- Bijgewerkt
[verwijderd] ik hoop dat je ex schoonouders niet te vaak langs komen. Ik stel voor om de volgende keer een gedragsexperiment te doen: zoals je vieze onderbroek op de bank laten liggen . Zonder gekkigheid het is ook heel vermoeiend. Ik had het vroeger ook veel meer en het gaf met name stress. Natuurlijk was het fijn als alles spik en span in orde was, maar de stress was het niet waard. Ik denk nu achteraf ook dat ik mijn tijd vroeger veel beter had kunnen besteden. Zoveel levert het ook helemaal niet op. Lekker boeiend dat mijn wc zo schoon was dat mocht ik de behoefte hebben om de bril af te likken, dat het kon. Ik ben blij dat ik grotendeels van die enorme poetsdrang af ben. Mijn moeder had het vroeger ook en ik vond dit als kind ook helemaal niet fijn. Bij mijn tante, waar ik vroeger veel was, was het altijd een rommeltje. Ik vond dat als kind juist heel prettig. Voelde veel minder klinisch schoon aan. Ik probeer mijzelf dat nu voor ogen te houden als ik het lastig vind. Ik merk dat het af en toe namelijk nog wel onrust geeft, omdat ik iets wil opruimen/ poetsen en het niet lukt. Interessant is dat ik deze drang met name voel als ik niet lekker in mijn vel zit. Zegt voor mij genoeg dat het een ongezonde coping is, iets met controle proberen te krijgen.