- Bijgewerkt
1986Lynn
Zonnebloem
Mijn ex werkt niet en zit dus bij het sociale minimum. Als hij er een zaak van maakt hoeft hij dus geen alimentatie te betalen nee. Dat deed hij voorheen wel omdat het zo afgesproken was. Maar hij komt ook gewoon niet meer rond.
Voor degenen die vragen naar kledingmaten. Mijn jongste draagt maat 164. Ik heb het kopen van lange broeken al uitgesteld, want hij heeft letterlijk alleen nog maar 152 en 158 in de kast liggen en dat past hij niet meer.
[verwijderd]
Maar niet alle ouders kunnen een beroep doen op stichting leergeld en dat soort dingen. Ik zelf verdien daar bijvoorbeeld te veel voor. Eigenlijk voor alle minima regelingen want ik ben geen minima. Ik krijg dus ook geen zorgtoeslag, had teveel inkomen voor de energietoeslag etc. Maar omdat ik nergens voor in aanmerking kom en wel op 1 salaris de volle bak moet bijdragen, kom ik onder de streep op minder uit. Ik vind dat het kabinet echt meer zou moeten kijken naar de (lage) middenklasse. Heb vaak het idee dat ‘wij’ voor erg veel opdraaien.
Elsie89 Oktober komt de kinderbijslag weer. Als ik nu op Shein goedkope kleding koop en met creditcard betaal. Dan hoef ik die rekening pas in oktober te betalen. Dat is nu het plan. Daarna krijg ik eind november mijn eindejaarsuitkering. En dan heb ik hopelijk wat lucht.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb nog wel wat spaargeld en zit niet totaal aan de grond. Maar het gevoel dat er niet veel mis kan gaan nu, vind ik erg vervelend.