[verwijderd] nee, peperkoek is echt brabants! Kwam ik achter toen ik ging wonen waar ik nu woon, haha.
Zo zeggen ze hier weer broodje als ze een boterham bedoelen. Wij noemen een bolletje een broodje. Ik maar denken in het begin: wat eten die mensen veel broodjes joh. 😆

Mamabeertje wij eten het ook niet (alleen) als ontbijt , kinderen krijgen hier ook een plakje als tussendoortje om 15 uur bv. Geen idee eigenlijk of dat in de rest van nl ook zo is.

Honkeytonk
      Wij eten het eigenlijk alleen af en toe 's morgens bij het ontbijt, maar ik weet genoeg mensen die het bijv. om 10 uur bij de koffie doen.

• [verwijderd]

Liekje81 Zo zeggen ze hier weer broodje als ze een boterham bedoelen.

Nee echt? Ik weet nog zo goed dat ik 6 was, en ik mocht voor het eerst zelf boodschappen doen, op de campingwinkel. Ik moest een brood halen, maar ik was enorm verlegen dus vroeg om een broodje. Kwam ik terug met mijn ene broodje, had de rest niks te eten. Kon ik dat takkeeind weer terug fietsen đŸ¤Ŗ
      Maar dat was wel een Brabantse camping, ik vond broodje gewoon minder eng dan brood 😂

Ik ken bolletjes wel, omdat ik als tiener bij een bakker werkte, en daar hadden we bolletjes en puntjes. Maar dat is gewoon fancy bakkertaal, een broodje is gewoon een broodje..

[verwijderd] net Gelderland
      Houdoe
      Bijna
      Vertrekken
      Ontbijtkoek
      Stamppot
      .meisje
      Afhankelijk van leeftijd. Koekwaus onder de jeugd, idioot onder de oudere

Honkeytonk bij ons zie ik het dan vooral smorgens bij de koffie. En ik vind dat eind van de middag vlak voor/tijdens zwemles fijn.

Broodje is een bolletje en een brood bestaat uit boterhammen