Waar heb jij je over verbaasd vandaag? Deel 2
- Bijgewerkt
Puzzelstukje Ik had vorige week hetzelfde. Ben in de afgelopen tijd naar twee festivals geweest, en naar Antwerpen Pride eergisteren. En elke keer zat ik in de sigaretten rook van andere mensen.
Zo vies. In mijn eigen omgeving rookt helemaal niemand.
Puzzelstukje Ik had dat ook! In mijn omgeving rookte niemand meer, nu ik in de woongemeenschap woon rookt ongeveer de helft. Ik vind het echt bizar en het stinkt.
Maar wat Snoeki zegt vind ik helemaal erg! Ik heb dit ook wel eens gehad een paar banen geleden, maar daar ging ik wel tegen in protest. Ik vond het heel oneerlijk, iedereen verdiend evenveel pauze. Dus ik nam gewoon pauze tegelijk met de rokers.
- Bijgewerkt
Sevenof9
Ja, zo’n vraag stellen kan echt niet meer. Het is echt uit de tijd.
Ik werk zelf in de zorg, maar moet wel zeggen dat het ambulant is, en dat geen enkele collega van mij rookt.
Ik ben laatst ook weggegaan bij een cafetaria omdat er mensen buiten zaten te roken.
Heel eerlijk, ik rook niet maar ben totaal niet anti rook heb er zelf daarom niet zo’n moeite mee denk ik.
Maar het is echt niet meer van deze tijd nee en er zijn mensen die het wel als oneerlijk zien.
En dan te bedenken dat ik geen kantoor baan heb of zo hè. Gelukkig houden de collega’s er wel allemaal rekening mee als het druk is op de groep dat ze dan later of eerder gaan. Het moment wordt goed gepland zeg maar en als het niet gaat dan gaat het niet.
Snoeki Ik heb nooit gerookt en ben wel erg anti rook. Ik vind de geur echt afschuwelijk en ruik het ook al op ruime afstand. Soms fiets ik over straat en denk ik, getsie ik ruik sigaretten en dan een straat verder pas staat er iemand te roken. Ik kan er ook totaal niet tegen (astma aanval, benauwd van), dat helpt ook niet. Mijn vriend rookte vroeger, gelukkig is is daar mee gestopt voor we elkaar leerden kennen. Anders was het nooit wat geworden.
Ik ben ook anti rook, heb ook nooit gerookt. Vind het bizar hoeveel mensen hier op vakantie roken. En het ziet er niet uit, sta je met je peuter bij de minidisco met een peuk in je b*k. Vind het zo aso, ga dan even apart staan ipv alle andere kinderen mee te laten roken.
Voor vapers heb ik dan weer sympathie.
Mijn man rookt ook (gaat er trouwens mee stoppen hij heeft al een afspraak gemaakt) maar hij rookt nooit waar de kinderen bij zijn.
- Bijgewerkt
Ik vind roken ook echt heel vies. A heeft gerookt maar is er gelukkig mee gestopt toen T nog heel klein was. Ben daar nog steeds blij mee. Mijn ouders rookten ook, mijn vader pijp en sigaar en mijn moeder mentholsigaretten. Als wij met z’n vijven en de hond in de auto zaten onderweg naar Frankrijk rookten zij er lustig op los met z’n tweeën. Mijn zus kreeg de tabak en de pijp en mocht m stoppen. Als hij de pijp aan stak stond de hele auto vol rook wat moeten wij als kinderen gestonken hebben zeg…
Een paar jaar geleden is mijn moeder gestopt met roken, van de ene op de andere dag! Echt zo knap! Ik kende haar niet anders dan rokend, en ze rookte heel veel…. Mijn vader rookt ook al een hele poos niet meer gelukkig.
Huggybird Als wij met z’n vijven en de hond in de auto zaten onderweg naar Frankrijk rookten zij er lustig op los met z’n tweeën.
Zo herinner ik mij vroeger de vakanties ook. Ik ging elk jaar met mijn oom en tante op vakantie naar Frankrijk. Auto helemaal blauw van de rook en wij lagen gewoon los in de kofferbak voor een rit van 1400km. Er pasten geen 5 kinderen op de achterbank en de kofferbak werkte toen nog prima .
- Bijgewerkt
Nescio Voor vapers heb ik dan weer sympathie.
Waarom? Als ik vragen mag Vapen schijnt ook mega slecht te zijn.
Waar ik me vandaagover verbaasd heb; er was vandaag iemand met dikke trui (waarom en waarom doe je met dit weer een trui aan) en slippers aan het sporten
Softbasegaming Waar ik me vandaagover verbaasd heb; er was vandaag iemand met dikke trui (waarom en waarom doe je met dit weer een trui aan) en slippers aan het sporten
Daar zou ik me ook erg over verbazen.. Misschien extra zweten om af te vallen? Ik heb echt geen idee het klinkt erg warm in het weer van vandaag
- Bijgewerkt
Ik heb geen enkele sympathie voor de tabaksindustrie en degenen die binnen deze sector aan de touwtjes trekt. Roken is zo ongelooflijk verslavend en het is echt heel moeilijk om er vanaf te komen. Je voelt je gewoon echt ellendig als je al even geen sigaret hebt gehad. Daar wordt misbruik van gemaakt door mensen die hun zakken willen vullen door zeer bewust jongeren verslaafd te maken . Het gaat mij daarom ook te ver om te zeggen dat ik geen sympathie heb voor rokers en vapers. Is afhankelijk van hun ‘rookgedrag’ (waar, hoe, houden ze rekening met hun omgeving, proberen ze wel te stoppen etc). Ik heb begrip voor hun verslaving en het feit dat het zo moeilijk is om ermee te stoppen.
Trees oh ja haha geen gordels achterin, en wij mochten ook in de kofferbak als we naar oma gingen.
Als iemand bij ons in de straat een aanhanger nodig had mochten wij er met alle kinderen uit de straat in en dan reed de vader met ons een rondje door het dorp. Wij riepen dan ‘slingeren, slingeren!!’ wapperende haren, en heel goed vasthouden aan de rand. Ik kan het gevoel van spanning me nog zo goed herinneren
Dat zusje belde pf ik getuigen wil zijn op dr bruiloft. Die zag ik niet aankomen
Softbasegaming omdat de rook van een e sigaret niet stinkt, dus vooral uit egoïstische overwegingen