De jongens hadden vroeger wel een pop maar dat ding werd altijd door ze door de kamer gesmeten en experimenten mee gedaan. Ook een buggy gehad voor poppen maar daar werd alleen maar mee geracet. Auto’s, treinbanen en dieren werd altijd met ze door gespeeld. Met auto’s vooral races, smijten, drukke geluiden. Ze spelen beide zo, ondanks dat S een heel rustig “fantasie” kind is en M een “actie” kind.

L speelt dus vooral met alles wat we nog hebben.
Nu leek het me leuk om haar een pop te geven voor haar eerste verjaardag want die hadden we niet meer. Zodra ze de pop zag begon ze te kraaien en te stralen, ze trok hem uit de verpakking en begon de pop kusjes te geven en te knuffelen. Er zat een flesje bij en ze probeerde de pop direct flesje te geven. Pop is direct haar beste vriend, ze sleept die pop mee, gaat gelijk stralen en knuffelen en zodra haar broers aan pop trekken (ze pakken nogal eens speelgoed van haar af wat ze meestal niet boeiend vindt) begint ze nu te gillen.

Het verbaasd me dat zij direct een soort van “moedertje” ging spelen over die pop. In de kinderwagen leggen, flesje geven, knuffelen, bepaalde manier vasthouden. Terwijl ze nog nooit een pop heeft gehad. Hoe “weet” je als 1 jarige dat je een pop gaat verzorgen als baby?

Hopsatee Instinct 🙂 En ze doet gewoon na wat ze van zichzelf/de crèche kent. Wat schattig zeg!

Wat halen jullie om een blafhoest te verzachten bij de drogist?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Iemand nog tips om deze zwerfkat tam te krijgen? Ik geef haar al maanden eten, maar ik kan niet bij haar in de buurt komen. We zijn nu zover dat ze buiten op een kussentje voor het raam ligt, terwijl ze ons ziet. Alleen zodra ik opsta, gaat ze er vandoor.

Ze ligt hier dus verstopt onder de buitenbank

Trees sommige katten worden nooit tam. Je zou ook een klein huisje kunnen timmeren zodat de kat droog en uit de wind ligt tijdens de winter. Ik heb ze wel eens bij mensen in hun voortuin zien staan. 😊

June Van die lekkere paarse isla-pastilles.

Hopsatee
          Grappig is dat hè! Ik heb een vriendin met twee jongens-jongens: veel auto’s, treinen etc. Toen kreeg ze een dochtertje en die speelt ook met auto’s, maar de wordt vooral blij van een keukentje en poppen.
          Dat zit er gewoon in!

Overigens hebben mijn kinderen dat wel minder dan die van haar. Zoon liep gerust met de poppenwagen buiten en was erg zorgzaam voor de pop. Dochter speelt heel wild (jongensachtig; vechten enzo) met paarden.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Trees bakje steeds dichter bij de deur zetten, op een gegeven moment binnen met de deur open. Zodat ze gewend raakt aan de geur en de geluiden.
          Jij kan ook buiten gaan zitten. Eerst verder weg, maar je kan ook een meter van haar bakje af zitten op de grond (gelijke hoogte, ontspannend houding) De eerste paar keer als ze komt eten haar compleet negeren. In dezelfde ruimte zijn is de eerste stap.
          Daarna kan je zachtjes praten terwijl je stil zit.
          Daarna kan je hand uitsteken en laten snuffelen. Goed gedrag belonen met eten (snoepjes of vis.. iets wat ze super lekker vindt) . De beloning komt uit jouw hand. Dus ze komt; ze ziet je; je legt een snoepje neer. Daarna als ze komt; snuffelt; je legt een snoepje neer. Uit je hand laten eten is een stap te ver vaak.

• Trees hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] we zijn al wel zover dat ze (ik denk een ze) voor de deur haar bakje leegeet, terwijl de deur open staat. Alleen de stap over de drempel blijven we al een aantal weken op haken. Buiten kan ik nu op 3 meter van haar vandaan zitten.

Nu werkt het weer ook niet mee. Gisteren twee uur lang de deur open gehad om haar naar binnen te lokken, maar het wordt nu toch wel frisjes binnen. Bij onze andere kat (ook een zwerver, maar was nog een kitten) lukte het inderdaad wel op deze manier. Deze kat zwerft vermoedelijk al 3 jaar rond en heeft nooit bij mensen gewoond als onze vermoedens kloppen waar ze vandaan komt.

Misschien dat ik nog nat voer kan proberen? Is wellicht aantrekkelijker?

Zonnebloem ze krijgt van mij een klein huisje uit het kippenhok. Ik ben bang dat ze anders dood vriest 😬. Deze ga ik vol leggen met stro. Misschien dat ik deze op een klein platform ga timmeren. Zodat ze echt van de grond af is.

Een paar dagen geleden werd ik wakker met rare roestbruine vlekken in mijn handpalmen. Ze breiden zich uit naar de binnenkant van mijn armen. Als ik Google kom ik op voodoo praktijken uit 😅.
            Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

[verwijderd]
            Oh wat goed dat je dit gevonden hebt. Nee ik heb helemaal geen klachten. Het is echt heel iets raars...

Ik vind hen heel moeilijk in mn hoofd. Maar ik zat mij net te bedenken, hoe doen ze dit in Italië? Sowieso al niet een heel progressief land natuurlijk, maar zo ongeveer driekwart van de woorden hangen af van het mannelijk of vrouwelijk zijn van het onderwerp in de zin 🤪
            (Voor wie mij niet begrijpt:
            een blauwe man - un uomo azzuro
            een blauwe vrouw - una donna azzura
            Allerlei woorden rondom het woord veranderen ahv het vrouwelijk of mannelijk zijn van het woord)

Pimpelmeesje Alles in meervoud? De blauwe mensen? Wat dan vast weer mannelijk is, want dat is het dan eigenlijk altijd.

Femkes nee meervouden zijn ook afhankelijk van geslacht:
                3 meisjes = 3 ragazze (1 ragazza)
                3 jongens = 3 ragazzi (1 ragazzo)

Persona is vrouwelijk trouwens 😁

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje ja dat is in het Frans ook zo natuurlijk. 'On' komt dan nog het meest in de richting.

Vulpen in het Perzisch is dat ook zo.

Pimpelmeesje maar moet je dan altijd de blauwe mannen en de blauwe vrouwen zeggen of kun je ook de blauwe mensen zeggen?

Femkes hmm volgens mij krijg je dan le persone azzure, dat is vrouwelijk, ook als er mannen tussen zitten
                    Auto is vrouwelijk, koekje is mannelijk, en zo heeft elk woord een geslacht, zelfs die mogen niet nonbinair zijn ><

Het toppunt is het Frans: le vagin. Ja ja zelfs het vrouwelijk geslachtsdeel moet mannelijk zijn.