Als onze dochter naar een school moet 17 km hier vandaan krijgt ze ook elektrisch. Ik vind t echt te ver anders hoor. Ze weegt nog steeds maar 30 kilo. Ze heeft daar echt geen kracht voor anders. En wat mensen vinden: boeiend!
Wat vraag jij je af? 🔒
Ansji Het is geen oordeel, eerder een observatie.
Ik reageerde op het oordeel van @Hopsatee dat ze het stom vond dat scholieren elektrisch fietsen. Vandaar dat ik zei dat ik dat oordeel weer stom vond. Niet zo zeer op de observatie van jouw kant dat je het meer ziet. Overigens bedoelde ik mijn opmerking richting @Hopsatee ook niet heel serieus. Een jaar geleden zei ik namelijk echt exact hetzelfde als haar. Mijn oordeel veranderde echter toen ik mij realiseerde dat mijn meisje daar helemaal alleen door de middle of nowhere moest fietsen en ik dat toch best eng vind .
Ik denk inderdaad dat het niet uit het straatbeeld gaat veranderen en ik hoop daarom dat er een helmplicht komt. Met 25km per uur met je hoofd op de straat knallen, is voor je hersenen niet heel prettig. Ik heb er wat voorbeelden van gezien het afgelopen half jaar en dat was niet best. Dat is weer een andere discussie.
Ansji Ik heb geen elektrische fiets en fiets dagelijks. Geen enorme afstanden want alles is hier redelijke dichtbij. Maar alles bij elkaar ben ik toch wel dagelijks een half uur aan het fietsen.
Ik vind zelf een elektrische fiets slecht voor mijn conditie. Leuk als ik straks 70 ben maar eerder niet. En ja ik vind het onzin als je gezond bent, niks mankeert en er geen 15, 20 km mee aflegt, ook als je 12 bent. Maar dat betekend niet dat ik er wat van vind als andere mensen die keuze maken. Dat kan je niet voor anderen beslissen.
- Bijgewerkt
Trees Mijn oordeel veranderde echter toen ik mij realiseerde dat mijn meisje daar helemaal alleen door de middle of nowhere moest fietsen en ik dat toch best eng vind
Maar dat heb je zelf toch ook gedaan? En niet om te jennen maar op de SEH zien ze heel wat heftigere ongelukken met een elektrische fiets dan gewone. Omdat er veel harder gefietst word. Nou ja goed wat je zelf ook al zegt. Ik hoop dus echt niet dat er een helmplicht komt. Kan ik dus vanwege alle elektrische fietsen zelf met zo’n stom helmpje op gaan fietsen. Gaan heel m’n krullen er aan.
Trees Mijn oordeel veranderde echter toen ik mij realiseerde dat mijn meisje daar helemaal alleen door de middle of nowhere moest fietsen en ik dat toch best eng vind
.
Dat alleen fietsen voor D heeft mijn oordeel ook wel veranderd. En tja, ik ga niet tegen L zeggen "ja maar jij kan waarschijnlijk wel samen fietsen dus jij moet een gewone". Dat was wel iets wat we gelijk meenamen, als 1 een elektrische krijgt, wat dan met de rest (zeker omdat d en l maar 1 schooljaar schelen). En 12km is ook niet echt om de hoek vind ik.
Een evt scooter oid ga ik niet aan meebetalen, vind dat echt duur geld. Zeker nu ze eerder mogen gaan lessen (en afrijden?) voor een autorijbewijs. Daar zullen we wel een deel aan meebetalen (x aantal lessen denk ik) omdat we daar zelf ook voordelen bij hebben
Ik heb een elektrische fiets, ik had er al eentje voordat het een hype werd. Sinds ergens in 2013 omdat ik mijn auto ging verkopen en ik alles op de fiets moest gaan doen. Daarnaast heb ik chronische pijn aan mijn hele lijf en is gewoon fietsen voor mij veel te vermoeiend. Maar eigenlijk vind ik dat ik mij niet hoef te verdedigen voor mijn keuze die andere mensen onzin vinden. Ik vind andere dingen weer onzin. En het is niet zo dat je helemaal niets meer doet, je moet nog steeds trappen anders kom je niet vooruit.
Maandag is hier de vakantie afgelopen en moet alles weer naar school. Nu hoor ik al weken ouders verzuchten dat ze niet kunnen wachten tot het weer voorbij is en nu ook weer moeders uit de app die een feestje geven dat ze hun kind(eren) maandag weer mogen wegbrengen.
