Thanx. Ja en die Ferritine is dus ook te laag. Dat is het voorraadpotje ijzer. Ijzer zelf is niet te laag. Maar wat ik lees gaat eerst de voorraadpot leger en dan pas de ijzer omlaag.
Dat van die vitamine D meen ik ook al ergens gelezen te hebben. Of dat iemand hier of op het andere forum dat ook al zei. Ik las op een site dat de max voor kinderen en volwassenen op 100 gezet is qua ijzer wat je mag binnen krijgen. Dus dan kan je behoorlijk wat nemen.
Ik ga natuurlijk overleggen met de kinderarts. Maar ben benieuwd hoe die er in staat. In eerste instantie vond die bloedprikken niet meer echt nodig om de oorzaak te vinden.
Of die iets met die vitamines wil doen vraag ik me af. Ik wil dat zelf wel.
Wat zouden jullie dan gaan bijgeven qua vitamines? Sowieso is vitamine D ook in 50 te krijgen. Zag al dat je pas tussen 1 tot 6 maanden daar het resultaat van zag.
Ik weet niet of het dit is trouwens hè. Maar het zal vast niet meehelpen als je tekorten hebt of laag zit qua bepaalde vitamines en mineralen. Ik begrijp ook niet zo hoe hoe hij aan die lage vitamine D komt. Hij is normaalgesproken elke dag buiten. Alleen al met naar school fietsen, naar sport fietsen, gaan zwemmen/hangen/afspreken/feestje met vrienden. Van mijn 3 kinderen is hij het meest buiten. 🤷♀️