[verwijderd] Zuid Holland: doei , bijna , vertrekken, ontbijtkoek, stamppot, meisje, idioot
Wat vraag jij je af? đ
[verwijderd]
Honkeytonk
LilyMilie ik dus mijn hele leven denken dat peperkoek gewoon abn was
[verwijderd] Nee.. ik heb geen idee wat dat is
[verwijderd]
LilyMilie er gaat een wereld voor me open hier
[verwijderd] ik leerde het ook pas toen ik een tijdje in Amsterdam woonde en niemand peperkoek in huis had
Honkeytonk
Ik heb wel eens van peperkoek gehoord, maar ik wist niet dat dat hetzelfde was als ontbijtkoek.
- Bijgewerkt
[verwijderd] nee, peperkoek is echt brabants! Kwam ik achter toen ik ging wonen waar ik nu woon, haha.
Zo zeggen ze hier weer broodje als ze een boterham bedoelen. Wij noemen een bolletje een broodje. Ik maar denken in het begin: wat eten die mensen veel broodjes joh.
Mamabeertje Ja precies. Ik dacht dat het een soort speculaas was. De Nederlandse gingerbread of zo..
Mamabeertje wij eten het ook niet (alleen) als ontbijt , kinderen krijgen hier ook een plakje als tussendoortje om 15 uur bv. Geen idee eigenlijk of dat in de rest van nl ook zo is.
Liekje81 haha gekke Hollanders broodje is inderdaad een bolletje
Honkeytonk Wij aten nooit ontbijtkoek voor ontbijt, haha. Het is inderdaad een tussendoortje.
LilyMilie waarom heet het dan ontbijtkoek ?
Honkeytonk nee gekke Brabanders, een bolletje is een bolletje
Honkeytonk Omdat het officieel wel bedoelt is als ontbijt maar mijn moeder vond het veel te zoet
Marshmallow maar als je dan een broodje knakworst eet.. wat eet je dan? Een boterham met knakworst of een bolletje knakworst ?
Honkeytonk
Wij eten het eigenlijk alleen af en toe 's morgens bij het ontbijt, maar ik weet genoeg mensen die het bijv. om 10 uur bij de koffie doen.
[verwijderd]
Liekje81 Zo zeggen ze hier weer broodje als ze een boterham bedoelen.
Nee echt? Ik weet nog zo goed dat ik 6 was, en ik mocht voor het eerst zelf boodschappen doen, op de campingwinkel. Ik moest een brood halen, maar ik was enorm verlegen dus vroeg om een broodje. Kwam ik terug met mijn ene broodje, had de rest niks te eten. Kon ik dat takkeeind weer terug fietsen
Maar dat was wel een Brabantse camping, ik vond broodje gewoon minder eng dan brood
Ik ken bolletjes wel, omdat ik als tiener bij een bakker werkte, en daar hadden we bolletjes en puntjes. Maar dat is gewoon fancy bakkertaal, een broodje is gewoon een broodje..
[verwijderd] net Gelderland
Houdoe
Bijna
Vertrekken
Ontbijtkoek
Stamppot
.meisje
Afhankelijk van leeftijd. Koekwaus onder de jeugd, idioot onder de oudere
Honkeytonk bij ons zie ik het dan vooral smorgens bij de koffie. En ik vind dat eind van de middag vlak voor/tijdens zwemles fijn.
Broodje is een bolletje en een brood bestaat uit boterhammen
[verwijderd] Ik dacht dat ook tot ik naar boven de rivieren verhuisde
Liekje81 Geinig, ik heb daar ook verwarring over gehad! Ik noem(de) bolletjes ook broodjes.