Hopsatee dinopark in zwolle en dan een nachtje in een familiekamer hotel?
Wat vraag jij je af? đ
Honkeytonk dinopark is wel een goede ja! Nachtje weg ook leuk, alleen gaan we 2 weken later al een weekend weg dus dat is wat veel denk ik
[verwijderd] leuk idee inderdaad. Interactief museum sowieso. Ga ik me in verdiepen
Hopsatee dierentuin
Hopsatee ja inderdaad! Weet niet of zwolle te rijden is voor jullie. Maar onze jongens vonden dat dinopark echt helemaal te gek.
Honkeytonk nee helemaal niet! 25 minuten dus dikke prima!
[verwijderd]
Oh help
Mijn vader plaatste dit op Facebook, maar ik ben duidelijk een koekwaus, want ik heb hulp nodig van niet-brabanders. Zo stom dat dit lijstje niet gewoon aan de ene kant Brabants is en de andere Nederlanders maar alles door elkaar staat, want ik weet het niet. Is peperkoek of ontbijtkoek de Brabantse? Ik zeg altijd peperkoek, maar ja... Ik zeg wel meer dingen die dan ineens gewoon dialect schijnen te zijn. Bij deze kom ik er echt niet uit, wie wel?
[verwijderd] houdoe, bekant, aanrijden, peperkoek, petazzke, durske , koekwaus. Dat zeggen wij althans hier in Brabant haha.
[verwijderd] Zuid Holland: doei , bijna , vertrekken, ontbijtkoek, stamppot, meisje, idioot
[verwijderd]
Honkeytonk
LilyMilie ik dus mijn hele leven denken dat peperkoek gewoon abn was
[verwijderd] Nee.. ik heb geen idee wat dat is
[verwijderd]
LilyMilie er gaat een wereld voor me open hier
[verwijderd] ik leerde het ook pas toen ik een tijdje in Amsterdam woonde en niemand peperkoek in huis had
Honkeytonk
Ik heb wel eens van peperkoek gehoord, maar ik wist niet dat dat hetzelfde was als ontbijtkoek.
- Bijgewerkt
[verwijderd] nee, peperkoek is echt brabants! Kwam ik achter toen ik ging wonen waar ik nu woon, haha.
Zo zeggen ze hier weer broodje als ze een boterham bedoelen. Wij noemen een bolletje een broodje. Ik maar denken in het begin: wat eten die mensen veel broodjes joh.
Mamabeertje Ja precies. Ik dacht dat het een soort speculaas was. De Nederlandse gingerbread of zo..
Mamabeertje wij eten het ook niet (alleen) als ontbijt , kinderen krijgen hier ook een plakje als tussendoortje om 15 uur bv. Geen idee eigenlijk of dat in de rest van nl ook zo is.
Liekje81 haha gekke Hollanders broodje is inderdaad een bolletje
Honkeytonk Wij aten nooit ontbijtkoek voor ontbijt, haha. Het is inderdaad een tussendoortje.
LilyMilie waarom heet het dan ontbijtkoek ?