Mamabeertje je kan ook gewoon magere kwark eten. Is goedkoper en qua eiwitten scheelt het nu ook weer niet zoveel. In yoghurt zitten iig een stuk minder eiwitten. De meeste muesli is ook echt niet gezond, dus daar mis je niks aan. Ik eet zelf ook vaak warme havermout met fruit als ontbijt. Vind ik ook lang verzadigen.
Je hoeft natuurlijk ook geen wraps te eten. Was meer een voorbeeld. Ik hou zelf namelijk niet zo van brood. Vandaar dat ik bijna altijd iets anders eet ter vervanging. Ik vind persoonlijk niks mis met een boterham. Ik eet zelf 1 grote wrap, maar wel met een dikke lading vullend beleg. Je kan ook bijv. een boterham met kipfilet, een gekookt eitje en komkommer eten. Of runderrookvlees met ei. Heb je veel meer vulling op 1 boterham en direct meer eiwitten. Veel fruit, maar bijv ook appelstroop zorgen bij mij voor sneller honger. Ik denk iets met de bloedsuikerspiegel? Weet ik niet zeker. Ik heb er minder last van als ik het met kwark of havermout combineer.
Vulpen ik denk er eigenlijk helemaal niet erg actief over na. Ik vind het vooral heel logisch. Mijn lichaam geeft gewoon aan wat het nodig heeft. Waar ik snel weer honger van krijg, waarvan ik buikpijn/ diarree krijg (heb snel last van mijn darmen), waar ik energie dips van krijg en waar ik lang verzadigd van ben. Daar luister ik gewoon 90% van de tijd naar. Mijn eetpatroon is een jarenlange gewoonte, waar niet heel veel gedachtes aan vooraf gaan. Ik maak geen eetplanningen en ik reken ook geen percentages uit. Het is denk ik meer intuïtief eten? Als ik enkel zou luisteren naar wat ik lekker vind dan ontbijt ik waarschijnlijk al met pizza, lunch ik met pannenkoeken en dineer ik met patat. Lijkt mij geen goede raadgever. En heel eerlijk mijn motivatie, blijft ook gewoon lekker oppervlakkig de weegschaal. Ik zou echt liegen als ik zeg dat ik het enkel voor mijn gezondheid doe.
Het enige waar ik trouwens niet op vertrouw is het voelen wanneer ik genoeg heb. Dat signaaltje werkt bij mij volgens mij niet goed of heel erg vertraagd 🙃. Ik zou dit wel graag kunnen. Ik weet hoeveel opscheplepels voor mij genoeg is, maar dat is echt verstandelijk. Teveel pasta, rijst, aardappels etc zorgen bij mij voor snel weer honger, dus daarom zorg ik dat verhoudingsgewijs meer groentes opschep (al hou ik helemaal niet zo van groentes, behalve uit eigen tuin).