Het kindje dat er niet mag zijn
De vakantie ging goed. Het was fijn om er helemaal uit te zijn maar de hormonen zijn nog niet in balans. Voel me regelmatig toch wat down en irriteer me snel.
Gisteren dacht ik dat mn menstruatie onderweg was, had een beetje bloedverlies en ook migraine dus het kan best, maar het bloeden is alweer gestopt. Wel een beurs gevoel van onderen en een beetje zeurende buikpijn. Hopelijk is het gewoon de menstruatie en niet een stolsel dat er plots nog uit moet.. geen idee of dat kan zo laat nog.
Ik heb het inmiddels ook aan mijn ouders en broer verteld. Mijn moeder schrok heel erg en moest ook erg huilen. Ze voelde zich er slecht over dat ze er niet voor me was/kon zijn. Had ik het wel 'direct' verteld had ze alles laten vallen. Maar juist dat wilde ik toen niet en ik kon het gewoon niet.
Het voelt lichter nu. Verdriet delen helpt echt.
Nescio ik heb je eerdere berichtje helemaal gemist. Sorry daarvoor. Het is enorm verdrietig en met de juiste personen delen kan echt heel fijn zijn. Er gebeurt gewoon heel veel in korte tijd, zowel lichamelijk als mentaal. Het kost tijd en dat mag ook. Het is vaak een ‘stil’ verdriet, maar erover praten kan denk ik ook helend werken. Ik vond het zelf ook fijn om het te delen met naasten als ik weer een miskraam had gehad. Het praten over helpt ook om het voor jezelf een plekje te geven. Dikke knuffel en sterkte .
Bedankt allemaal, jullie zijn lief
Lovely83 ik heb gelezen dat het wel 9 weken kan duren voor het hormoon helemaal uit je systeem is. Maar normaal gezien heb je 2 weken na de MA al veel minder last/symptomen.
Het gaat sinds deze week wel een stuk beter. Ik ben ook ongesteld geworden (nadat ik 4 dagen ongelooflijk chagrijnig en down was). Dat is ook zo'n afsluiter.
Nescio het kan echt heel erg verschillen hoe lang het duurt. Bij mij varieerde het van 4 weken tot 3 maanden. Mijn ervaring is dat de symptomen vrij snel minder werden na de eerste menstruatie. Vaak kreeg ik daarna ook weer mijn eerste eisprong, wat alleen maar mogelijk is als je hormonen weer op orde zijn. Die eerste menstruatie voelde altijd als een soort reset. Ik hoop dit voor jou ook zo is.
Ik kan bijna niet geloven dat het al 2 maanden geleden is. Maar het is zo. En ik moet zeggen dat het echt goed gaat. Ik moet niet te veel aan het moment zelf terugdenken, dat doet nog steeds pijn. Maar verder gaat het goed. Ik denk er niet meer dagelijks aan, ben happy in het moment. Met onze 3 meiden. Het is goed zo.
Nescio dat is fijn om te horen