- Bijgewerkt
Liekje81 ik zat op mijn 11e al pinda’s in zakjes te doen. Op ik heb nog even op een kippenslachterij gewerkt (schoonmaken van de fabriek en de kippen ontdoen van tumoren etc), dat vond ik echt minder werk. Verder veel leuke bijbaantjes gehad. Het was vooral altijd heel erg gezellig.
iMoeder En ze verdienen op den duur best aardig, zeker + studiefinanciering.
Nou inderdaad. De drie nichtjes van mijn man verdienen echt veel met hun bijbaantjes. Mijn schoonzusje is een alleenstaande moeder en geeft aan dat haar kinderen het financieel ruimer hebben dan haar. Ze betalen hun eigen studie, kopen continue nieuwe kleding en gaan regelmatig op vakantie. Mijn schoonzusje zelf kan dit allemaal niet en knoopt de eindjes aan elkaar vast. Zij wil geen kostgeld vragen, maar ik had het andersom wel gedaan.
Ik vind 10.000 per kind voor studie een mooi bedrag. We kunnen best meer voor ze sparen, maar daar kiezen wij bewust niet voor. Ze kunnen prima zelf leren sparen voor rijbewijs, inboedel etc. Studentenkamers en studentenstudio’s zijn hier nog wel redelijk te krijgen. Natuurlijk wel afhankelijk of ze in Groningen gaan studeren, want het zal per stad verschillen. Zoveel past er toch niet in een studentenkamer en er is niks mis mee om deze in te richten met tweedehands meubelen. Vanuit daar kunnen ze wel gaan sparen, wachten op een groter (huur) huis of wat ze maar willen.