Wat vraag jij je af? 🔒
[verwijderd]
Deliana ik ben het ook met jou eens
Honkeytonk
Ik vind lingerie ook alleen voor een vrouw, voor mijn zoon vind ik het ondergoed
- Bijgewerkt
Vulpen De connotatie is dan toch anders?
Ik probeerde juist aan te geven dat dit voor mij dus niet zo is. Ik heb echt geen ander gevoel bij deze twee woorden. Een onderbroek voor vrouwen is voor mij gewoon een onderbroek of je het nu ondergoed of lingerie noemt. Ik zie daar echt geen verschil tussen. Het is gewoon een lap stof om je billen (of tussen je billen voor de liefhebber).
- Bijgewerkt
Vulpen Ik snap deze redenatie wel maar zie dit juist als argument dat het niet hetzelfde is. Want het is een chiquer woord, en dus is de gevoelswaarde van het woord anders.
Welk ander gevoel geeft het dan? Het zijn voor mij gewoon synoniemen. Toilet is hetzelfde als een wc, maar een toilet is een ‘deftiger’ woord. Is nog steeds exact hetzelfde apparaat en hetzelfde gevoel voor mij. Idem voor mij voor lingerie/ondergoed en diner/ avondeten.
Er werd eerder als voorbeeld genoemd dat lingerie meer sexy is en met kant, terwijl ondergoed meer functioneel is. Ik vind ondergoed zonder enige vorm van tierelantijntjes sexy, maar dat is ook gewoon functioneel. Is dit dan lingerie of ondergoed? Voor mij is het gewoon beiden. Onderbroek met kant is toch ook gewoon functioneel en in mijn optiek helemaal niet sexy, maar is dan weer geen ondergoed, maar lingerie begrijp ik? Ik raak hiervan helemaal in de war .
- Bijgewerkt
Ik vind lingerie een vreselijk woord doet mij teveel aan 'slipje' denken. Ik gebruik het dus nooit, maar ik zie wel meteen van die clichés voor me a la 50 shades (totaal niet sexy voor mij).
Het woord ondergoed is voor mij neutraal maar daar versta ik ook mijn kanten onderbroeken en strings onder, mijn 'chiquere' ondergoed zeg maar.
- Bijgewerkt
Trees Ik heb daar geen andere ideeën of emoties bij.
Haha leuk die verschillende interpretaties! Even voor de beeldvorming, heb je hier dan ook geen ander gevoel bij?
Google lijkt ook verschil de maken. Wanneer je 'ondergoed set' typt zie je afbeeldingen zoals links, wanneer je 'lingerie set' schrijft het rechter resultaat (wel veel jarretels).
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Deliana Hoewel ik beide ondergoed noem zal ik op Google lingerie intypen als ik iets zoek met kant en gedoe zoals rechts
[verwijderd]
Lingerie is voor mij:
- fijnere stoffen van betere kwaliteit, niet per se met kant want Marlies Dekkers vind ik bijvoorbeeld ook lingerie maar ze heeft ook stoere setjes
- beter afgewerkt
- de pasvorm is veel doordachter
Ondergoed is voor mij:
- vaak gewoon katoen of katoen met elasthan
- heel simpel
- hele simpele patronen waarbij meer de aandacht wordt besteed aan het maximale aantal ondergoed stuks ipv betere pasvorm
- geen of weinig details
[verwijderd] voor mij ook
Nescio Ik vind lingerie een vreselijk woord
Ik ook
Trees Ik legde het niet goed uit... En ik ga nog een poging wagen.
Het gaat mij om de algemene betekenis/gevoelswaarde die een taalgemeenschap aan een woord geeft. Daar geeft Deliana een goed voorbeeld van. En jij schreef ergens ook al dat lingerie vrouwenondergoed is. Dus dan is er toch al betekenisverschil met ondergoed, want ondergoed kan ook voor mannen of kinderen zijn. Kinderen dragen geen lingerie, ben je het daarmee eens?
Jij gaat nog een stap verder en bedenkt vervolgens wat dan onder lingerie en wat onder 'gewoon' ondergoed valt, en wat onder functioneel en wat onder sexy valt. En vervolgens of dat met elkaar matcht, en dan constateer je dat het wat jou betreft niet matcht en dat het sowieso allemaal ondergoed is om het uiteindelijk toch gewoon stof voor om je billen of borsten is. Maar dan heb je het eigenlijk kapot geanalyseerd.
Ik vraag mij af, wanneer de kruidnootjes display in de winkel komt te staan.
[verwijderd]
Uilenmama als het goed is de eerste week van september toch? Nu heb ik er ook zin in!!
[verwijderd]
Ik zal het in de gaten houden. Dacht zelf al half augustus....