Pimpelmeesje Je hebt het waarschijnlijk al geprobeerd maar... Muziekje opzetten?

Jongste heeft zelf ontdekt hoe ze het muziekje van haar babyfoon aan kan zetten, superirritant (want je hoort het dan zelf ook...) maar het werkt wel voor haar en eerder gebruikten we ook wel van die babymuziek.

Vervelende fase hè 🙁

Vulpen we hebben altijd slaapverhaaltjes van Calm. Als sinds hij een paar maanden was, het gaat altijd prima zodra hij slaapt, maar om tot dat punt te komen... 🙄
    Het lijkt alsof hij niet los kan laten, z'n hoofd niet uit kan zetten, ik probeer met hem adem te halen en rust te vinden maar mijn lontje is ook maar net wat langer aan t worden en dan aan t eind van de dag.. 😬

• June hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje onE zoon had dit ook maar sliep toen nog en slaapje stippen was een goede oplossing maar dat gaat dan dus niet. Onze zoon heeft het nu nog wel eens maar ik heb verder geen tips want ik vind het ook super irritant!

Pimpelmeesje C had het inderdaad met die warmte. Gisteravond ging het al stuk beter.
      Hier wilde ze graag op ons bed beginnen met slapen.

Heel irritant als ze niet willen slapen

Pimpelmeesje ik zei dat ze niet hoefde te slapen maar dat ze wel stil moest zijn en rusten.
      Het was nu tijd om in je bedje te liggen. En mama/papa mogen even iets voor zichzelf doen.

Juist dat 'moeten' slapen werkt niet bij sommige kinderen.

June Ja, dat doe ik nu ook altijd. Nou ja, stil zijn hoeft niet eens per se, als ze mij maar niet gaan roepen. Gisteren wilde jongste graag heel hard nog liedjes zingen in haar bed, dat vind ik verder prima.

Maar op de leeftijd van @Pimpelmeesje haar kind werkte dat nog niet, dan wilden ze per se dat er een mama in de buurt was. Vreselijk.

Marshmallow wat ontzettend fijn dat het goed gaat!!! Het is denk dan echt even het onbekende, het niet weten hoe of wat, wat stress geeft.

Marshmallow Wat fijn! Het hoort er echt gewoon bij hè, die spanning en stress. Heel fijn als je dan eindelijk kunt beginnen en het mee blijkt te vallen! De eerste tijd zal alsnog wel pittig zijn, zo veel nieuwe indrukken 😉

Jules School begint morgen en ik zie daar zo tegenop. Het gehaast en geregel en de speel afspraakjes. Ik heb er gewoon slecht van geslapen.

En het valt me ook tegen....
        Twee kinderen, groep 6 en groep 7. De week is nog niet om en dit ligt er al met op de app: wil je elke dag een kwartier de tafels oefenen met je kind, idem voor klokkijken, per kind 2 huiswerkbladen en dan nog leer bladen en oefen bladen voor het dictee van weet ik veel wanneer en de natuur toets van ik kan het niet meer terug vinden wanneer.
        En ze weigeren gewoon. Ze oefenen niet. Voel me weer een beetje de corona-thuis-juf-heks. Voel me weer verantwoordelijk voor hun slechte cijfers straks (ze zouden wat oefening wel kunnen gebruiken), want ja, niet geoefend thuis. Bah. Wil weer zomervakantie. Of kinderen met intrinsieke motivatie. Of beide.

Jules Ik lijd met je mee, ik heb inmiddels ook al weer huiswerk, meerdere ouderavonden, feestjes enz overal tussendoor moeten proppen. Vreselijk, ik kreeg op een gegeven moment weer een halve paniekaanval als er nog iets gepland moet worden. (terwijl ik dit mail komt uitnodiging ouderavond 5 binnen, ik heb maar 3 kinderen!)
          Maar ik vind het ook wel heel veel gevraagd van jou en de kinderen. 2 x een kwartier is al een half uur klokkijken en tafels en dan nog andere dingen erbij. Ik zou dit ook zo bespreekbaar maken op school. Daarnaast zou ik kijken wat er meer tussendoor kan. Qua klokkijken bijvoorbeeld, wij hebben een klok in de woonkamer en dan vraag ik aan midi of die even wil zeggen hoe laat het is als ik bijvoorbeeld bezig ben met koken. Dan is het oefenen zonder oefenen. Want gewoon een vel klokken, dat lukt hier alleen bij mini redelijk goed, bij de andere 2, vooral midi, was het vooral ruzie en geschreeuw.

