook doen.

Femkes 12 is al best oud genoeg om je te kunnen gedragen.

Femkes Als ik verantwoordelijk ben voor de kinderen moeten ze zich aan mijn regels houden. En ik ben daar heel duidelijk in. En eigenlijk iedereen accepteert dat ook gewoon. Ik verwacht dat mijn kinderen dat bij anderen ook doen.

Dat is hier ook zo maar mijn ervaring is wel dat ouders die dat niet zo doen, hun eigen kinderen ook niet aanspreken.