Toch6 k denk dat het wel kans verkleint. Je bent sneller door dat gebied dus minder minuten kans en mocht je moeten vluchten kan je ook harder waardoor je kansen veranderen.
Dat is mijn gevoel en theorie erbij. Geen idee of dat in de praktijk ook zo is

Ik denk dat het zeker uitmaakt. Het scheelt ten eerste hier al een uur per dag minder lang fietsen. Oftewel een uur lang minder risico lopen. Plus hierdoor ook niet / nauwelijks in het donker hoeven te fietsen (ze begint vrij laat op het vo). Toen ze vorig jaar werd achtervolgd is ze heel hard gaan fietsen om zsm bij de dichtsbijzijnde boerderij te komen. Hoe sneller je daar bent hoe beter. Alles bij elkaar verkleint het de kans zeker en dit combineren met andere veiligheidsmaatregelen.

Hopsatee in die situatie maakt de fiets niet veel uit inderdaad. Scooter blijf je nooit voor.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Toch6 het is denk ik ook zoveel mogelijk de risico’s verlagen op allerlei manieren. Je kan (helaas) niet alles voorkomen. Het feit dat een kind veel minder tijd alleen door brengt op de fiets buiten, verlaagt het risico al. In de situatie zelf had mijn dochter denk ik ook niks aan een elektrische fiets gehad. Echter als ze elektrisch had gefietst, was ze allang thuis geweest en nooit die knakker tegengekomen.

Het is hier gelukkig goed afgelopen. Al was het voor haar echt super beangstigend. Ze durfde op dat moment geen 112 te bellen (ze wist niet wat onder een noodgeval viel - nooit bedacht om dit zo specifiek aan haar uit te leggen πŸ™). De politie heeft haar later uitgelegd dat ze hiervoor altijd 112 mag bellen. Dat is wat ik nu altijd benadruk. Bij twijfel bellen!

Vroeger fietsen veel kinderen ook niet naar school hoorπŸ™ˆ toen stond de stalling vol met brommers en scooters πŸ˜‰

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Honkeytonk als de electrische fiets de scooter/brommer vervangt is het weer positief toch? πŸ˜†
      Maar inderdaad, 15/20 jaar geleden stonden er bij ons veel brommers en scooters. En een quat was ook nog een tijdje populair bij de "boerenjongens" πŸ˜„

Toch6 En een quat was ook nog een tijdje populair bij de "boerenjongens" πŸ˜„

Onze buurjongen ging vorig jaar met de trekker naar school, maar daar was school niet zo gecharmeerd van 🀣

Trees neemt wel erg veel plek in πŸ˜†

Toch6 dat was het argument van de school ook 🀣. Het is echt een hilarisch jong. Hij loopt altijd op houten klompen en gaat ook rustig boodschappen doen op de trekker. Hij is echt heerlijk onverstoorbaar voor een 16-jarige.

Djoess

Nee. Ik ook. Kon wel janken. Helaas zit de eerste week er hier alweer op. Maar het lijkt alsof ik de enige ben. En als ik dat dan zeg, wanneer iemand aangeeft weer zo blij te zijn met school zeggen ze: ja maar dat ritme is wel weer goed voor ze hoor… nou ik baal ervan en dat ritme had nog niet gehoeven.

Ansji Ik heb zelf een normale Transporter fiets met wel 3 versnellingen.

Alsof ik een uitstervend ras ben.

Het kan nog erger hoor... mijn fiets heeft geen eens versnellingen 🀣 Ik fiets nog best veel ook... goed voor m'n benen πŸ˜‰

Puzzelstukje @Djoess nee hier ook, vakantie ritme vind ik ook heerlijk , laat naar bed , niet te vroeg op, geen lunches, fruit etc maken voor school, geen heen en weer gehaast met zwemles, eten en alles. πŸ™ˆ We hebben nog een weekje maar zie ook weer op tegen daarna!

Ansji
                Ik fiets nog op een gazelle fiets uit 1992 of zow πŸ˜…. De fietsmaker moest goed op zoek laats toen er een onderdeel van de rem kapot was laatst.πŸ™ˆ

Honkeytonk

Ooh hier hadden ze van de week gespeeld uit school. Na drie dagen zei ik. Even klaar met spelen. Ze hebben vandaag allebei een kinderfeestje en morgen naar we naar Aladdin. Lekker gepland… het is veel en veel te druk weer. Pfff ik mis echt die vakantie.

Mijn dochters gaan waarschijnlijk naar Brussel naar de middelbare school.. met dat verkeer weet ik niet eens of fietsen wel een optie is, elektrisch of gewoon.

Trees ik denk dat dit best een goed idee is. De mensen die t dan de moeite niet waard vinden gaan weer gewoon op eigen kracht trappen, de mensen die t nodig hebben zetten een helm op. Beter voor t milieu, beter voor de hersenen van mensen die een ongeluk krijgen

6 dagen later

Waarom horen we zo weinig over de vreselijke overstromingen in Pakistan?
                1/3 van het land staat onderwater. Meer dan 1000 doden. Oogsten zijn vernietigd, 50 milj mensen ontheemd..
                Waarom is er nog geen 555 actie?

June Niemand kan dat er ook nog bij hebben.

Vandaag waren we op kraamvisite bij mijn nicht die deze zomer een zoontje heeft gekregen. Heel leuk! De eerste baby in onze familie! Maar nu vroeg ik me af: wat is hij van mij en wat ben ik van hem?

Sevenof9

Gefeliciteerd!!
                    Hij is je achterneefje
                    En jij bent zijn achternicht. Jouw moeder is zijn oudtante.