• Jules hebben hierop gereageerd.
          • Jules vindt dit leuk

Jules De week is nog niet om en dit ligt er al met op de app: wil je elke dag een kwartier de tafels oefenen met je kind, idem voor klokkijken, per kind 2 huiswerkbladen en dan nog leer bladen en oefen bladen voor het dictee van weet ik veel wanneer en de natuur toets van ik kan het niet meer terug vinden wanneer.

Pfoe dat is ook wel heel veel hoor! Arme kinderen. En arme jij. Ik zou het ook zo veel mogelijk onofficieel tussendoor proberen te doen denk ik.

Jules ik vind het ook wel heel veel! Hier hebben ze ook alledrie dagelijks huiswerk, maar niet zo intensief (groep 3, 6 en 8 hier).

Maar ik ben best een loedermoeder, thuis naast ze gaan zitten en stap voor stap alles meedoen doe ik gewoon niet. Ze moeten hun huiswerk zelfstandig maken. Ik wil het natuurlijk nakijken en ze mogen me alles vragen als ze ermee bezig zijn, maar 1 op 1 een kwartier dingen inoefenen, nee, dat doe ik niet. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Voor toetsen hetzelfde. Ik ga er niet naast zitten om te zorgen dat ze alles kennen.

Jules En ze weigeren gewoon. Ze oefenen niet.

Mijn tactiek is dan dat ik tegen dochter zeg: is prima hoor, ik stuur juf wel even een berichtje dat je het niet wil maken.

Oftewel mijn probleem niet. Geen idee of het voor jouw kinderen werkt, maar bij dochter werkt het wel. Plotseling voelde zij zich dan wel verantwoordelijk ipv alleen ik. Ik heb trouwens juf weleens echt een berichtje gestuurd, omdat ze niet wilde. Vervolgens heeft juf dochter hierop aangesproken en naar juf wilde ze uiteraard wel luisteren 🙄.

Overigens doen wij alleen toetsen leren. Van die dingen die ze dagelijks moeten oefenen, deed ik gewoon niet 🤐.

Trees haha dit werkt bij de oudste ook altijd heel goed. Ik denk dat mijn jongste in gedachten gewoon een middelvinger op zou steken. 🤣🤣🤣 Die lijkt echt te veel op mij. 🤫

• Trees hebben hierop gereageerd.
                • Trees vindt dit leuk

Nescio Ze moeten hun huiswerk zelfstandig maken.

Hier ook, maar dat doet ze gewoon niet. Uiteindelijk ben je vooral heel druk met motiveren en dat kost meer tijd en energie dan er naast zitten. Ik vertik het inmiddels. Dan maak je het maar niet en mag je juf zelf gaan uitleggen waarom je het niet gedaan hebt.

Trees dat is ook mijn tactiek. Ik vind het niet erg dat je een slecht cijfer krijgt. Jij wel...

Zonnebloem Ik denk dat mijn jongste in gedachten gewoon een middelvinger op zou steken. 🤣🤣

Het kan je nog verbazen. Dit zou ik bij dochter ook verwachten, maar schijnbaar dwingen ‘vreemde’ ogen toch een stuk meer dan die van mij. Ik vraag mij alleen af voor hoe lang nog, want inmiddels zit ze in groep 8. Tot nu toe werkt het nog wel. Uiteraard is alles achterlijk en stom wat ze moet leren en variëren haar cijfers tussen de 4 (lager wordt niet gegeven 🫣) en de 10. Haar idee van een toets leren is soms 1 minuut naar het papier staren en dan laat ik het er ook gewoon bij. Ze heeft volgens haar dan wel geleerd en ik ga die discussie niet meer aan.