Dat er zo veel mensen zijn die roken! In mijn omgeving is er echt bijna niemand die rookt. En vandaag in een pretpark valt het mij erg op. Even een openbaring.

Puzzelstukje Als ik met mijn man en kinderen naar een pretpark ga en mijn moeder gaat niet mee, roep ik bij de eerste rookgelegenheid ‘Hey kijk, dit is de hangplek van mijn moeder’

Mij valt ook altijd op dat er zoveel mensen roken. 🤢

Puzzelstukje ja dat het nog gebeurt he. Vandaag of gisteren op ZP ook iemand die vroeg hoe het zat met roken aan het zwembad in Spanje. Want ja, dr man vindt het toch vervelend als ie dan telkens naar een rookhoek moet. Te genant dat zo'n vraag gesteld wordt 🙈

Ik verbaas em er dan weer over dat er zoveel collega's roken. Ik werk namelijk in de zorg.

Verder vind ik het juist heel erg mee vallen!

Pimpelmeesje

Bij ons op het werk krijg je een extra (kleine) rook pauze als je roker bent. Afhankelijk van je dienst in de ochtend of middag 🙈.

Nieuwe collega’s kijken er altijd van op.😂

Puzzelstukje Ik had vorige week hetzelfde. Ben in de afgelopen tijd naar twee festivals geweest, en naar Antwerpen Pride eergisteren. En elke keer zat ik in de sigaretten rook van andere mensen. 🤢😡
          Zo vies. In mijn eigen omgeving rookt helemaal niemand.

Snoeki Oh dat vind ik ook wel erg bijzonder en niet kunnen. Volgens mij in Japan of zoiets, krijgen niet rokende medewerkers extra vakantie dagen omdat die geen extra pauze nemen. Zouden ze hier ook moeten doen.

Puzzelstukje Ik had dat ook! In mijn omgeving rookte niemand meer, nu ik in de woongemeenschap woon rookt ongeveer de helft. Ik vind het echt bizar en het stinkt.
            Maar wat Snoeki zegt vind ik helemaal erg! Ik heb dit ook wel eens gehad een paar banen geleden, maar daar ging ik wel tegen in protest. Ik vond het heel oneerlijk, iedereen verdiend evenveel pauze. Dus ik nam gewoon pauze tegelijk met de rokers.

Sevenof9
              Ja, zo’n vraag stellen kan echt niet meer. Het is echt uit de tijd.

Ik werk zelf in de zorg, maar moet wel zeggen dat het ambulant is, en dat geen enkele collega van mij rookt.

Ik ben laatst ook weggegaan bij een cafetaria omdat er mensen buiten zaten te roken.

iMoeder

Heel eerlijk, ik rook niet maar ben totaal niet anti rook heb er zelf daarom niet zo’n moeite mee denk ik.

Maar het is echt niet meer van deze tijd nee en er zijn mensen die het wel als oneerlijk zien.

En dan te bedenken dat ik geen kantoor baan heb of zo hè. Gelukkig houden de collega’s er wel allemaal rekening mee als het druk is op de groep dat ze dan later of eerder gaan. Het moment wordt goed gepland zeg maar en als het niet gaat dan gaat het niet.

Snoeki Ik heb nooit gerookt en ben wel erg anti rook. Ik vind de geur echt afschuwelijk en ruik het ook al op ruime afstand. Soms fiets ik over straat en denk ik, getsie ik ruik sigaretten en dan een straat verder pas staat er iemand te roken. Ik kan er ook totaal niet tegen (astma aanval, benauwd van), dat helpt ook niet. Mijn vriend rookte vroeger, gelukkig is is daar mee gestopt voor we elkaar leerden kennen. Anders was het nooit wat geworden. 😋

iMoeder tijdens bevalling iemand aan je bed krijgen die rookt 🤢🤢

• Trees hebben hierop gereageerd.

iMoeder

Ik snap je heel goed mijn man en dochter zijn ook anti roken gelukkig.
                    Ik rook zelf niet maar vindt het wel heel lekker ruiken.😅 Ik ga dan meestal ook met de rokers mee naar buiten tijdens een avondje stappen of tijdens een dineetje in een restaurant.

Ik ben ook anti rook, heb ook nooit gerookt. Vind het bizar hoeveel mensen hier op vakantie roken. En het ziet er niet uit, sta je met je peuter bij de minidisco met een peuk in je b*k. Vind het zo aso, ga dan even apart staan ipv alle andere kinderen mee te laten roken.

Voor vapers heb ik dan weer sympathie.

Toch6 dat is echt heel vies!!

Ik vind roken ook echt heel smerig. Ik heb vroeger gerookt. Dat schijnen de ergste anti-rook zeurpieten te zijn 🤪.

Mijn dochter dacht net dat de sigarettenautomaat in de lobby van het hotel een soort tv was. Ze was op zoek naar Netflix 🤣.