Al 10 dagen hoofdpijn
- Bijgewerkt
Zonnebloem owzijn Ferritine zit op 28. Lees nu dat een symptoom van Ferritine tekort ook hoofdpijn is
Ik snap steeds minder waarom die kinderarts niet zelf al opperde om bloed te prikken. Ik heb daar oa door jullie input om gevraagd. Zij gaf aan dat we daar geen hoofdoorzaak in zouden vinden. Dat kan natuurlijk maar dan nog. Als ik dit bij elkaar optel heeft hij wel tekorten die juist voor hoofdpijn kunnen zorgen. Dus toch wel belangrijk om te onderzoeken lijkt me.
Hoe ik het nu zelf, met input van jullie en wat ik online vind, heb bedacht is een multivitamine nemen. Daarnaast 50 Vitamine D en 14 mg ijzer. In die multivitamine zit 5 Vit D en 14 mg ijzer. Dus van ijzer krijgt hij dan ook 200% binnen. En van Vitamine D flink meer. Ga het nog overleggen met de kinderarts maar dit is wat ik zelf heb bedacht wat nodig is.
- Bijgewerkt
Bloem nee als hij echt zo’n laag ferritine heeft heb je echt de ijzertabletten op recept nodig! In mijn ijzertabletten zit 200 mg ferrofumaraat. Dit tekort ga je niet oplossen met pillen van de Etos.
Hoe hoog is zijn hb? Die moet tussen de 8/12 zitten.
Vitamine D is belangrijk om ‘s avonds te nemen dan neemt je lichaam het beter op. En ijzertabletten altijd innemen met sinaasappelsap.
Ik snap zelf ook niet waarom de arts dat niet zelf opperde, sinds mijn ijzer omhoog is is de migraine weg en de pijn in mijn lichaam is voor 80% minder geworden.
Ijzer is 26 en bij referentiewaarde daarbij staat 12-31
- Bijgewerkt
Bloem Wat mij het meeste opvalt is de vit D. Die moet zeker boven de 80 zijn, idealiter rond de 100 (die Nederlandse 50 is super achterhaald). Ik zou je wel adviseren een supplement te pakken met D3 + K2. Zonder vit K schijnt vit D oraal innemen niet zo heel gezond te zijn. Ik ben even vergeten waarom maar het was een overtuigend onderzoek. (Geloven huisartsen ook nog niet in, urologen wel) Ik gebruik zelf deze;
https://www.amazon.nl/vitamines-vitaMK-7®-All-Trans-3-vetzuren-lijnzaad/dp/B08MDML4NV/ref=mp_s_a_1_18?
Met deze kun je goed een tekort oplossen omdat de dosering zo hoog is. Daarna kun je over op 1 x in de week. Dat bleek hier heel handig met pubers. Donderdag is vit D dag. Ik geef er dan ook visolie bij. M’n dochter klaagde eerste altijd over pijn in haar botten, is hiermee over gegaan.
Zonnebloem sinds mijn ijzer omhoog is is de migraine weg
Hier ook flink vermindert. Ik weet nu dat ik bij weer vaak hoofdpijn/migraine weer ga laten controleren
Vulpen Ja. Alle vit D3 zonder K. Ik zal even het onderzoek op zoeken. In de basis komt het erop neer dat je dan verkalking opbouwt in je lichaam. Dat is ook de reden dat urologen er wel mee bezig zijn want daardoor hebben mensen die langdurig catheters gebruiken vaak sneller verstopping en verkalking van de catheter.
Toch6 wat fijn zeg dat de migraine bij jou ook duidelijk verminderd is! Dat vitamines dat kunnen veroorzaken hè?
iMoeder
Vulpen
Het is nogal een lang artikel omdat vit D synthese etc een subonderwerp is. Dus ik heb er even een stuk uitgeknipt wat specifiek gaat over K2 de rol daarvan in calcium build up in het lichaam;
Oral supplementation of D3 is the easiest means to prevent deficiencies. A frequent argument against supplementation of vitamin D3 is that an increased intake could lead to a vitamin D toxicity, also called hypervitaminosis D (Orme et al., 2016). This again can cause hypercalcemia, which is the buildup of calcium in the blood leading to vascular calcification, osteoporosis, and kidney stones. However, it has been reported that the reason for hypercalcemia rather lays in a vitamin K2 deficiency (Flore et al., 2013, Vermeer and Theuwissen, 2011), as K2 activates the bone gamma-carboxyglutamic acid-containing protein (osteocalcin) through carboxylation. Activated osteocalcin deposits calcium in the bones, whereas non-activated osteocalcin inhibits calcium absorption by the bones. As the osteocalcin synthesis rate is increased by higher 25(OH)D serum levels, K2 is required as a natural antagonist (Yasui et al., 2006, Dofferhoff et al., 2020).
Dit is de link naar het artikel;
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7406600/
In het artikel zelf zijn alle tussen haakjes staande onderzoeken gelinked dus kan kun je ze aan klikken en verder lezen.
Hoe was het gesprek met de arts @Bloem hopelijk gaan ze wat aan de vit d en ijzer doen.
Honkeytonk Ze zou om 12 uur bellen. Maar helaas… nog niks gehoord.
Bloem ohh dat is zo irritant hopelijk belt ze zo.
Vorige keer belde ze op dinsdag . Had iemand de afspraak verzet naar dinsdag zonder dat ik het wist.
Als dat nu weer is zou dat heel irritant zijn. Hele dag morgen zit vol met afspraken.
In de app staat de tijd van 12 uur. Met daarbij wel dat het ook een andere tijd kan worden. In de brief staat gewoon de hele dag.
Dus hopelijk wel nog vandaag
[verwijderd] inderdaad, gewoon zelf bellen hoor!
Zelf gebeld maar de kinderarts is druk bezig. Assistente durft niet te zeggen of ze vandaag nog belt.
Maar weer wachten dus….