iMoeder dit is denk ik een heel normaal eetpatroon. Zo eet ik al jaren. Ik geloof ook niet in eetpatronen met bepaalde tijden, zoals intermittent fasting en /of bepaalde voedingsmiddelen uitsluiten. Voor mij werkt het iig niet op de lange termijn. Ik mag in principe alles eten, maar het gaat erom wanneer, hoeveel en hoe vaak.
Met uitzondering hiervan trouwens 😜:
iMoeder niet meerdere dingen in de categorie cake en snoep per dag.
Dit doe ik ook niet 1x per dag, maar hooguit 1 a 2x per week. Dat is ook, omdat ik geen rem heb en het dus gewoon niet in huis haal. Voor mij werkt dat zo prima.
Ik snap alleen nog niet zo goed wat je bedoelt met dat dit eetpatroon met je karakter te maken heeft, want het is toch gewoon een heel gemiddeld en normaal eetpatroon?
Mijn punt is denk ik vooral dat het logisch is dat je met overgewicht en je daar ontevreden over bent de focus hebt liggen op afvallen en de weegschaal. Niet dat dit goed is hè om hier alleen de focus op te hebben liggen, maar ook dit heeft mijn inziens weinig met karakter te maken. Meer een logisch gevolg van ontevreden zijn met je lijf. Ik ben het misschien ook niet helemaal eens met het plaatje. Waarom zou de focus niet op beiden kunnen liggen. Een doel kan toch ook zijn een gezond eetpatroon en je lichaam voeden, maar daarnaast ook graag willen afvallen?