Softbasegaming Waar ik me vandaagover verbaasd heb; er was vandaag iemand met dikke trui (waarom en waarom doe je met dit weer een trui aan) en slippers aan het sporten 🤨

Daar zou ik me ook erg over verbazen.. Misschien extra zweten om af te vallen? Ik heb echt geen idee het klinkt erg warm in het weer van vandaag 😅

Ik heb geen enkele sympathie voor de tabaksindustrie en degenen die binnen deze sector aan de touwtjes trekt. Roken is zo ongelooflijk verslavend en het is echt heel moeilijk om er vanaf te komen. Je voelt je gewoon echt ellendig als je al even geen sigaret hebt gehad. Daar wordt misbruik van gemaakt door mensen die hun zakken willen vullen door zeer bewust jongeren verslaafd te maken 😡. Het gaat mij daarom ook te ver om te zeggen dat ik geen sympathie heb voor rokers en vapers. Is afhankelijk van hun ‘rookgedrag’ (waar, hoe, houden ze rekening met hun omgeving, proberen ze wel te stoppen etc). Ik heb begrip voor hun verslaving en het feit dat het zo moeilijk is om ermee te stoppen.

Trees oh ja haha geen gordels achterin, en wij mochten ook in de kofferbak als we naar oma gingen.
    Als iemand bij ons in de straat een aanhanger nodig had mochten wij er met alle kinderen uit de straat in en dan reed de vader met ons een rondje door het dorp. Wij riepen dan ‘slingeren, slingeren!!’ 😂 wapperende haren, en heel goed vasthouden aan de rand. Ik kan het gevoel van spanning me nog zo goed herinneren🥰

Dat zusje belde pf ik getuigen wil zijn op dr bruiloft. Die zag ik niet aankomen

Trees ik vind het daarom zo cynisch dat juist de industrie investeert in een middel tegen COPD. 'Ja jongens blijf vooral roken, wij lossen de ziekte die je ervan krijgt wel op.' 🤢

• Trees hebben hierop gereageerd.

Nescio ik vind het daarom zo cynisch dat juist de industrie investeert in een middel tegen COPD.

Serieus! Nu krijg ik nog meer een hekel aan ze 🤬. Ik vraag mij altijd af hoe je gewetenloos dit werk kan doen. Ik bedoel dan echte de hoge piefen, want de arbeiders willen ook gewoon hun boterham verdienen. Zo van laten we vergaderen hoe we weer meer jongeren aan het roken kunnen krijgen, zodat wij rijker worden.

Echt wie deze ooit bedacht heeft?

Gelukkig wordt er bij ons in de familie echt heel weinig gerookt. Mijn ouders hebben ook nooit gerookt, dus heb het nooit echt meegekregen. Ik heb zelf echt een hekel aan die lucht.

Nescio
        Je hebt toch ook met smaakjes/geurtjes?
        Ik zat pas op de boot vlakbij iemand die dat had. Echt verschrikkelijk om naast te zitten.

[verwijderd] ah ja 🥰 wij renden naar het eind van de straat rond de tijd dat mijn vader uit zijn werk kwam dan gingen we daar op hem wachten. Dan mocht één van ons ook naar huis sturen 🤗 zo leuk was dat 😂

Nescio het is geloof ik net zo slecht of zelfs slechter dan roken…. Met een tiener in huis gaat het vaak over vapen en ik hoop van harte dat ze het nooit gaat doen, net als roken trouwens…

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Huggybird super dat! Dat soort dingen zou ik met de kennis van nu zelf nooit doen, maar het zijn wel leuke herinneringen 😊.

[verwijderd] Met zomerkamp alle kinderen achterin een vrachtwagen voor de dropping. En ook gewoon in groepjes achtergelaten worden in het bos en zo

En dan ook nog zonder telefoon. Onverantwoord 😛

Ik heb denk ik de memo gemist dat je als vrouw zijnde gewoon in het volle zicht naast de weg een plasje kan plegen.

Ik ben helemaal voor, maar was wel wat verbaasd dat ik de afgelopen 2 dagen 3 blote plassende vrouwenbillen heb mogen aanschouwen (oké de vrouw die midden in een dorp op de stoep voor een huis zat te plassen vond ik wel wat vreemd).

Mijn familie reageerde nogal eehm fel achtig (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) op het feit dat T een week, misschien twee weken geen toegevoegde suikers wil proberen te eten. Mijn zus en twee nichtjes riepen meteen ‘huh?!?! Waarom??? Dat heb je toch helemaal niet nodig?!?!’
            Ze geeft zelf als reden ‘ik wil weten hoe mama zich voelt’ en ‘ik heb gelezen dat je je fitter voelt als je minder toegevoegde suikers eet’
            Wij hebben met haar besproken dat dit prima redenen zijn om dit te doen. Ook aangegeven dat ze niet Koolhydraatarm hoeft te eten maar gewoon fruit, brood en zilvervliesrijst en volkoren pasta moet blijven eten. Dat het niet erg is als ze zich een keer vergist en dat ik hoop dat ze zich fitter voelt. Ze klaagt al langere tijd dat ze vaak moe is. Er is al bloed geprikt, niets uitgekomen, ze slikt vitamines bij maar ze is er zelf nog niet tevreden over.
            Volgens mij denken mijn familieleden dat ze meteen een eetstoornis aan het ontwikkelen is of zo….
            Misschien zien wij het verkeerd maar wij zien een meisje van 15 dat dik tevreden is met hoe ze eruit ziet. Zegt geregeld dat ze zichzelf mooi vindt en dat kleding haar goed staat. En eet goed, lust veel. Ja het kan gezonder met minder snoep, chips en koekjes en meer groenten en fruit.
            Hun reacties maken mij eigenlijk een beetje onzeker… en dat vind ik stom van mezelf. 🙈

Huggybird nou ik vind 2 weken suikervrij (als in minder snoepen em frisdrank) echt niet gek hoor.
              Misschien dat ik als tante wel even zou achterhalen wat de redenen zijn maar verder zie ik niks raars hoor

Huggybird klopt helemaal, maar als het gaat om in het gezelschap van rokers te moeten zitten heb ik 10000 keer liever vapers. Het is zeker slecht voor je en voor jongeren helemaal!

Huggybird niet onzeker zijn hoor, want ik vind het helemaal niet gek voor een 15-jarige. Ze gaat niet op dieet, maar wil gezonder eten. Ik zie hier het probleem niet van. Ik weet dat de puberzoon van vrienden van ons het vorig jaar ook een maand gedaan heeft om dezelfde reden. Je dochter is echt niet de enige.

Huggybird ‘huh?!?! Waarom??? Dat heb je toch helemaal niet nodig?!?!’

Alsof het enkel om afvallen gaat??! Het gaat uiteindelijk om je gezondheid en fitter voelen.

Huggybird Ze geeft zelf als reden ‘ik wil weten hoe mama zich voelt’

Ik vind dit juist super lief!

Toch6 ik zou als tante ook vragen wat de reden er van is. Maar niet zo ‘fel’ zeg maar…. En met z’n drieën er vol in…. Het voelde voor mij ook alsof ze de indruk hadden dat het van mij moet. Terwijl ik juist ben van jullie mankeren niets dus eet gewoon wat je anders ook doet. Ik ga ze niets verbieden. Maar bewust bezig zijn met gezonder eten is niet verkeerd.