Dan vraag ik me af, ben ik nou de enige die het echt verschrikkelijk vind dat ze maandag weer beginnen? Ik tel al af tot de eerste studiedag en de herfstvakantie daarna
Toch6 Er is zoveel veranderd en onze kleinkinderen zullen get weer anders hebben.
Die hebben dan alleen nog oude roestige fietsen omdat de aarde dan verpest is
Trees Ik denk dat het gros van de scholieren die @Hopsatee en ik hier zien helemaal niet zo ver hoeven fietsen naar school en al helemaal niet eenzaam en alleen door donkere weilanden. Dus ik denk dat ons oordeel vooral over die scholieren gaat. Als je buitenaf woont is het natuurlijk veel begrijpelijker.
Ik hoop ook op een helmplicht!
Hopsatee Overigens hier geen tieners met elektrische fietsen maar dat komt denk ik ook vooral omdat we nu dicht bij een stad wonen.
O hier dus wel Ook al veel basisschoolkinderen op van die gekke fietsen met dikke banden...
[verwijderd]
Djoess ik weet niet of je de enige bent (vast niet) maar ik heb nog net geen aftelkalender opgehangen hoor
Ik kwam er gister ook nog eens achter dat mijn kinderen helemaal niet maandag beginnen maar pas donderdag 1 sept noooo!!
Djoess Dan vraag ik me af, ben ik nou de enige die het echt verschrikkelijk vind dat ze maandag weer beginnen?
Nee hoor. Ik kan niet wachten
- Bijgewerkt
Toch6 ik ga niet tegen L zeggen "ja maar jij kan waarschijnlijk wel samen fietsen dus jij moet een gewone".
En dan krijg je nog dat L een keer ergens gaat spelen (of chillen of hoe dat ook heet op die leeftijd) en dan nog alleen naar huis moet fietsen. L is toch ook een meisje? Alleen daarom zou ik al voor elektrisch gaan. Mijn dochter is vorig jaar terwijl ze alleen fietste achtervolgd door een man, terwijl hij allemaal obscene dingen tegen haar riep. Een vriendinnetje van haar een paar maanden geleden ook al. Echt doodeng.
Het feit dat ze nu binnen een half uur thuis is, vind ik veel fijner. Ik overweeg nog om haar zo flesje met van die verfspray mee te geven en ik kan haar telefoon online volgen. Verder ben ik helemaal niet zo overbezorgde moeder, maar ik hou niet van enge mannen op afgelegen plekken. Ik heb tien keer liever dat ze haar been breekt door het idiote snelle fietsen met een elektrische fiets dan dat ze aangerand (of erger) wordt.
Hopsatee maar ondertussen hebben we (en veel kinderen) wel steeds meer overgewicht want we hebben zittende beroepen, zitten veel achter schermen , laten ons vervoeren
Maar dat is niet alleen afhankelijk van welke fiets je hebt. Een gewone fiets met 5x in de week veel&vet eten is niet beter dan elektrisch en voldoend&gezond eten. Die fiets is dan een onderdeel van de cocktail.
Hopsatee met mijn geval vroeger bedoel ik te laten zien dat het wel mogelijk is, want iedereen deed het. Het is niet zo dat het een onmogelijke opgave is natuurlijk
Klopt. Lopen kan ook maar als je een uur moet lopen dagelijks zal je ook voor gek verklaard worden nu terwijl dat 100 jaar geleden ofzo normaal was. Tijden veranderen, het normaal veranderd.
Hopsatee Zo zag je een poosje ook tieners in zo’n 40 plus karretje. Je vraagt je af waar dat voor nodig is.
Nou die snap ik wel qua comfort, zit je tenminste droog en warm itt nat en koud op de fiets
Hopsatee over alleen fietsen heb ik wel een mening/angst want daar heb ik hele vervelende ervaringen mee zoals sommigen wellicht wel weten. Dus dat zou inderdaad een overweging kunnen zijn voor mij (maar goed dan fiets je alsnog elektrisch alleen dus ik weet niet of dat veel zou uitmaken)
Ik denk dat het wel kans verkleint. Je bent sneller door dat gebied dus minder minuten kans en mocht je moeten vluchten kan je ook harder waardoor je kansen veranderen.
Dat is mijn gevoel en theorie erbij. Geen idee of dat in de praktijk ook zo is
Djoess ik sta er wat wisselend in. Ene kant vind ik het heel gezellig dat ze vakantie hebben. Aan de andere kant, is het voor mij zelf teveel. Ik merk dat ik echt oververmoeid ben na deze zomervakantie en minder rust kan pakken dan normaal. Normaal vind ik het heerlijk als ze vrij zijn. Als ik gewoon in goede gezondheid zou zijn, dan zou ik er hetzelfde in staan als jij.